Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

NatalieH skrev 2012-02-07 12:30:12 följande:
    Undra hur många det är som läser den här tråden men som inte skriver nåt ?

De tycker säkert vi är helt puckade och dryga haha
    Det är nog en del, svårt att säga. Men samtidigt inte så viktigt för oss som är i tråden. Men det kanske är för dem som läser den. Kan man känna igen sig och få lite stöd genom våra inlägg så är det positivt.
  • Glädje58
    Anonym (ny) skrev 2012-02-07 12:45:59 följande:
    Är det bara jag här som sällan saknar sexet förrän jag HAR en partner?? Jag känner inte alls att det är det jag saknar just nu, utan mer närhet, umgås med nån jag verkligen känner, nån som bryr sig om mig och som ger och tar kärlek från mig. Någon man bara MÅSTE träffa/prata med hela tiden osv.
    När jag väl ÄR i ett förhållande kommer det andra också men just nu känner jag ingen direkt längtan efter det.

Kanske därför jag blir så irriterad på att "alla" killar jämt börjar snacka sex väldigt tidigt på nätet. Eller insinuerar om sex. Jag blir jävligt irriterad på det men jag kanske bara måste svälja det haha eftersom det bara verkar vara jag som känner så när jag är singel?!?!
    Jag kan nog känna så också. Fast i mitt fall är det lite speciellt, för jag har inte haft sex på över tre år. Så då blir det en längtan. Men innerst inne är det närhet och mys som jag verkligen längtar efter. Sexet får komma när det känns naturligt.

Men jag tror fortfarande att de flesta killar och män bara är ute efter sex. Det har blivit en grej nu för tiden. Och det är så synd, för då tror ju kvinnan att det är något fel på dem när det tar slut efter tre samlag. Men killen var aldrig intresserad av något förhållande från början. Det var bara något planlöst vilset doppande det handlande om...
  • Glädje58
    Smecker skrev 2012-02-07 12:52:48 följande:
    Extremt vanlig bieffekt av tabletterna, att måendet försämras vid in- och utsättning av tabletterna. Det förvånar mig att din läkare inte förvarnade dig, det drabbar i princip alla.
    Vore synd om det påverkade mitt beslut att göra slut med vännen, hoppas inte det. Men det känns ändå som jag är på väg mot bättre tider :)
  • Glädje58
    Legacy skrev 2012-02-07 22:59:25 följande:
    Jaha frågor om den 17:e hörde jag, alltså man kan ju inte vara borta i en vecka märker jag shoot!
    Är det du Laurora?
  • Glädje58
    Legacy skrev 2012-02-07 23:19:07 följande:
    Japp
    Gött att höra från dig, eller ja, det är ju jag som har varit borta en tid. Hur är det med lilla kissen?
  • Glädje58

Härligt att höra att katten mår bra Glad

Det var tusan vad ni är ute och reser allihopa. Tror banne mig att jag tar en tur till göteborg i morgon bara för det.

• Glädje58

Jag kom tänka på nätdejting, och även lite andra händelser som sker i ens liv när jag läste i en bok. Jag har även gjort slut med en vän nyligen, vilket var väldigt sorgligt men ändå nödvändigt. Men ska jag tänka positivt på det, så har vi båda två lärt oss en del. Kunskaper som man kan ta med sig i nästa relation eller andra situationer. Så när tråkiga saker händer, så behöver det inte vara så negativt i ett längre perspektiv. Givetvis är inte alla situationer positiva på något sätt. Att ens barn skulle dö i en olycka kan inte ens jag finna positivt. Men det finns ju andra händelser som inte är så tunga egentligen.

Jag citerar lite ur boken...

En gammal man och hans son arbetade på en liten farm med endast en häst som drog plogen. En dag sprang hästen bort.

”Så fruktansvärt” sa grannarna deltagande. ”Vilken otur”

”Vem vet huruvida det är otur eller tur” svarade farmaren.

En vecka senare återvände hästen från bergen och ledde in fem vilda märrar i ladan.

”Vilken underbar tur!” sade grannarna.

”Tur? Otur? Vem vet?” svarade den gamle mannen.

Följande dag, när sonen försökte tämja en av hästarna, föll han av den och bröt benet.

”Så fruktansvärt. Vilken otur”

”Otur? Tur?”

Armén kom till alla farmarna för att hämta alla unga män till kriget. Farmarens son hade de ingen nytta av, så han skonades.

”Bra? Dåligt?”

”Allting har ett syfte. Det är upp till dig att använda det på bästa sätt”. 

Så när en dejt inte blir som det var tänkt, kan man försöka se det i ett längre perspektiv och inte låta sig nedslås för stunden. 
  • Glädje58
    Legacy skrev 2012-02-07 23:50:25 följande:
    du vill inte veta allt

fy faaaan jag åke raldrig mer dit! hög feber, halsinfektioon, fick penicillin, mår piss ännu och allt hems som hönde de svenskar sm var där! USCH!

Men jag är brun      
    Skönt att vara hemma nu förstår jag  Solig
  • Glädje58

En annan sak jag läste i boken kan man också applicera i vårt dejtande. Ja vårt liv överhuvud taget...

På en byggnadsplats i mellanvästern brukade alla arbetarna sätta sig ned och äta när lunchvisslan tjöt. Och med enastående regelbundenhet brukade Sam öppna sin matlåda och börja klaga.

”Jäkla skojare” brukade han skrika. ”Inte jordnötssmör och marmelad på smörgåsarna igen. Jag hatar jordnötssmör och marmelad!”

Sam klagade över sina jordnötssmör- och marmeladsmörgåsar dag efter dag. Veckorna gick och de andra arbetarna började bli irriterade över hans beteende. Till slut sa en annan man i arbetslaget: ”För Guds skull, Sam, om du nu hatar jordnötssmör och marmelad så till den grad, varför säger du inte bara till din kärring att göra i ordning något annat till dig?”

”Vad menar du med ’min kärring’?” Svarade Sam. ”Jag är inte gift. Jag gör mina smörgåsar själv”.

Socrates gjorde en paus och sade sedan: ”Så du ser, att vi alla gör i ordning våra egna smörgåsar här i livet”…

• Glädje58
    kristinah skrev 2012-02-08 00:06:25 följande:
    Glädje - är det den vännen som du pratade om förrut?
    Ja
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!