Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Heidi1 skrev 2011-12-22 21:15:11 följande:
    resan gick bra, så nu är jag hos mamma och pappa
    Skönt att höra, hade du smör med dig? Skrattande
  • Glädje58
    Anonym (Skrivkramp) skrev 2011-12-23 05:13:03 följande:
    Har jobbat vanlig förmiddag under mån-tors också, så det blir 64 timmar denna vecka!

Sen har jag jour kommande natt till julafton också, och nästkommande natt till juldagen, så med lite otur så blir det ytterligare timmar denna vecka? 
    Okey, du vinner denna vecka Skrattande

Men du, hur länge har ditt längsta arbetspass varit? Jag tror att jag kan slå dig i den tävlingen  
  • Glädje58
    ulfsas skrev 2011-12-23 06:23:14 följande:
    God morgon, värst vad ni jobbar....finns det inga begränsningar på era jobb ?
    Jobbar skälv till kl 1815 och sedan är det nog julfritt om jag inte får jour alltså...

God Jul på er alla!
    God Jul  Tomte
  • Glädje58
    NatalieH skrev 2011-12-23 10:25:40 följande:
    Ojdå! Hur är det med han?
    Det ser bra ut, så i dag kommer han att förflyttas till ett annat sjukhus. Det är mellan mitt hem och jobbet, så det passar utmärkt att svänga förbi när jag ska till jobbet.
  • Glädje58
    Laurora skrev 2011-12-23 13:25:44 följande:
    Rynkar på näsan men åh jag missade dit tinlägg ju fy fasen vad trist Rynkar på näsan

Hur är det med honom?? 
    Det ser bra ut, så nu ska de flytta honom till kungälv. De har tydligen bättre julfester där  Glad
  • Glädje58
    Anonym (Skrivkramp) skrev 2011-12-23 13:38:13 följande:
    Hade 5 utryckningar en natt till en strulande panna, mellan 2 stycken 12-timmarspass en helg förra vintern.
    Blev väl kanske 1-2 timmars sömn max emellan dom skiften.
    Rätt sliten när man slutade på söndagskvällen kan man säga!
    Jag hade jobbat ett pass på 13,5 timmar. Men någon avlösning syntes inte till. Jag ringde min arbetsledare och bad honom kolla upp. Han frågade även om jag kunde stanna kvar en stund till. Jag svarade att jag har inget val, det går inte att bara lämna. 

Inget hände. Jag tyckte att det blev lite intressant att se vad som skulle ske framöver. Efter sex timmar ringer den som skulle avlösa mig. Nyvaken och mumlade något om att han hade köpt en ny väckarklocka och att den tydligen inte hade ringt. Vad ska jag göra nu frågade han mig. Jag svarade att han kunde ringa chefen och sedan gå och lägga sig igen. Bara för att se vad som skulle ske  härnäst.

Hans pass på tolv timmar gick jag hade förväntat mig att jag skulle slippa arbeta mitt kommande ordinarie 12-timmarspass. Men nej, det hände inget. Så jag gjorde 37,5 timmar i ett sträck.

När jag berättade detta för en arbetsledare några dagar senare så sa han att det var väl inget. Själv gjorde jag över 40 timmar för några månader sedan. Ja ja... så kan det gå :)

• Glädje58
    Anonym (ready) skrev 2011-12-23 13:55:32 följande:
    jadu, antingen är det att han behöver mer tid eller att han är rädd för att han ska gå för hårt på trots sina känslor eller så är han osäker i sig själv..
    Men låter han annorlunda nu? Själva sättet han pratar på, och givetvis innehållet i det han säger? Börjar han få kalla fötter?
  • Glädje58
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-12-23 14:00:17 följande:
    Tråkigt att höra, men skönt att längre fram i tråden läsa att det är bättre med honom!

Kram på dig!  {#emotions_dlg.flower}
    Tack för kramen, den behöver jag  Solig  Känns lite ensamt nu för tiden. Men jag tror att jag ändå ska köra mitt lobotomi-program och försöka få bort alla känslor för kärlek, sex och närhet. Det måste gå att leva utan det också. Genom att jobba, plugga och motionera borde jag inte ha tid för sånt trams.
  • Glädje58
    Laurora skrev 2011-12-23 14:03:02 följande:
    Jag var där i förrgår, de är kanon där faktiskt Men ska du hälsa på så ha med dig mynt för den jäkla skitautomaten tog inte något av mina kort. grrrr!
    Tack för informationen, ska genast samla ihop lite mynt. Fan, de tog slut när jag var hemma hos dig sist Skrattande
  • Glädje58
    Smecker skrev 2011-12-23 14:04:15 följande:
    Röntgen där är helt okej iaf, resten vet jag inget om
    Låter också bra för de ska köra någon röntgen i dag eller i morgon  Glad
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!