• etanol

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Niklas2k skrev 2011-11-21 17:44:13 följande:
    Stämmer bra det.
    Du får uppdatera oss svältande härinne om hur det fortlöpte...
    Too much reality for the f*cking hit list, life is war...
  • etanol
    Smecker skrev 2011-11-21 20:44:26 följande:
    Nu har jag rensat bort lite dödkött från min msn. Artig som jag är berättar jag för folk att jag tar bort dem. Det kanske jag skall sluta med..

Hade en tjej som jag pratat med ett tag,  väldigt trevlig tjej för övrigt, men segaste fruntimmer som går i ett par skor. Vi bestämde att vi skulle ses, men varje gång var det något som kom i vägen. Var det inte fel väder för hennes frisyr så var det hastigt uppkommet behov av manikyr, hennes mormor dog säkert tre gånger och fan och hans moster. Varje gång jag föreslog att vi skulle ses så var hon eld och lågor, men det kom alltid något i vägen. Själv föreslog hon inget, någonsin. Så nu tackade jag för samtalen och bekantskapen, men skulle ta bort henne eftersom det inte ledde någonstans. Då tyckte hon att jag var oseriös?! Jag blev nog lite förbannad och tyckte att om hon nu var intresserad av att ses så borde hon väl fått tummen ur och ordna det. "Ja men.. ja men.. det är inte så lätt!" menade hon på. Så jag sa som det var, att jag tyckte att hon var bekräftelsekåt men inte hade för avsikt att träffa någon. Det hade hon visst, menade hon på, hon var sååå seriös. Men när jag frågade hur många hon hade träffat på de 1.5 år hon varit reggad där blev det tyst. Till slut kläcker hon ur sig "Men det är faktiskt farligt att träffa killar på nätet! Tänk om jag blir våldtagen?".. ja för det händer ju om man ses på ett café.. det slog lite slint i skallen på mig, så jag kläckte den kommentar som jag tror att jag skall ha på min gravsten..

"Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?"

{#emotions_dlg.djavulsk}
    *skrattar nästan ihjäl mig*

Du har snott min kommentar, den har jag sååå använt... Är du dum på riktigt?
  • etanol

Jag må se påloggad ut överallt, men tänker inte på att logga ut typ nån gång...Det resulterar i många "varför svara du inte"-mail

Mina svar på det kommer här:

- Du verkar dum
    - Du verkar otrevlig
    - Du skrev Mums som enda rad
    - Du är inte originell som skriver tjaba
    - Du är inte originell som skriver hot babe, wanna ses?

Välj den som passar...

Själv mailar jag de jag är intresserad av, och i dagsläget bara en...

• etanol

Godmorgon alla dejtare!
    Hur går det för er i djungeln?

Kaffe

• etanol
    ulfsas skrev 2011-11-24 13:12:58 följande:
    God eftermiddag. Så har jag lämnat huset till mäklare för försäljning.....många blandade känslor. Hoppas att det inte blir sålt är en....fast bäst vore om det blev sålt ändå. 

Stort steg ulfsas. Förmodligen ett helt korrekt beslut också. Snart kanske en ny fas börjar
  • etanol
    ulfsas skrev 2011-11-24 13:40:41 följande:
    Hoppas på det med men det är ett härligt hus på 200m2 samt 2 altaner på 53m2 samt plats för 3 bilar  vilket gör att  en lägenhet nog kommer att kännas trång......ilandsproblem......har ju även vänner nära tillhands här.
    Millicent skrev 2011-11-24 13:22:01 följande:
    Åhh,

Men jag håller med etanol. Att sälja och gå vidare kan vara en bra avstamp för något nytt och till slut bättre även om det är motigt och sorgligt och en vånda att skiljas från hus, minnen och allt vad det är man har förknippat med huset.  
    Jag trivs ju här såklart men värre är det för barnen. De har tyckt att det varit OK att mamman flyttat då deras hem varit kvar här. Sonen har varit här och sovit över de 3 senaste nätterna på mammas vecka.....det känns kul men tungt att göra sig av med.
    De sa till min mamma som var här på besök då jag nyss fyllde att de trivs bäst här.....mammas lgh är så trång.
    Det känns även jobbigt att sköta allt med en ev flytt...mycket bök o stök... 

Ja det kommer att kännas vemodigt för dig. Ett tag. Håller alla tummar för att det går smidigt som möjligt iallafall, för barnen, flytten och dig själv.
  • etanol
    Millicent skrev 2011-11-24 13:17:08 följande:
    Jo,tack. Såg just en intressant profil. Det är inte ofta.
    Hur går det för dig?
    Så spännande, mailar ni nåt?

Här blåser inte den mildaste bris en gång, men det gör inte så mycket just nu...
    Niklas2k skrev 2011-11-24 15:27:59 följande:
    Jag dör!

Nej men det vore väl tråkigt? Vad händer?
  • etanol
    Millicent skrev 2011-11-24 15:54:01 följande:
    Nä, jag skickade en flirt. Börjar ångra att jag inte skrev ett meddelande istället. Just då kände jag att jag inte orkade skriva ifall han skulle ignorera. Det var trist med den stunden av dåligt självförtorende eller bristande ork eller vad det var för ett trevligt mejl är alltid bättre än en flirt.   
    Ja det har du rätt i. Brukar själv inte riktigt veta vad jag ska göra med de sär flirtarna så det brukar tyvärr bli så att jag struntar i dom...*skäms lite*
    Niklas2k skrev 2011-11-24 17:00:39 följande:
    Skojar du eller!
    Break a leg eller nåt, dö är så överskattat
  • etanol
    Niklas2k skrev 2011-11-24 20:05:51 följande:
    Säg till till mitt psyke.
    Hoho psyke, flytta till bahamas under ett par dygn, ok? Har freebies!

Modig färsking, alla tummar rakt upp på den
  • etanol
    Millicent skrev 2011-11-24 20:28:06 följande:
    Eftersom du nu skrev sådär om att du struntar i flirtar så gick jag in och skickade ett vanligt meddelande istället så får vi se om det blir napp eller ej. Blir det napp är vägen ändå lång och full med fallgropar innan man kommer till dejt och ännu längre innan man kommer till känslor. Tycker jag. Det är väldigt mycket som inte kommer fram när man mejlar och ännu mycket mindre får man fram av en profiltext.
    Då jäklar om h*n inte svarar!!!
    Bra jobbat förresten Skål
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!