• Nicke

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

och fotboll är ungefär lika kul som att se färg torka. Ska jag nu försöka få er att prata om något annat än tråkfotboll? hmmm.

• Nicke
    målar havet blått skrev 2012-06-10 21:47:11 följande:
    Jo Niklas jag skrev det tidigare, vilka behov jag hade..FlörtMen nu så ska jag överlägga med mig själv ang

datavalet,tack för alla råd och tekniska kunskaper som delats ut hejvilt...PÖSS på er alla..
    Jag misstänkte det men jag orkade inte bläddra tillbaka.
    Köp något som verkar bra bara.  
  • Nicke
    magus skrev 2012-06-10 21:50:58 följande:
    aha.. därav allt datasnack.. ok.
    Håller m Niklas2k Köp nåt som verkar bra, Det mesta som säljs är ganska bra, det är måndagsexemplaren man ska akta sig för
    Exakt.

Jag brukar försöka anpassa mina svar efter vem som frågar. Vissa andra gillar att ösa ur sig tekniska beskrivningar och annat oväsentligt. Det är dock väldigt vanligt här på FL och det är nästan uteslutande män som mäter storleken.

Jag har en granne här som ringer mig och frågar ibland. Han ringde och ville ha råd om ny dator. Jag vet att han är helt lost på datorer och jag vet att han bara surfar, spelar musik och kollar på film. Han hade en budget på runt 8000 så jag sa åt honom att bara köpa något som verkade bra. För lite högre summor så får man ofta prylar som är helt ok. Jag gav lie förslag på märken som för mig har visat sig ha bra kvalité. Han köpte hem en riktigt trevlig Samsung.. en rosa faktiskt.
  • Nicke

Sen får jag erkänna att jag inte har koll på processorer och grafikkort längre. Jag köper mig en bärbar dator som ser bra ut på pappret. Den jag har nu har jag haft i ca 2 år. Den rullar på kanon och den håller nog ett bra tag till. Jag har fått byta hårddisk bara. Grafikkortet är för mig skitsamma. Jag har HDMI och kan spela HD-video (vilken dator idag kan inte det?). Jag spelar ju inte så det kvittar egentligen.

• Nicke
    magus skrev 2012-06-10 21:59:00 följande:
    Glad Har har alla det annars då? Lugnt eller?
    Jag har legat i soffan hela dagen. Tog en sväng och hämtade käk på den lokala kinakrogen. Thats it.
    Imorgon kommer galningarna och det är dags att jobba igen. Puh. 
  • Nicke
    Cogitationes skrev 2012-06-10 21:59:37 följande:
    Intel Atom datorer är rätt dåliga på HD (FullHD alltså); 720p klarar iprincip alla datorer idag. Men som sagt det handlar mer om grafikkortet än processorn eftersom dom flesta videoavkodare kommer välja att köra på streamprocessorer om möjligheten finnes.
    Jag har en Atom monterad på baksidan av TVn. Fixar HD kanon.
  • Nicke
    Cogitationes skrev 2012-06-10 22:03:01 följande:
    Full-HD? Måste vara en riktigt vass atom du har då, Jag satt nämligen med en Atom (Atom isig klarar definitivt inte HD eftersom Intels HD grafikkrets är för svag) med nVidia ion-2 för ett tag sedan och den kämpade verkligen med att dekoda 1080p HD som AMDs E-350 klarade som en klackspark. 
    Absolut full-hd!

Det är en andra generationens ion för den delen. 
  • Nicke
    Cogitationes skrev 2012-06-10 22:06:45 följande:
    Ja även känt som ION-2, Intressant- Är detta en mobil eller en stationär dator?
    Det är en stationär i väldigt litet format.
  • Nicke
    målar havet blått skrev 2012-06-10 22:10:15 följande:
    HAha tyckte jag varit seg idag,men Niklas din dag var för skön..soffan heela dagen!..

har iallafall gått en promenad OCH grävt i jorden...Cool
    Helt värdelöst egentligen. Det var lite saker jag behövde göra.
    Jag överdrev lite också. Jag kunde inte sova inatt och somnade vid 5 imorse. Vaknade av telefonen vid 14. Så nästan hela dagen gick ju åt skogen och nu är jag bara seg. 
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!