• Rockabilly

    När berättade ni för era anhöriga?

    När berättade ni att ni var med barn för era föräldrar, svärmor/svärfar?

    Och när berättade ni för era kompisar?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-27 20:14
    Alltså i vilken vecka ni var i!!

  • Svar på tråden När berättade ni för era anhöriga?
  • LillaFsMamma

    Min Mamma berättade vi för direkt efter jag gjort testet , då det var hon som sa åt mig att testa ..
    Svärmor fick reda på det på Morsdag då var ja i v.11 ca.
    Och min bästa vän fick reda på det någon dag efter att jag Plusat. Då hon viste om att vi försökt i ca 2år innan vi ÄNTLIGEN pick ett +.

    Resten fick reda på det samma dag som vi var iväg på RUL v.18+ och vi kände att NU kunde vi äntligen slappna av och låta hela världen få veta ! :)

  • Rockabilly
    LillaFsMamma skrev 2011-07-27 20:07:36 följande:
    Min Mamma berättade vi för direkt efter jag gjort testet , då det var hon som sa åt mig att testa ..
    Svärmor fick reda på det på Morsdag då var ja i v.11 ca.
    Och min bästa vän fick reda på det någon dag efter att jag Plusat. Då hon viste om att vi försökt i ca 2år innan vi ÄNTLIGEN pick ett +.

    Resten fick reda på det samma dag som vi var iväg på RUL v.18+ och vi kände att NU kunde vi äntligen slappna av och låta hela världen få veta ! :)
    Okej okej! Jag känner oxå sådär att jag vill göra ul först så jag kan slappna av, att det faktiskt är en bebis där inne =) Men samtidigt vill ja berätta för min mamma redan nu! Men är rädd att jag får missfall... Hm!
  • AMC80

    2 kompisar direkt vid plus eftersom de visste att vi försökte. Mamma fick veta vecka 6 och övriga v 13 efter kub.
    Jag var också rädd för mf, men tyckte att de tre var ok om det hade blivit så.

  • Kazeer

    Jag berättade för mina föräldrar så fort jag hade plussat. När maken berättade för sin mamma vet jag inte. Mina kompisar och kollegor har också fått veta ganska omgående.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • LilaRos

    "alla" vet och jag är i vecka 11, mamma fick reda på det redan vecka 6 när jag trode det var mf på g.
    ett par nära vänner fick reda på det samma dag som jag plusade.
    De jag inte pratar med varige vecka vet inte, de får märka det själva :)

  • himlafin

    direkt efter plusset kom så ringde jag en kompis och berättade.. sen fick min lillebror veta .. sen min sambo xD.

    Grejen va att han va uppe i sthlm då och har en tendens till att sova till kl 12-13 nångång. och detta va kl 9 på morgonen, så jag ville inte väcka honom och riskera att ge honom en hjärtattack. hehe. sen berättade han för några av sina kompisar där uppe.

    resten fick veta det i v. 13. =)

  • La Lola

    Alla fick veta i v 7.

    Vi väntade ju barn, inte missfall o ville berätta för hela världen direkt.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Thegran

    mina föräldrar, syskon och ett par vänner fick veta direkt jag plussade.
    sambons föräldrar runt v.8 kanske, och "resten av världen" v.13

  • Bumbi mamman

    Första barnet : vecka 12 för mamma  & vecka 15 för pappa & svärföräldrarna.

    Andra barnet berättade vi nästan direkt för alla i vecka 8

Svar på tråden När berättade ni för era anhöriga?