Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Cocacola skrev 2012-05-14 18:20:56 följande:

Ja, jo. Fast vi har inte setts mer än två ggr sen jag blev singel så jag har lixom inte tänkt i de banorna innan. Men jag vill ta reda på om det lixom fortsätter kännas som vanligt eller inte, för han är ändå en av få jag litar på och känner att jag kan vara mig själv fullt ut med, eller har kännt iaf. Lite knepigare läge nu.

Och det är verkligen mkt i mitt liv just nu och inte alls rätt tillfälle. Tror jag?

Han är bra, en av de absolut vettigaste jag känner. Men han har tydligen gillat mig länge, men aldrig sagt något eftersom jag lixom varit gift.
    Hej! Har börjat få pejl på de snurrande tankarna och fixar någon slags strategi för att ta itu med problemen ett efter ett. Så förutom på dejtingfronten har jag en rätt ok koll på läget tror jag.

Ingen av dem, dock tror jag att jag nämnt honom innan. 

Ok :) Men om han vet om din situation och du har känt honom länge så kanske han kan vara lite tålmodig med dig just nu. Om det inte känns som rätt tillfälle stressa inte.
  • lemonina
    Cocacola skrev 2012-05-14 18:55:51 följande:
    Haha, blir stressad av bara tanken. Han är absolut tålmodig, men jag skulle nog behöva att helt enkelt bara träffas en massa och ha tid att känna efter med det gör ju samtidigt att ha kan hinna på djupare känslor för mig under tiden. Vilket absolut inte vore bra om jag faktiskt inte får några såna känsor för honom. Är dessutom rädd för att ev. lura mig själv eftersom jag ju faktiskt vill att det ska kännas rätt. Överanalyserar en smula, ja...

Dessutom kan jag fortfarande inte släppa tankarna på knäppisen. Obestämd  

Hmm ja jag känner igen mig i överanalyserandet. Tror inte jag är rätt person att ge råd just nu då jag knappt själv vet vad jag vill från stund till stund.
  • lemonina
    Decibella skrev 2012-05-14 19:12:52 följande:

Nu har jag kikat runt här lite och undrar såklart hur det har gått för er med tanke på vad tråden startade som?

Är såklart himla nyfiken då jag just nu är singlast i stan :)

Åh en ny!!! Jag hugger tag i digGlad Välommen{#emotions_dlg.flower}
  • lemonina
    Cocacola skrev 2012-05-14 19:21:16 följande:
    Jag har bakat! Förvånad Bara en sockerkaka visserligen...

Dotterns kommentarer var något i stil med:

- Ska den se ut så där? (med en blick som sa ett och annat...)

- Ska den inte se ut sådär? (pekar på bilden i kokboken)       

- Mormor gör nog finare sockerkakor... 

Bakning är inte min grej. Lär nog öva en hel del. Men det blev gott iaf. Skrattande   
    Haha vad söt:) Bakning är inte min starka sida heller. Skulle göra chokladmousse till en vän och den blev stenhård och gör stark!

Men den kanske smakar gott ialfall:) 
  • lemonina
    FredrikA80 skrev 2012-05-14 19:25:11 följande:
    gör stark = jättestark för dom som inte kan dialekt :)
    HAHA oj en liten miss från min sida, tänkte inte alls på det. Trött idag så det kan slinka ned vad som helst här känner jag.Skrattande
  • lemonina
    FredrikA80 skrev 2012-05-14 19:30:19 följande:
    Jag blev faktiskt förvånad att uttrycket fanns i "gnällbältet" också :P Jag trodde det var ett karaktäristiskt östgötauttryck. Fast du bor ju ganska nära egentligen så det är nog inte så märkligt. :P

Men jag är ifrån värmland och vi anväder samma uttryck därFlört har pratat med mamma på telefon idag och då kan det bli lite si och så...
  • lemonina
    FredrikA80 skrev 2012-05-14 19:37:08 följande:
    Ah okej, Ja det kanske är värmländskt egentligen då; Vi har rätt mycket värmländska influenser just här- Men jag har för mig jag hört det på andra håll i östergötland också; Men jag blev osäker nu. 

Jag antar ni uttalar det med samma "g" ljud som om man säger bokstaven separat också?
    Alltså i sammanhanget skulle "göra" bli "g-jöra" istället för "jöra"´?
    Finns nog på fler ställen. Som Takida sa, använder hon också uttrycket och hon bor i Göteborg:) Uttalar g separat gör jag också
  • lemonina
    magus skrev 2012-05-14 19:42:10 följande:
    Bullar och mat.. Det är så ni fångar oss..

Mat går bra, bullar är värre!
  • lemonina
    FredrikA80 skrev 2012-05-14 19:57:25 följande:
    Bullar går att ersätta med brööö...st :P
    Nämen Fredrik!!! Du förvånar mig hahaSkrattande
  • lemonina
    Cocacola skrev 2012-05-14 20:03:21 följande:

Behöver nog öva lite mer även där, men det går ju klart bättre än bullar iaf! xD

Haha... För sent! xD Betyder det att jag blir evigt singel nu? Förvånad
    Skaffa en kock till pojkvänSkrattande
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!