• Madida

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Niklas2k skrev 2012-05-14 15:35:47 följande:
    eller så HAR han blivit bedragen som så många andra (jag tex) och han kan inte hantera det.
    Någon form av hjälp behöver han för det är uppenbart att han inte klarar det själv.

Så tänkte jag med. Ser det absolut inte som en omöjlighet att han blivit utsatt för otrohet. Även om det inte ursäktar någonting.
    Har inte jag rätt så har vi båda fel ;)
  • Madida
    FredrikA80 skrev 2012-05-14 15:48:31 följande:
    Ja det var så i mitt förra förhållande också- Hennes EX var tydligen världens svin. Nu säger hon säkert sammasak om mig, Men jag har iofs gett henne anledningar att säga det efter att allt blev uppdagat jag har nog aldrig varit så verbalt och skriftligt elakt mot någon människa tidigare...

Men jag har hela tiden varit konfunderad till varför hon hade hemligt nummer, hennes föräldrar osv jag börjar ana hur det ligger till nu iallafall. Det är iallafall hemskt tungt att försöka förstå men jag skulle aldrig någonsin drömma om att ta ut den frustrationen mot någon annan människa, Det är därför jag är väldigt passiv och avvaktande när det kommer till nya kontakter och att gå snabbt framåt- Jag vill vara säker på att när det är dags så träffar jag en person och börjar på ett helt nytt historie ark. 

Jag måste fråga, hur längesen var det som det tog slut med ditt ex?
  • Madida

Leker folk dumma?

Att Niklas (och jag) skrev att han mycket väl kan ha blivit bedragen har väl ingenting med ursäkter att göra?! Niklas skrev inte att det ursäktade det hela, han skrev att det var möjligt att han blivit utsatt för det han påstår.
    Inget annat.  

• Madida

Byter ämne Någon som tittar på "På bar gärning"??

• Madida
    magus skrev 2012-05-14 21:24:20 följande:
    Alltså.. Jag behöver folk som vill åka på en kryssning. Skit samma om ni är singlar eller inte. Skulle vara riktigt kul och åka på kryssning med er. Jag om nån kan bjuda på mig själv. :)
    Bjuder du på resan också?
  • Madida

Jag brukar ju dela med mig av smakprov på komiska/pinsamma mail jag får. Men nu fick jag faktiskt ett ganska sött mail. Eller är det sliskigt men jag är kärlekskrank?

Jag drömmer om en dag när jag kan komma hem till en villa i ett lummigt och grönt område. Gå innanför dörren och lukta det nybakade goda som står och svalnar i fönsterkarmen. Smyga upp bakom min fru och krama om henne samtidigt som jag nafsar lite lätt i nacken.
    Jag längtar till den dag jag kan klippa gräsmattan i mina arbetsbyxor och bar överkropp samtidigt som min fru ligger på altanen och solar. Senare gör jag henne sällskap med en iskall drink och öl i den varma sommareftermiddagen.
    Jag kommer möta varenda  ikeamöbel som behöver monteras, varje lampa som skall sättas upp, varenda resa till ullared med ett leende. För jag vet att det är jag som kommer somna med min fru varje kväll, tätt intill.. inte någon annan.
    Allt detta kommer jag att kämpa för att få och behålla. Allt jag behöver nu..  är tid och en fru.
    Är du ledig?=)

• Madida
    lemonina skrev 2012-05-15 20:46:15 följande:
    Ok lite sliskigt. Men ändå riktigt gulligt. Glad Ska du svara?

Ja jag svarade honom. Kanske en aning kallt, men jag tyckte ju faktiskt att mailet var lite sött
    lemonina skrev 2012-05-15 20:47:19 följande:

Haha vilken man åker till Ullared frivilligt
    Min kompis sambo gillar Ullared och kan t.o.m. åka dit utan henne. Så vem vet
  • Madida

Skulle vilja göra ett tillägg: Inte helt smakligt att diskutera en person som inte är här och kan svara för sig själv-

• Madida
    FredrikA80 skrev 2012-05-15 21:36:40 följande:
    Han kan läsa det sen, Och han kan svara- Han vet dessutom redan att jag tycker så här, Jag har sagt det tidigare.
    Så han ska varje gång han loggar in behöva bläddra igenom en massa sidor för att se om du kanske nånstans har snackat massa skit och få möjlighet att svara på det? Nej, det är inte okej. Och jag startade inte denna tråd för att det skulle vara en massa sånt skitsnack. Speciellt inte är man pratar OM människor och inte MED dom.
    Och har du sagt det tidigare så kan väl det räcka. Vi alla vet att du inte gillar honom och att han inte gillar dig. Ignorera varandra istället. 
  • Madida
    FredrikA80 skrev 2012-05-15 22:23:10 följande:
    Jag svarade och motiverade varför jag inte anser han lever som han lär. Du var inte inblandad i den diskussionen heller; Och där har du allt som jag inte gillar med honom. Något annat har jag inte emot honom, Men jag tycker inte om folk som sätter sig över andra och trycker ner dom- Jag vet faktiskt inte om han är medveten om själv vad han orsakar när han håller på så oavsett om det är på skoj eller inte.
    Något annat har iallafall inte jag emot honom, Jag känner honom inte. 

Du var inte inblandad i diskussionen innan du självmant trängde dig in överhuvudtaget, Och din åsikt väger lätt i sammanhanget. Och tydligen så är skitsnack okej så länge det kommer från dig, Jag hade inte gjort dig något innan jag ifrågasatte om du fick någon njutning av att fuska i spel och då gick du till personangrepp, Efter det så är du den andra personen i tråden som jag inte har någon respekt för. Universum kretsar inte runt dig oavsett om du skapat den här tråden eller inte.

Kort svar, för tråden får gärna innehålla annat än detta.
    Du tar i från tårna när du skriver. Var i hela friden har jag gjort påhopp mot dig, uttalat att jag tycker att universum kretsar kring mig eller önskat din respekt?

Det är en öppen tråd vilket gör att folk hoppar in i diskussiner mellan andra lite hur som helst. Det är så den hålls flytande. Vill du diskutera något privat, utan att riskera inblandning av andra, så föreslår jag att du mailar.
    Har du mer att spotta på mig så är du också välkommen att maila, men nu räcker det i tråden tycker jag.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!