Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-12-17 20:19:54 följande:
    Ja just nu är det MÅL jag har, vi pratar inte om i eftermiddags Oskyldig
    Ah.. så det gör vi inte.. sköljt ur noggrant förmodar jag
    etanol skrev 2011-12-17 20:28:17 följande:
    Så intressant. VAD är det vi pratar om då *sätter mig ner med en skål grönsaksstavar och inväntar svar*
    Jaså, GRÖNSAKSstavar..
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    floya skrev 2011-12-17 23:28:20 följande:
    Stämmer bra, ingen kyss under någon av dejterna. Men jag tycker inte det är jättekonstigt. Jag tycker det är lite annan nervositet och känslor inblandade om man träffas online, istället för irl från början. Jag kan behöva umgås lite och "känna efter" när jag träffar en helt ny person, innan jag kan tänka mig en kyss. Men det är inte omöjligt, jag kanske blev placerad i "vänner"-facket på grund av att jag inte upplevdes som tillräckligt tillgänglig. Fast jag tycker ju ändå, är han intresserad så borde han i alla fall ge mig en chans på en tredje dejt... Vore det helt upp till mig så skulle jag åka dit på en gång och släta av honom.  Oskyldig
    Note to self:
    Gillar jag killen, försitt inte tillfället att släta av honom, "nästa gång" kanske är försent.
  • Smecker
    floya skrev 2011-12-18 00:07:53 följande:
    Amen!

Åh. Fan.. Ångest. Om jag visste att fallet var att jag blev placerad i vän-facket så skulle jag ju faktiskt kunna be om en till chans, men det kan ju vara så att han bara fann mig totalt ointressant av något/några andra skäl.. Så jag får nog bara bita i det sura äpplet och inse att detta inte var min prins - heller. Obestämd
    Du kan faktiskt välja en alternativ metod som är väldigt effektiv, om än lite svårare.. nämligen att bita i den sura citronen.

Varför inte helt enkelt (lättare sagt än gjort) höra av dig till honom och fråga om det är något särskilt som fått honom att känna så, för du gillade det du upplevde och vill gärna träffas igen? Personligen vill jag gärna veta orsaken till att något inte funkar, och det kan man faktiskt fråga vänligt om. Lägg bara fram det i en bra ton som inte är klängig eller desperat, de flesta kan mycket väl tänka sig att i det läget ge en bra, eller hygglig, förklaring.
  • Smecker
    Pulaski skrev 2011-12-18 01:32:40 följande:
    Mja, grejen är att om det går så långsamt så att det fortfarande inte har blivit nån kyss efter dejt nummer två, då tappar jag intresset eftersom jag känner att de inte riktigt är min typ. Jag är en sån där som gärna vill att saker ska hända direkt om man väl har bestämt sig. I nätdejtingens värld skulle ju ett "Hej, jag vill träffa dig! När kan du ses?" funka som ett utmärkt första mejl till mig. Jag gillar tjejer som tar egna initiativ och snabba beslut, och känner man att man vill hångla på första dejten så tycker jag att man ska göra det, och det förstör heller inget för mig när det gäller att lära känna varandra på övriga plan. Träffar jag då en tjej som är mer "vi kan väl vänta och se"-typen, så inser jag att det kommer bli lite jobbigt framöver.

Kunde ha skrivit det där själv. Har hon inte tagit några initiativ till hångel eller visa fysiskt intresse (tafsa räknas med) på 2 dejter så vete fan..
  • Smecker
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-12-18 09:24:58 följande:
    Men hur funkar det menar du? Hon kanske känner samma sak, har inte du tagit något initiativ till hångel eller fysisk närhet så tror hon att du inte är intresserad. Då väntar ni ju båda två på initiativ till närhet?!
    Ovanpå det kan du lägga att jag insett att jag föredrar/behöver tjejer som är framåt och kan ta för sig och som inte osäkert väntar ut killen.. blyg (i början) går bra, osäker/velig går fetbort.

Visst, jag både kan och har (läs: en jäkla massa gånger) tagit initiativ till hångel och/eller fysisk närhet. Jag har bara bestämt mig för att vara lite mer restriktiv med att ta initiativ just på grund av det i första stycket. Därmed inte sagt att jag inte kommer visa att jag är intresserad, om jag är intresserad. Sen är det upp till henne vad som händer.
  • Smecker
    starchild81 skrev 2011-12-18 09:35:05 följande:
    Om hon nu är genuint intresserad brukar man få ett mess på kvällen där hon bjuder in en till middag och då får man höra att tjejen inte vill vara lösaktig och vill gå sakta fram och bla bla bla...  Tror killar i allmänhet är å tok för toffliga..... 
    Den grejen fattar jag inte.. i princip samtliga förhållanden jag haft som varit något att ha, inklusive mitt äktenskap, sen 1997 har slutat i säng på första dejten. Och då har jag i nästan samtliga fall träffat dem via nätet. Nu är ju det inte ett krav, men hejsan vad man märker ifall det finns någon attraktion då!

Jag vet inte riktigt, är det bara jag som får känslan av att kvinnorna blivit gamla och försiktiga?  
  • Smecker
    Anonym skrev 2011-12-18 10:20:31 följande:
    Men snälla ni! Det är ju som att läsa The Game eller något liknande. Om det inte hänt något efter andra dejten, så kommer det aldrig att hända...
    Det är ju olika ifrån fall till fall för min del. Ibland kan jag vara oerhört trögstartad och ibland har jag tur och då fattar hjärna och resten av mig ungefär samtidigt att det finns något jag är intresserad av.
    Och hur skall en dejt veta ifall du i just det fallet är trögstartad eller inte intresserad?
  • Smecker
    Heidi1 skrev 2011-12-18 10:24:32 följande:
    eller så har vi kvinnor mognat en del dom sista åren
    Förvånad I min värld är "mogna" något positivt.. det där däremot vete fan..
  • Smecker
    etanol skrev 2011-12-18 10:30:21 följande:
    Direkt överfört till det manliga släktet så stämmer det lika bra.
    Måste vara något i vattnet där du bor.. stämmer inte här iaf
  • Smecker
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-12-18 10:33:36 följande:
    fast känner man inte av vibbarna? jag iaf blir nog rätt fysisk utan att jag tänker på d. Håller mig lite närmare, längre kram än vanligt, snuddar häcken osv... 
    Mig kan man nog läsa rätt lätt...
    Skakar hand när man skiljs åt osv..
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!