FredrikCA skrev 2012-04-09 17:34:11 följande:
Det kan nog jag svara på...
Generellt så tyder det väl delvis på att om personen har barn sedan innan så är det en person som förmodligen inte tänker igenom sina beslut väl, Och man kan heller inte känna sig säker på om personen ifråga enbart vill ha hjälp med sin familj och ekonomi osv (Dvs. Känslan av att bli utnyttjad är överhängande).
Det kan också vara svårt att känna sig tillräcklig och rättvis mot ett barn man troligtvis inte har mycket känslor för initialt, Även om man skulle falla och älska barnets förälder så innebär det inte automatiskt att man får känslor för dess avkomma.
Men självklart har du rätt att det viktigaste är att man träffar någon man tycker om och älskar, Men man vill väl helst göra ett bra jobb och känna att man kan älska alla i den familjen isåfall.
Och om man känner att det inte fungerar så försöker man undvika ensamstående mammor.
Mer avancerat än så är det inte.
Hahahaha jisses! Inte tänker igenom sina beslut väl? Utnytjad? Skriver du sådär puckade saker i dina nätdatinginbox förstår jag att det går segt.
Nu har jag inte stött på någon kille som tyckt att mina barn är ett problem men vem vet den dagen kanske kommer...