Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

NatalieH skrev 2012-01-09 23:08:40 följande:
    Är osten god?
    Cheezes
  • Glädje58
    Smecker skrev 2012-01-10 08:27:16 följande:
    Carpe diem! Det betyder "Rulla ihop mattorna innan du flyttar".
    Jag trodde att Carpe Diem betydde "Fånga dem" inom dejtingvärlden Solig
  • Glädje58
    Smecker skrev 2012-01-10 08:40:14 följande:
    Nej nej, Carpe kommer från engelskans Carpet. Det betyder "Rulla in dem i mattan och bär hem dem" i dejtingvärlden.
    Aha... det är nog det jag har hört i en del deckare. När yrkesmördaren har skjutit någon så hör man ofta Carpe Diem, och sen rullar de in offret i en matta och fraktar bort dem
  • Glädje58
    Smecker skrev 2012-01-10 08:49:11 följande:
    Precis! Och i Pretty Woman så är det en bortklippt scen där Richard Gere raggar på Julia Roberts i en bar, sen rullar han in henne i en matta och lägger i baksätet i bilen. Och i slutscenen, där han kommer åkande i limousinen, så ser man om man kollar noga en hoprullad matta i sätet bakom honom.
    Kan nog stämma. För när jag tänker efter så har jag hört att många kvinnor känner sig matta efter en natt med honom.
  • Glädje58
    Laurora skrev 2012-01-10 11:01:59 följande:
    Alltså det där har jag tänkt som dejtställe flera gånger. Så mycket roligare än fika ju och man får en jäkla promenad på köpet. *skriver upp på min att-minnas lista*

Idag ska jag få tag på en betongborr. Ska sätta upp min gamla nummerplåt som tavla i hallen, det såg faktiskt coolt ut när jag bara höll upp den som test över den nya hallmöbeln jag skaffade, så där får den sitta!
    (intresseklubben antecknar nu va? Drömmer)   
    Alltså, den där festen... Det är inget sånt där dolt hemma hos... fixa och dona...  Förvånad
  • Glädje58
    s07 skrev 2012-01-10 17:39:07 följande:
    Hur många klarar ni att dejta samtidigt? *undrar vem som bär rekordet*?
    då menar jag ses, inte bara prata/ mejla
    Jag har ungefär samma värdering som booYah, en åt gången. Dessutom vill jag inte träffa någon på tre år mellan dejterna. Detta gör att jag känner mig maximalt fokuserad på min dejt.
  • Glädje58
    Smecker skrev 2012-01-10 19:30:38 följande:
    Blir kul att se dig borra när du druckit upp min whiskey
    Sen kommer frågan... NatalieH, vad är det bredaste hålet du har borrat?  Skrattande
  • Glädje58
    s07 skrev 2012-01-10 19:38:24 följande:
    Glädje58- eh, vänta- betyder det att du väntar tre år mellan vändorna?
    Ja. Fan... nu fattar jag varför det är så glest mellan mina dejter. Jag får ändra mina regler  Flört
  • Glädje58
    NatalieH skrev 2012-01-10 19:45:35 följande:
    Haha bredaste?!!
    Jaaa, du kommer garanterat att slinta med borrmaskinen om du har druckit upp all whisky. (Frågan kommer dock ursprungligen från kurt olsson när han frågar patrik sjöberg "Vad är det bredaste du har hoppat?"  Glad
  • Glädje58
    Smecker skrev 2012-01-10 19:48:16 följande:
    Om man inte håller borrmaskinen rakt och i samma vinkel hela tiden medan man borrar i betong tenderar hålet att bli lite.. umm.. "bredare"..? än man tänkt sig..
    Jag har borrat mycket i betong och kakel under husbygget jag höll på med, så jag är rätt så bra på det. Fast skulle jag borra nu under festen med femton som tittar, så skulle jag nog gärna ta nån whisky innan.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!