• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Sofia1970
    Anonym (Dejting) skrev 2011-08-03 21:24:42 följande:
    Såna svar har jag också fått. Eller nåt i stil med "Tack, tack." Och inget mer.
    Jag undrade mest varför han gick in på min sida igen efter att ha sagt att han inte var intresserad.
    Det gjorde den här också, två gånger efter jag fått det där messet. Sen har jag flera som varit inne flera gånger (5-6) på några dagar och ingen flirt, inget mess inget varför det är inte så att jag har nån porrigt bild de kan använda som inspiration eller nåt.
  • ikalind
    Ernst Hugo skrev 2011-08-03 21:24:13 följande:
    Hej o välkommen Solig
    Tack för det.:)
    Sofia1970 skrev 2011-08-03 21:24:26 följande:
    Kul! Jag gjorde misstaget att betala för en sida utan att leta andra så nu sitter jag med en tråksida som jag betalat för coh har insett att det finns så många fler som hade kunnat vara roligare.
    Mmm jag funderar på att betala för shake men man kan ju gå på aktiviteter ändå. Ska på aktiviteter både fre, lö och onsdag.
  • Sofia1970
    ikalind skrev 2011-08-03 21:27:24 följande:
    Tack för det.:)
    Sofia1970 skrev 2011-08-03 21:24:26 följande:
    Kul! Jag gjorde misstaget att betala för en sida utan att leta andra så nu sitter jag med en tråksida som jag betalat för coh har insett att det finns så många fler som hade kunnat vara roligare.
    Mmm jag funderar på att betala för shake men man kan ju gå på aktiviteter ändå. Ska på aktiviteter både fre, lö och onsdag.
    Åh vad kul! Jag har insett att jag har en hel massa att göra ändå så frågan är om jag hinner dejta öht. Jaja det ska väl ordna sig.
  • Sofia1970
    giftgrodan skrev 2011-08-03 21:09:26 följande:
    va, cuckold är väl "bedragen man" i allmänhet?
    Då är väl den stora frågan vilken definition han har. Ska jag fråga tycker ni?
  • ikalind

Det har jag med men jag har valt bort lite vänner som inte gav mig så mkt och den tiden de fick kan jag ju lägga på annat nu.:)
    Men det är inte lätt med jobb, barn och annat som ska ägnas tid åt.

• Anonym (ny)

någon som kan hjälpa mig våga ta steget o gå på en dejt?!?!
    jag var ju på några dejter innan jag träffade mitt ex just genom nätdejtning o det gick ju bra men det var jobbigt kliv att ta sig iväg. just nu förstår jag inte hur jag vågade haha

• Sofia1970

Jag har tydligen en dejt inbokad nästa vecka. Vi får väl se, han ville ha telefonnumret för att kunna sms:a och än har det inte kommit några sms. Det kanske kommer på torsdag eller inte alls vem vet.

Och vad gäller ålder så har jag nog aldrig dejtat nån mer än 5 år från min egen ålder. Sen tycker jag inte det är fel med mer, men det har inte blivit så.

• Anonym (Nervös dejtare)

Så har man varit på dejt

Vi träffades utanför en galleria och jag fick en kram, han skakade faktist, hihi.
    Nervös han också tydligen.

Vi tog en promenad mot stan, det blev en riktig långpromenad och vi pratade om allt möjligt.
    Stannade och köpte dricka, men hoppade äver glassen.

Hur det var?
    Ja, han var lite kortare än jag föreställt mig, men inget som störde.
    Han var lite...hmmmm.....letar rätt ord...lite...tafatt.
    Han tittade inte på mig så mycket och jag fick intrycket av att han inte var intreserad, alls.
    Vi skildes åt på parkeringen närvi kommit tillbaka och jag gav honom en kram. Vi sade hej då.

På väg hem fick jag ett sms, där han tackade för en mycket trevlig kväll och han hoppades att jag skulle få något gott att äta på hemvägen, jag sa att jag var hungrig innan vi sa hej då.
    Jag messade tillbaka "tack detsamma" och att jag fått mat. Sen sa vi god natt.

Vi får väl se nu då. Jag vet inte om jag vill ses igen, vi får helt enkelt se hur det utvecklar sig.

• Anonym (ny)

hmm ev ska jag och mitt "span" ut på samma ställe i helgen. ÄR det bra eller dåligt?! haha, vi har inte varit på nån dejt innan ju. kanske är bra att spärrarna släpper lite å andra sidan kanske man inte får rätt bild av varandra?! vad tror ni?

• Sofia1970
    Anonym (Nervös dejtare) skrev 2011-08-03 22:21:56 följande:
    Så har man varit på dejt

Vi träffades utanför en galleria och jag fick en kram, han skakade faktist, hihi.
    Nervös han också tydligen.

Vi tog en promenad mot stan, det blev en riktig långpromenad och vi pratade om allt möjligt.
    Stannade och köpte dricka, men hoppade äver glassen.

Hur det var?
    Ja, han var lite kortare än jag föreställt mig, men inget som störde.
    Han var lite...hmmmm.....letar rätt ord...lite...tafatt.
    Han tittade inte på mig så mycket och jag fick intrycket av att han inte var intreserad, alls.
    Vi skildes åt på parkeringen närvi kommit tillbaka och jag gav honom en kram. Vi sade hej då.

På väg hem fick jag ett sms, där han tackade för en mycket trevlig kväll och han hoppades att jag skulle få något gott att äta på hemvägen, jag sa att jag var hungrig innan vi sa hej då.
    Jag messade tillbaka "tack detsamma" och att jag fått mat. Sen sa vi god natt.

Vi får väl se nu då. Jag vet inte om jag vill ses igen, vi får helt enkelt se hur det utvecklar sig.
    Kan vara så att han hade svårt att behärska sig och hålla händerna i styr kanske?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!