• Nicke

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Att man fokuserar mer på GUIt idag är knappast någon nackdel. Det var först med ICS som jag valde att inte köra någon annan launcher än den som ingick men ja, det finns ju väldigt många alternativ så det är bara att välja enligt tycke och smak.

• Nicke
    FredrikCA skrev 2012-04-22 15:56:44 följande:
    Återigen rootad android och jailbreakad iphone är exakt lika fria. Du behöver inte tala om för mig om processen för att publicera appar på Google Market jämfört med AppStore. Jag har förövrigt fler android system än iOS men det av den enkla anledningen att jag jobbar med det. 

Har inte överhuvudtaget jämfört AppStore eller Google Market, Men det är lögn att man behöver installera via AppStore- Även om modifierat kan man installera applikationer utan att gå via appstore, problemet är att paketen måste vara digitalsignerade och det finns två sätt att få dom signerade, Antingen betalar man 700 kr om året för en utvecklar licens och signerar själv (eller låter någon annan göra det) eller så köper man enterprise licensen och kan publicera och skicka applikationer hur man vill till sina registrerade enheter,
    Man behöver inte gå igenom någon certifierings processes för att kunna göra vardera av dessa.

jailbreakar man så sätts hela denna digitala signatur kontroll ur spel och du kan signera med vilken nyckel som helst- Man kan även lägga till hur många programvarukällor som helst och även sätta upp helt egna via cydia.  
    Likväl som att du inte behöver förklara för mig om hur det funkar. Oavsett hur många iPhones eller Androidlurar jag jobbar med.

Du behöver ingen licens eller liknande för Android. Men det vet du ju redan. Du behöver inte heller registrera dina Androidenheter för att köra dina testappar.. men det vet du ju också. 
  • Nicke

Du påstår ju att man måste roota för att inte bli lika "inlåst" som på iPhone. Det stämmer ju inte riktigt. 

• Nicke

Jag kan alltså installera appar på min iPad 2 utan JB och utan att använda appstore?

• Nicke
    Smecker skrev 2012-04-22 15:56:34 följande:
    Att jag är mer nöjd med SGS2 än iFån är väl fakta..? Drömmer
    Ja, det är sant.
  • Nicke
    Glädje58 skrev 2012-04-22 15:41:53 följande:
    Vad skönt att kunna flexa sina timmar så som du kan. Perfekt för dig som har barnen vv. Är det månadsbasis som gäller då?
    Ja, precis.
  • Nicke
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-22 16:05:49 följande:
    Mhb: Neeeej gå inte!!! Hahaha skriv ngt kul och bryt herrarnas tråkiga mobiltjafs pöss på daj!
    Skriv något kul själv istället?
  • Nicke
    FredrikCA skrev 2012-04-22 16:20:06 följande:
    Läs om- Jag har inte skrivit att det inte fungerar- Jag har skrivit att det är direkt olämpligt som mobil operativsystem och har stora och svåra designfel. 
    Nej, jag tänkte mer på "inte att systemet är väldesignat eller bra".
    Tänkte på motsatserna då. Dåligt alltså. Varför väljer man ett system baserat enbart på att det skulle vara gratis? Det är olämpligt som mobilt operativsystem, det har svåra designfel och det är inte bra. Likförbannat så väljer tillverkarna det och användarbasen blir bara större och större (och väldigt många är uppenbarligen nöjda). Det är konstigt att ett sånt skitsystem går så bra som det ändå gör. 
  • Nicke
    FredrikCA skrev 2012-04-22 16:31:36 följande:
    För som jag skrev det finns inget vettigt alternativ på smartphone sidan (eller fanns, Nu finns windows 7 men det har haft lite svårigheter att ta sig in, Men precis som iOS är Windows 7 rätt väl gjort) och vi får se vad som händer när windows 8 släpps.

Det är precis samma anledning som linux används till nästan alla inbyggda system idag- Det är inte det mest optimala i alla sammanhang men det är billigt och det finns nästan obegränsad support och kunskap att anställa om nödvändigt. 
    Det är en del tillverkare som har försökt sig på alternativ. Än så länge utan någon större framgång.
    Så länge Android och iPhone faktiskt funkar bra och folk är nöjda så är det förstås en väldigt svår marknad att slå sig in på.
  • Nicke
    FredrikCA skrev 2012-04-22 16:39:04 följande:
    Vilka alternativ och vilka tillverkare?
    Bada, Maemo, Tizen.. det senare får vi väl se vad det blir av det.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!