Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

kristinah skrev 2011-12-27 20:15:39 följande:
    roligt

roligt....hmmm...roligt

näe, det var ju inte så lätt inte
    Det är nu en gentleman inte skulle flinkat in ett "Vad var det jag sa.."
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Flashbulb skrev 2011-12-28 03:13:58 följande:
    När ni ska bestämma träff med någon första gången, vart brukar ni träffas någonstans? Hemma hos varandra eller ute på stan? spelar det någon roll vart man träffas?
    Håller med tidigare talare. Något neutralt ställe där det finns en del folk. Café är en klassiker. Annars kan man hitta på något, som biljard eller bowling eller liknande. Promenader funkar, men är väderberoende och jag gillar att titta på personen jag träffar.
  • Smecker
    Flashbulb skrev 2011-12-28 03:13:58 följande:
    När ni ska bestämma träff med någon första gången, vart brukar ni träffas någonstans? Hemma hos varandra eller ute på stan? spelar det någon roll vart man träffas?
    Får ju tillägga att bara för att dejten börjar på ett neutralt ställe så innebär det inte att den måste sluta där..
  • Smecker
    kristinah skrev 2011-12-28 10:14:14 följande:
    Varför är det alltid så, att just när första dejten ska bestämmas så kommer ett litet meddelande av typen: "Hej, du verkar vara en jättefin och go tjej. Men jag var på en dejt/ middag/ hos kompisar i fredags och träffade en tjej som jag tänker träffa igen och se om det funkar med. Lycka till!" Det är inte första gången, och knappast inte sista. Varför är jag alltid den som står i kö och aldrig ens får till den där första dejten?
    Svårt att säga i ditt fall, men om det för ovanlighetens skull är så att jag har att välja på så rangordnas de utifrån hur framåt de är. First come, first served.
  • Smecker
    kristinah skrev 2011-12-28 11:35:31 följande:
    Men booYah - du sitter ju här singel . - tror inte det är samma som för dig.
     Här träffar de kvinnan för livet liksom framför näsan på mig hela tiden

Eller så ljuger de jävligt bra

och framåt - mer framåt än jag redan är har jag svårt att se mig vara.
    Jag bokar dejter inom några timmar.

Sista nu,j ag började skriva med honom i torsdags, sen kom julen men vi skulle ses på söndag efter julhelgen.
    Vi skrev rätt så rakt och ärligt och det kändes riktigt bra.
    Mycket humor och vi skojade mycket om det mesta. Roligt och trevligt.

Sen hörde han inte av sig på söndag så jag skrev honom på kcällen, och igår fick jag svar at than gått på dejt på fredagen (dan innan julafton...what are the odds?) Och han skulel fortsätta träffa henne nu,

Jag tänker att det helt klart är en utseendegrej. Jag är inte tillräckligt snygg....BLÄ!
    Här säger han att han varit singel i 6 år, och haft lite enstaka förhållanden efter det av vilket det sista tog slut för 2 år sen, så har jag inte ens 3 dagar på mig att få träffa honom ens

Hoppsan.. det där låter mer som ett fall av akut otur alternativ akut idioti från hans sida. Får jag slå honom? Stampa på tån åtminstone?

Pfff.. japp, jag är singel  
  • Smecker
    Anonym (ny) skrev 2011-12-28 11:56:50 följande:
    Just nu hatar jag nätdejting, all dejting som finns! Känns inte som om det finns nån som faller mig i smaken så jag tror jag lägger ner detta faktiskt!! känns aptrist.
    Nejdå, internetdejting är det bästa som finns. Hur träffar man annars så mycket intressant folk så fort?
  • Smecker
    Anonym (ny) skrev 2011-12-28 12:59:56 följande:
    Booyah: jo det är nog bra eg men känner inte för det just nu
    Det är en annan femma däremot, att du inte känner för det.
  • Smecker
    Glädje58 skrev 2011-12-28 13:44:35 följande:
    Fallskärm låter farligt, tänk om jag på första dejten gör ett dåligt intryck och hon beslutar sig för att knuffa ut mig ur planet utan att först kolla att fallskärmen är redo

Äh, ner kommer man alltid. Jag skulle nog kunna uppskatta en dyk-dejt, ingen risk att man pratar för mycket
  • Smecker
    takida skrev 2011-12-28 14:19:25 följande:
    en dykdejt skulle inte uppskattas från min sida... vill gärna visa mig från min bättre sida på en dejt o inte en M i fullständig panik.....

Du kan sitta på båten och sola i bikinin. Är det en bättre sida du vill visa upp?
  • Smecker
    s07 skrev 2011-12-28 14:50:13 följande:
    Nyfiken, vilka presentationer går fetbort hos er? Och vad lockar?

Själv är en total turnoff och direkt blockering hos mig efterhängsenhet. Dvs sådana som oozar desperation. Som vill direkt vara inställsamma, ha samma intressen och tror de hittat sitt livs kärlek utifrån några mail.

Sen är jag ruggigt trött på ctrl paste meddelanden. De svarar jag inte ens på.

Jag fastnar däremot på humor och inte jättemycket text. Orkar inte plöja 3 A4 sidors information utan tycker man ska kunna sammanfatta sig på 4-10 rader max

Ironi och att bjuda på sig själv funkar för mig. Bonuspoäng utdelas för antydan till att vara slampa/slyna.

Desperata tjejer går bort. Kan de inte uttrycka sig i skrift, utan stavar som ett barn och/eller särskriver så riskerar de att hamna på svarta listan. Profiler som är stereotypa går bort, en till som gillar långa skogspromenader och picnic vid havet.. seriöst?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!