Inlägg från: Vanilla ice queen |Visa alla inlägg
  • Vanilla ice queen

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

FredrikCA skrev 2012-04-09 18:22:27 följande:
    Okej, Jag får hoppas du är tydlig med det inför dom killar du träffar då, Annars känns det aningen respektlöst. 
    Jag får gratulera om du har träffat en bra kille, Det är ju otur för dig om du inte vill satsa seriöst då för han lär ju inte vänta i evigheter på någon som velar.

Nej jag menar inte att alla killar är så, Jag säger att jag vet att det finns dom som specifikt inriktar sig på singelmammor för den anledning- Jag kan räkna upp minst 4 personer som jag är bekant med som tänker så; Jag tycker det är utnyttjande och fel men det är deras liv och dom mammor som går på det får väl lära sig den hårda vägen, Jag har ingen rätt att lägga mig i någon av deras liv. Men jag har rätt att ha min åsikt om det och jag tycker det är fördjävla lågt och fult, Men i vissafall är det säkert ömsesidigt.

Som jag sa jag uttrycker dom åsikter och känslor jag har, Jag behöver inte ha något facit eller någon bekräftelse från dig eller någon annan, Tillskillnad från många andra är jag bara väldigt ärlig och rak och har inga dolda intentioner, Detta är underhållning för mig och jag ser det som en saklig argumentation och vi står på olika sidor om staketet.
    Du har rätt till din åsikt men du fick det att framstå i ditt svar till takida att kvinnor med barn är parasiter som inte tänker sig för innan de skaffar barn. Sorry jag har barn alltså känner jag mig träffad av inlägget och jag tycker att det var så långt ifrån mina intentioner vad gäller att träffa killar som det kan komma. Att vara rak och ärlig och plump med förutfattade meningar är två olika saker...
    Screw you guys i'm going home!
  • Vanilla ice queen
    FredrikCA skrev 2012-04-09 18:41:10 följande:
    Nej återigen jag skrev att det ihuvudsak bottnar i osäkerhet, Jag är övertygad om att det finns ensamstående kvinnor och män som absolut är parasiter- Precis som det finns singelkvinnor/män som är det på olika sätt, Jag insåg det inte (eller rättare sagt ville inte inse) det men min förra relation var just med en sådan singeltjej. 

Men det innebär inte samtliga är det, Men om man är osäker så tar man det säkraste alternativet vilket är att undvika, Jag har personligen aldrig träffat någon ensamstående mamma inte för att jag misstänkt hon var en parasit, Utan för som jag sa jag är osäker på att jag kan älska barnet som mitt eget och kan jag inte det så ger man inte det barnet den uppväxt det förtjänar.

Jag har mängder med sådana principer och om det så innebär att jag kommer förbli singel för resten av livet för att jag inte vet om jag själv kan vara vad jag borde så får det så bli- Jag skadar ingen annan då iallafall.

Jag har aldrig sagt att du är något av det, Så jag förstår inte varför du attackerar mig eller känner dig träffad- Du har helt rätt att det är förutfattade meningar och precis som jag sa mina åsikter ändrar sig med erfarenhet, Precis som dom gjort nu med den nästan 6 åriga väldigt komplexa relation jag har bakom mig- Jag var inte alls som jag är nu innan, Jag var världens toffel och såg tjejen som något heligt, Men efter att blivit så grymt lurad under flera års tid så insåg jag att jag inte kommer kunna ge min tillit på samma sätt till någon på väldigt länge, Därför måste jag lita på mig själv och mina känslor och åsikter.
    Du skrev att singekvinnor med barn kanske inte gjort helt genomtänkta beslut samt att de vill få ekonomisk hjälp till familjen. Jag är singelkvinna med barn och självklart känner man sig irriterad när någon skriver något så dumt. Jag tar inte åt mig för det stämmer inte iaf jag har de intentionerna men jag blir irriterad när folk har fördommar om jag ska vara helt ärlig. 
  • Vanilla ice queen
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-09 18:50:40 följande:
    Förresten så är killar nu för tiden så jävla snåla så man får ingen hjälp iallafall..Obestämd
    Det har jag inte märkt. Jag tycker man får knuffa sig fram med kortet för att känna att det är 2012 och inte 1914 Hatar när killen försöker stå för allt på en date.
  • Vanilla ice queen
    FredrikCA skrev 2012-04-09 20:05:54 följande:
    Jag tror alla kan vara överrens om att detta inte är ett språkforum och om någon har svårt att förstå innebörden av ett inlägg om man råkar trampa över en grammatisk regel eller göra stavfel, Så är det dennes problem och det går säkerligen söka någon form av terapi för detta. 

Vi andra som fortfarande förstår inlägget och vet att stavningen inte är det relevanta i diskussionen kan nog bara fortsätta som vanligt. :) 

Men jisses, slappna av människa!!! Ironi humor något du hört talas om förut?
  • Vanilla ice queen
    FredrikCA skrev 2012-04-09 20:17:19 följande:
    Ja absolut. Vad får dig att ifrågasätta detta? :) 

Inget av detta har varit ironi (Ironi är när man säger en sak men syftar på en annan- Tex om han sagt "Vad duktig du är på att stava" då hade det varit ironi) :)

Att säga "X stavas faktiskt inte y" är ett konkret påstående och har absolut inget med humor att göra. 

Ja alltså Smecker rättar stavfel och får det att framstår som att han är otrevlig och arrogant fast vi som varit i tråden ett tag vet att det in är så egentligen. Vi vet att hans syrliga ton är ironisk! Vi eller iaf jag ser det som en komisk grej.
  • Vanilla ice queen
    Legacy skrev 2012-04-11 11:21:38 följande:
    Hm alltså jag tror att någon är lite kaxig, när man skickar ett sms med: hej där snygging och får svaret: "hej där snygging nummer 2 (för jag är nummer 1) någon som behöver lite mindre komplimanger numera eller vad tror ni

Hahaha låter ju jättebra. Killar med dåligt självförtroende är ju inte jättesexiga precis
  • Vanilla ice queen

[quote=64401304][quote-nick]Smecker skrev 2012-04-11 11:30:05 följande:[/quote-nick][/quote]

Du får börja leta guylove istället;))

• Vanilla ice queen
    Smecker skrev 2012-04-11 11:33:28 följande:
    Den dan du blir lesbisk

Hahaha jag är väll inte så dum att jag börjar deala med allt det där
  • Vanilla ice queen
    FredrikCA skrev 2012-04-11 11:59:52 följande:
    Jag blir mer och mer konfunderad över det här med självförtroende; Förstår faktiskt inte alls varför det skulle vara positivt att måla upp sig själv som världens bästa (om det inte finns belägg för det).

Självkänsla däremot kan jag gå med på, Att man inser sin kapacitet och sina begränsningar. 

Att ha bra självförtroende och bra självkänsla utesluter ju inte att man är ödmjuk. Det betyder inte heller att personen tror att den är perfekt. Jag har svårt för osäkra killar men då menar jag inte att motsatsen är att de tror att de är störst bäst och vackrast. Överlägsenhet är lika osexigt som dåligt självförtroende.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!