Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

giftgrodan skrev 2011-12-25 21:30:48 följande:
    jahopp, julen var trevlig, men det är lagom roligt att tillbringa den med TRE par som kramas och pussas. Blä.

Då sa du "Hur var det nu, 50% kommer att separera för eller senare"
  • Glädje58
    Ensamvandrare skrev 2011-12-26 01:49:32 följande:
    ...då man vet att man skulle vara en totalt genomusel pappa och make?...
    Hej på dig ensamvandrare  Glad

Får jag fråga dig hur du har kommit fram till denna slutsats? Jag kan känna mig så ibland...
  • Glädje58

Det där med att känna sig som en usel pappa, kommer bara i korta perioder. Man har mycket att göra och ibland kommer det över mig att jag borde ha prioriterat mer tid med barnen. Fast jag tror att de mår bra. Vi kan prata om vad som helst, det är ju inte alla som kan det. Sex och känslor är inga problem att prata med mina två killar och det är jag stolt över. De är jättefina, har bra värderingar, är inga mobbare, håller på med musik och lite annan konstnärlig inriktning. De har lätt för sig att prata med andra. Så jag är väldigt stolt över dem, tycker att de är fina människor. Men jag borde ha haft mer tid med dem. Men jag har kanske fel.

När det gäller relationer så har jag inte prioriterat förhållande tillräckligt högt. Jag har blundat för att underhålla och se till att relationen hålls vid liv. Detta misstag har jag gjort två gånger. Men det kommer nog inte att hända fler gånger. Jag har lärt mig...

• Glädje58

Därför ska man inte deppa för mycket över en separation. Man lär sig nya saker... Men visst är det trist ändå att en del förhållanden tar slut. Jag tänker ibland på en relation som jag lät dö, någon gång kring 1986. Det kan jag ångra än idag. Jag tror att det hade varit jäkligt bra idag om vi hade varit tillsammans fortfarande. Men jag (eller vi) lät det dö ut.

Mitt senaste äktenskap, 20 år, dog ut pga för mycket fokus på materiella saker och arbete.

• Glädje58

Ja-a ni, nu är det inte många dagar kvar tills ett nytt år börjar. Jag satt i bilen nu i morse, på väg hem, och tänkte på hur 2012 ska förvaltas. Vad har jag för mål? Vad vill jag ändra och förbättra i mitt liv? Hur ska jag tackla singellivet?

Jag sitter på toalettstolen nu och börjar få ont i låren, samtidigt som jag börjar tappa känseln i vissa kroppsdelar. Så jag får skriva mina mål lite senare...

Hur tänker ni inför nästa år? 

• Glädje58

Fan, jag är så kass på att stryka skjortor. När jag nu nästan har strukit färdigt en skjorta så upptäcker jag att den redan var struken, sen förra veckan. Det är precis som att skjortor blir skrynkliga på ett annorlunda sätt när jag är klar.

• Glädje58
    NatalieH skrev 2011-12-27 22:50:12 följande:
    Haha, oj förlåt.
    Men stryka kläder är inte roligt!! Fy vad jag inte tycker om det så du är inte ensamen iaf ;) 
    Det är inte kul så jag jublar men jag har inga problem med att göra jobbet. Tvärtom, rätt så avkopplande. Där jag bodde tidigare stod jag ute på altanen mot havet och strök utomhus, helt underbart. Mitt dilemma är bara att det jag stryker inte blir riktigt skrynkelfritt, det blir bara skrynkligt på nåt nytt och annorlunda sätt :)
  • Glädje58
    NatalieH skrev 2011-12-27 22:56:16 följande:
    Åh härligt att bo så nära havet :)
    Hur jag än beter mej så blir det inte så bra som jag vill ;) 
    Fast nu vill jag flytta in till göteborg och få ett socialt liv. Tänker att jag kan alltid ta mig till havet när jag känner för det.
  • Glädje58
    Flashbulb skrev 2011-12-28 03:13:58 följande:
    När ni ska bestämma träff med någon första gången, vart brukar ni träffas någonstans? Hemma hos varandra eller ute på stan? spelar det någon roll vart man träffas?
    Absolut inte hemma hos någon, man vet ju aldrig vad det är för människa man möter i verkligheten. En del vill gärna ta en promenad första gången man möts. Jag har bara varit på en dejt själv men vi möttes på ett café. Vi hade skrivit till varandra några gånger på dejtingsidan och jag hade inte sett henne på bild förrän sent på kvällen, dagen före vi skulle ses. Då förstod jag att det inte skulle bli något mellan oss. Men vi hade väldigt trevligt, pratade och skrattade i några timmar. Det gick åt några latte under tiden. För mig är det inga problem att sitta bredvid någon och ha ögonkontakt i några timmar med en okänd person.
  • Glädje58
    kristinah skrev 2011-12-28 10:14:14 följande:
    Varför är det alltid så, att just när första dejten ska bestämmas så kommer ett litet meddelande av typen: "Hej, du verkar vara en jättefin och go tjej. Men jag var på en dejt/ middag/ hos kompisar i fredags och träffade en tjej som jag tänker träffa igen och se om det funkar med. Lycka till!" Det är inte första gången, och knappast inte sista. Varför är jag alltid den som står i kö och aldrig ens får till den där första dejten?
    Är det fel typ av man du lyckas få på kroken med tanke på att du "råkar" ut för detta flertalet gånger?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!