Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Verkar som det är läge att ta en paus i dejtandet (Va, har det varit någon verksamhet överhuvudtaget?)

Vad lätt det är att hamna i en nedåtgående spiral. För två månader sedan fick jag jäkligt ont i kroppen och det har inte gett med sig. Detta har bland annat medfört att jag inte har kunnat träna på gymmet. Jag kör både redskap och gruppträning. I två år har jag tränat och det har gett mig en fysisk bra hälsa som i sin tur har gett mig en mer självsäker känsla, tycker mer om mig själv och känner mig mer attraktiv. 

På två månader är det som bortblåst. Känner mig som en slapp degklump, oattraktiv och osexig. Stel som en gammal gubbe. Det är riktigt deppigt nu. Jag har misstänkt att det är en inflammation jag har i kroppen och läkaren jag träffade idag höll med. Smärtan, ingen träning, ingen dejting, kommer inte orka plugga nu om en månad så jag får skjuta upp det till hösten. Fan vad deprimerande.

Han ville även att jag skulle börja med serotonin-höjande medicin SSRI. Är det någon av er som har någon erfarenhet av sånt?

• Glädje58
    Smecker skrev 2012-01-10 20:34:04 följande:
    Antidepressiva. Farmakologin gör sig påmind.. vad är det du vill veta?
    Om det är bra. Jag är otroligt negativ till medikamenter
  • Glädje58

Jag vill inte vara en partydödare här i tråden, ville bara berätta lite hur det ser ut för mig just för tillfället. Jag älskar humor och vill gärna ha det kul omkring mig. Vill gärna vara positiv och försöka lösa problem istället för att bara acceptera saker och ting. Men ibland blir det för mycket negativa saker omkring en och då är det lätt att man ramlar ner i hålet. 

• Glädje58
    Isnogood skrev 2012-01-10 21:00:24 följande:
    Jaa, ni borde stanna upp ibland så jag hinner med

Har ju varit upptagen med att smsa o prata i telefon ju Drömmer   

Var det inte strax innan nyår ni pratade om att komma upp i tiotusen inlägg. Och redan nu har det ökat på med över två tusen
  • Glädje58
    NatalieH skrev 2012-01-10 21:09:54 följande:
    Hoppas du kommer på fötter!!
    I bland har man dåliga perioder :( 
    Tack för din omtanke NatalieH  Glad

De dåliga perioderna behövs för att uppskatta de goda
  • Glädje58
    Smecker skrev 2012-01-10 21:10:16 följande:
    ... Det är ganska tabu-belagt att må dåligt, tyvärr, alla skulle tjäna på att man var mer öppen med det. Tyvärr är det svårt, det sitter långt inne att svara annat än "Tack, bra" på frågan "Hur mår du?".
    Jag har börjat svara att det inte är helt okey om jag mår dåligt. Sen om de är intresserade så kan jag svara mer utförligt. Ja, jag hatar mig själv när jag rappt svarar bra, jättebra, toppen, när det inte är det....
  • Glädje58
    starchild81 skrev 2012-01-10 21:18:44 följande:
    har du testat att springa eller gå mkt? det i kombo med D-vitamin skall tydligen vara bättre än medicin. När en person är depresiv så utsöndrar det enzymer (kortisoner) som blockerar signalsubstanserna i hjärnan de som skickas mellan varandra (synapser)  och just genom motion så börjar hjärnan att utsöndra endorfiner, cannabioler och andra trevliga signalsubstanser som gör än på bättre humör. Samtidigt minskar  hjärnan produktionen av stresshormonerna adrenalin och kortison....

Lycka till.... 
    Bra tips, ska försöka promenera lite och få lite mer frisk luft. Men inte mer ikväll, det är glashalt ute nu...
  • Glädje58
    starchild81 skrev 2012-01-10 21:39:51 följande:
    ... förr i tiden hade inte vi dessa sjukdomarna då vi var jägare och samlare.......
    Nu ska jag jaga kvinnor och samla på trofeér  Skrattande
  • Glädje58
    Smecker skrev 2012-01-10 21:46:37 följande:
    Och dog vid 35 års ålder
    Det förklarar varför jag har befunnit mig på andra sidan i arton år  Skrattande
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!