Inlägg från: Vanilla ice queen |Visa alla inlägg
  • Vanilla ice queen

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

ulfsas skrev 2012-04-13 00:27:48 följande:
    Efter det kan du få åka en biltur i Stockholm. Har hört att nya bröst måste luftas regelbundetOskyldig

Jag får väl lära dig att köra här vid rusningstid. Klarar du det så klarar du allt i detta landet.

Hahaha fixar allt vid ratten med GPS. Tom götlaborgs innerstad  Brösten lär nog luftas en del ja
    Screw you guys i'm going home!
  • Vanilla ice queen
    ulfsas skrev 2012-04-13 00:43:55 följande:
    Om du stirrar på GPSen så förstår jag hur du kan klara av att ramma stenar och balkonger.....Skål

Skål
  • Vanilla ice queen
    takida skrev 2012-04-13 08:39:25 följande:
    Eller så satsar du på nya bröst och ny bilSkrattande

Mja vill inte ta lån så en sak nu och en sak om ett år när jag är klar i skolan
  • Vanilla ice queen
    FredrikCA skrev 2012-04-13 09:52:00 följande:
    Nej och jag trodde inte man började svettas vid +10 grader om man gick på antidepressivt heller, Men fel hade jag :p

Det är en väldigt vanlig biverkning
  • Vanilla ice queen
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-13 10:27:02 följande:
    Jaha! Jag trodde det var klimakteriet  CoolVilken tur ,kanske jag kan få en sladdis Obestämd

Ja alltså jag kan ju inte svara på om det är det ena eller det andra men vet att det är väldigt vanligt när man äter ssri. Har många patienter som skämtar om att de är i klimakteriet just pga värmevallningarna, både män och kvinnor hahaha
  • Vanilla ice queen
    FredrikCA skrev 2012-04-13 10:44:03 följande:
    Jo gäller även SNRI kan jag intyga. (Men det är nog mycket av samma anledning)

Äter du det? (du behöver inte svara). De kan ju ha riktigt dryga biverkningar.
  • Vanilla ice queen
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-13 10:47:48 följande:
    Nä jag äter inga mediciner nu, gjorde det ett tag när det inte var så roligt..

Det är väldigt vanligt hur som även om många som tar medicinerna inte pratar om det öppet. Det har ju någon form av tabustämpel fortfarande tyvärr. Jag jobbar inom akutpsykiatrin och har verkligen sett att vem som helst kan hamna i en sån situation "där det inte är så roligt..."
  • Vanilla ice queen
    FredrikCA skrev 2012-04-13 11:06:16 följande:
    Ja det kan man tvista om, Jag vet faktiskt inte. Kanske mått samma utan, Men jag har samtidigt inga (eller iallafall som besvärar mig undergivna omständigheter) besvärliga bieffekter så jag har inget problem med att äta det. Men jag har läst att det ska vara riktigt jobbigt att sluta med dom så får väl se hur det blir med det :p

Det är nedtrappning på dem och man kan må ganska pissigt då... Aldig testat ECT? Jag är seriöst chockad över effekten av ECT och kommer defenitivt att skriva min uppsats i höst om något som rör ämnet.
  • Vanilla ice queen
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-13 11:16:03 följande:
    Jag vet det . Jag har också jobbat och utbildat mig inom psykiatrin. Jag tycker inte om fördomar och vet att de som inte har ngn som helst koll på den verklighet som existerar, tror att den ser annorlunda ut(verkligheten alltså)speciellt ifråga om psykiska besvär och sjukdomar..Har vänner som lider av det.Själv gör jag inte det.Är inget att skämmas för.

Vad kul med en till Vad är det för utbildning du har inom psykiatrin? När jag gått syrrastudent på somasidan har jag fått höra många knepiga tankar och fördommar om psykiatrin av utbildad personal när jag berättat vart jag jobbar. Trist!
  • Vanilla ice queen
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-13 11:25:12 följande:
    Jag har läst psykiatri och social psykiatri...förutom usk utbildningen.

Ja det är trist med fördomar.EN av mina bästa vänner har jobbat med ETC behandlingar..På tal om din uppsats.

Ah Jag brukar jobba på ECT-uppvaket på jobbet så man träffar ju en hel del polykliniska patienter som står på ECT behandling och det är väldigt intressant att se den snabba förbättringen i deras psykiska mående och självklart även våra inneliggande patienter. Synd även här att det är så tabubelagt med ECT. Många går ju i taket när det kommer som förslag på behandling och sen efteråt är de flesta väldigt nöjda
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!