• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Baginbox
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-09 12:38:16 följande:
    Ett bra råd. Ska tänka väldigt mycket på det där 1½ dygnet vi hade. Vill behålla den känslan. Sen har han inte loggat in igen sen han läste mitt meddelande..och nu höll jag på att börja anaysera igen..
    Lugn och fin nu :) Jag brukar läsa via ifånen med ids inte skriva med den. Så det kan gå många timmar från jag läst något tills jag svarar...
  • Anonym (Mia)
    Baginbox skrev 2011-08-09 12:45:07 följande:
    Lugn och fin nu :) Jag brukar läsa via ifånen med ids inte skriva med den. Så det kan gå många timmar från jag läst något tills jag svarar...
    Jag vet, det är pilligt att svara med mobilen. Och jag vet att han gör detsamma som du förmodligen. Det finns en naturlig förklaring. Jag kan hitta flera stycken utöver den här. Men eftersom jag är så nervös så välter det över på det negativa med jämna mellanrum.

Tack alla snälla ni som hjälper mig att inte bli helt galen. Hjärta {#emotions_dlg.flower} 
  • Anonym (hjärtat)

Ok, råd mig lite... Jag mailar just nu med två killar och den ena bor inom rimligt avstånd och är jätteintresserad. Den andre bor långt bort men skriver så himla roliga mail så honom vill jag ha som mailkompis.

Nu är det så att jag har ett span på gång IRL (ja tänka sig, det finns singelmän i min närhet!) som jag är mer än bara lite intresserad av. Och jag är rätt så övertygad om att det finns ett visst intresse från hans håll också. Ska jag tala om det för mina mailvänner?

Han som bor i närheten är VERKLIGEN intresserad och det är kanske inte sjysst av mig att upprätthålla det hela om det ändå kanske inte blir något... Och nej, jag är inte helsåld på honom, men lite intressant kan han nog vara. Om inte min IRL faller för mig så kanske? 

• Sofia1970
    Anonym (hjärtat) skrev 2011-08-09 17:07:27 följande:
    Ok, råd mig lite... Jag mailar just nu med två killar och den ena bor inom rimligt avstånd och är jätteintresserad. Den andre bor långt bort men skriver så himla roliga mail så honom vill jag ha som mailkompis.

Nu är det så att jag har ett span på gång IRL (ja tänka sig, det finns singelmän i min närhet!) som jag är mer än bara lite intresserad av. Och jag är rätt så övertygad om att det finns ett visst intresse från hans håll också. Ska jag tala om det för mina mailvänner?

Han som bor i närheten är VERKLIGEN intresserad och det är kanske inte sjysst av mig att upprätthålla det hela om det ändå kanske inte blir något... Och nej, jag är inte helsåld på honom, men lite intressant kan han nog vara. Om inte min IRL faller för mig så kanske? 
    Så länge det inte är nåt med nån finns inget att berätta.
  • Anonym (Mia)

Nu har jag fått svar, men jag vet varken ut eller in... Jag kopierar det jag skrev i morse också så att ni kanske kan tolka hans svar bättre. ("Kontoret" är fö ett annat namn på hans båt.)

Mia:
    God morgon? Sovit gott? Fick just ett erbjudande om kojplats från den där killen med elbåten till seglingen i helgen. Sanningen är väl att jag hellre sitter på "Kontoret" eller under en mossig sten med dig. Så frågan är om du vill att jag ska fråga om en plats till dig också på elbåten eller... om du skulle vilja träffas utan båtar och under den där stenen istället?

Mr T:
    God morgon ! Har inte tänkt klart hur jag ska göra, men om du får en plats på båten så är det väl bara tacka o ta emot! Tar du med dottern då? Äter hon kräftor? Det göra mina barn :-~ men dom får ingen snaps. Snart kommer mina barn.. Sov gott /Mr T

Jag är ett enda stort va?! 
    Kan han ha misstagit sig och trott att jag var intresserad av den där killen med den andra båten? Kan jag skriva att. Jag inte tänker åka med ut ifall inte han ( Mr T) är med? 

• Ernst Hugo
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-09 17:34:21 följande:
    Nu har jag fått svar, men jag vet varken ut eller in... Jag kopierar det jag skrev i morse också så att ni kanske kan tolka hans svar bättre. ("Kontoret" är fö ett annat namn på hans båt.)

Mia:
    God morgon? Sovit gott? Fick just ett erbjudande om kojplats från den där killen med elbåten till seglingen i helgen. Sanningen är väl att jag hellre sitter på "Kontoret" eller under en mossig sten med dig. Så frågan är om du vill att jag ska fråga om en plats till dig också på elbåten eller... om du skulle vilja träffas utan båtar och under den där stenen istället?

Mr T:
    God morgon ! Har inte tänkt klart hur jag ska göra, men om du får en plats på båten så är det väl bara tacka o ta emot! Tar du med dottern då? Äter hon kräftor? Det göra mina barn :-~ men dom får ingen snaps. Snart kommer mina barn.. Sov gott /Mr T

Jag är ett enda stort va?! 
    Kan han ha misstagit sig och trott att jag var intresserad av den där killen med den andra båten? Kan jag skriva att. Jag inte tänker åka med ut ifall inte han ( Mr T) är med? 

Lite dolt sotis låter han nog ändå......säg att du inte vill åka elbåt alls
    Come on katten - det svänger ju...
  • Anonym (Mia)

Jag funderar på att skriva mycket mer tydligt än jag gjort hittills.
    Typ

Jag gillar dig! Gillar du mig? 

Men det är förmodligen dumt.  Han har ju inte slutat prata med mig och han ställer ju frågor för att hålla uppe en konversation, men det känns mycket mer abrupt än det har gjort förr. Hur allvarlig kan man vara utan att bränna skeppen?

• Ernst Hugo
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-09 17:37:46 följande:
    Jag funderar på att skriva mycket mer tydligt än jag gjort hittills.
    Typ

Jag gillar dig! Gillar du mig? 

Men det är förmodligen dumt.  Han har ju inte slutat prata med mig och han ställer ju frågor för att hålla uppe en konversation, men det känns mycket mer abrupt än det har gjort förr. Hur allvarlig kan man vara utan att bränna skeppen?

Kanske det du vill skicka gör sig bättre live?
  • Anonym (Mia)
    Ernst Hugo skrev 2011-08-09 17:41:49 följande:

Kanske det du vill skicka gör sig bättre live?

Vad sägs om det här?

Jag tror att det är så här. Just nu är jag inte särskilt intresserad av att åka ut alls om jag inte har DIG med mig! Mina två äldsta äter kräftor, minstingen klarar sig bra utan. Och snaps får dom bara på söndagar om dom har ätit upp grönsakerna. Hoppas du får ha det bra med dina tjejer. Och hoppas att du får sova gott. kram //Mia

• Ernst Hugo
    Anonym (Mia) skrev 2011-08-09 17:44:29 följande:

Vad sägs om det här?

Jag tror att det är så här. Just nu är jag inte särskilt intresserad av att åka ut alls om jag inte har DIG med mig! Mina två äldsta äter kräftor, minstingen klarar sig bra utan. Och snaps får dom bara på söndagar om dom har ätit upp grönsakerna. Hoppas du får ha det bra med dina tjejer. Och hoppas att du får sova gott. kram //Mia

Lysande - inga tvivel  Solig
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!