Inlägg från: Anonym (Hopplös:)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

uniMog skrev 2012-01-03 15:22:49 följande:
    öuh.. Han menar att han vill ha en sexuell relation utan krav och att du är med på det när det passar dig?

*försöker tolka*
    Han är väck i huvudet!
    Han vet att jag inte bara vill ligga. Men sen har han skapat en bild av vad jag kräver av honom som är helt absurd. Som när han skriver "Jag kan inte vara din prins..."
    Han tror att jag har storslagna planer för oss och drömmer om samboskap, barn, vigsel och allt möjligt. Jag har försökt säga till honom men han verkar inte ta det till sig.
    Han vet att jag vill ha barn och gifta mig. Men jag har aldrig nånsin sagt nåt om att det skulle vara med honom.

När vi pratade i telefon senast så frågade jag vad han tror att jag kräver av honom. Då rabblade han upp en massa saker såsom att jag vill att han ska ha riktigt bra ekonomi så att jag kan jobba 75% när vi har barn o.s.v. Jag blev helt chockad! Jag har aldrig sagt nåt sånt.
    Han prata om hur det var när han och hans ex bodde ihop och att han då bara jobba 75% men nu var tvungen att jobba 100% för att få det att gå ihop.  Då svara jag att det var min fröm också, alltså om ekonomin tillät det så vill inte jag heller jobba 100% när jag blir mamma. Den konversationen har han fått till det där.
    Anonym (ny) skrev 2012-01-03 15:29:07 följande:
    hmm fattar ingenting. Vad vill han egentligen?!??!
    Min tolkning är att han vill sätta på mig.
    Anonym (ny) skrev 2012-01-03 15:37:11 följande:
    haha jo så långt fattade jag med men menade mer i det långa loppet. Ni har väl ändå träffats ett tag va?
    Nejnej, vi har haft kontakt ett tag men hann bara träffas en gång innan han blev helt uppjagad över allt.
    Smecker skrev 2012-01-03 16:34:57 följande:
    Don't they all? Sen när är det något negativt?
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2012-01-03 15:39:04 följande:
    Nejnej, vi har haft kontakt ett tag men hann bara träffas en gång innan han blev helt uppjagad över allt.
     Det som gör mig fundersam är att han måste ju fått det där någonstans ifrån. Låter ju som om han har rätt i sak, du vill ha hela paketet med sambo, barn, jobba 75% osv? Det är på något sätt målet?
    Jag vill gärna att han sätter på mig, egentligen. Tycker att han är RÅsexig! Topp 3 av alla jag träffat. Men jag vill dejta honom, där sex är en del av allt och inte allt.

Ja jag vill ha barn och hela paketet.  Men det var ju tydligt från början och då var det inga problem. Och när vi snackat såna mer seriösa saker har det var HAN som dragit upp det, inte jag.
    Men även om jag vill ha allt det där så är det väl inte sagt att jag vill ha det med just honom. Jag vill(e) träffa honom, dejta, ha roligt, se om vi klickade.
    Men han verkar tro att jag kräver en mass av honom nu omedelbums!
    Smecker skrev 2012-01-03 17:19:42 följande:
    Men du har förklarat för honom att han har fått fel uppfattning?
    Ja, absolut. När vi hade det avslutande samtalet i telefon så förklarade jag det för honom. Jag var väldigt tydlig.

Men nu en månad senare verkar han fortfarande vara fast i det där tänket.

Tycker han verkar ha en lite märklig bild av mig, som om jag vore nån prinsessa som måste pysslas om på ett speciellt sätt. Som kräver vissa specifika saker. Som samtidigt är så himla fin och godhjärtad.
    Jag vet inte hur han har fått ihop den bilden och jag vet inte vad jag har gjort för att bidra till det.
    Smecker skrev 2012-01-03 17:31:38 följande:
    Verkar som om han är en komplex och multifasetterad inbillningspersonlighet. Du klarar dig bättre utan honom. Sex med en snygging kan du få ändå, på båda sidorna sundet.
    Jag vet att han har en lite sviktande självkänsla och jag tror att det bidrar till att han skapar sig bilder som inte riktigt stämmer.

Haha, sex har jag och jag är inte jätterädd för att inte få till det rent sexuellt med någon. Men jag vill ju ha mer än så och av nån irriterande anledning så är det honom jag är nyfiken på. På alla plan.
    NatalieH skrev 2012-01-03 17:40:25 följande:
    Surt när man blir nyfiken på nån som man inte ska vara nyfiken på, men det är väl därför man blir det iaf jag ;) Alltid fel person haha.
    Ja, jag gillar väl otillgängliga och knepiga typer
    Nu är det dock skönt för nu är jag lite mer förbannad än ledsen och det är enklare att hantera.
    Glädje58 skrev 2012-01-03 17:56:39 följande:
    Är det så att han inte är med på dina framtidsplaner och därför börjar städa skrivbordet och tömma lådorna?
    I början när vi pratade så var han det. Såg det som en del av sin framtid. Men visst, han kanske har ångrat sig.
    Smecker skrev 2012-01-03 18:11:09 följande:
    Fick han kanske intrycket av att han var där för ditt nöjes skull, typ en vikarie tills du hittade mr Right att fylla den ordinarie positionen med?
    Nej det tror jag verkligen inte han fick. Absolut inte. Och fick han det intrycket så har jag misslyckats fatalt. Men jag vet inte vad jag skulle ha gjort för att ge honom det intrycket?!
    Smecker skrev 2012-01-03 18:23:13 följande:
    Ingen aning, jag tänker högt. Han kanske helt enkelt är knäpp. Emellanåt är det bäst att leva efter Occams rakkniv.
    Jag tror helt klart att han är knäpp! Vem vill inte ha det här liksom?! *snurrar runt*
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!