• Långväntan

    Första barnet med ivf och sen andra spontant gravid???

    Är det någon som har haft problem att bli gravid för att manen har haft för få spermier? Har någon fått barn med ivf och sen lyckats bli spontant gravid? Hur få spermier hade era smbon då?

  • Svar på tråden Första barnet med ivf och sen andra spontant gravid???
  • HeavyD

    Har inget svar på din fråga tyvärr men vi försöker själva nu och ska ringa och boka tid för ET så fort kliniken öppnar. Har en 7,5 mån gammal tjej som blev till genom ICSI

  • Lindis77

    Japp, vårat lilla mirakel kom till på 8:e IVF-försöket, när sonen sedan endast var 3 månader testade jag positivt igen, blev SPONTANT gravid och ännu ett litet mirakel beräknas komma till oss 1:a december =)

    Men spermieantalet har jag tyvärr ingen aning om, det var inte felet i vårat fall.

  • HeavyD

    Jag tror tyvärr att chansen är liten om man gjort Icsi och man en har dåliga spermier pga ex pungbråk eller annan medicinsk orsak. Men inte omöjligt så därför kör vi på i väntan på att få göra FET

  • adina81

    Hejsan!

    Vi fick vår första son med ICSI i februari 2009 och nu är vi spontant gravida och väntar vårt andra barn i september. Har hela tiden fått höra av läkarna att vill vi ha fler barn måste vi genomgå behandling men det gick ändå! Mannens spermieantal har varit lågt och varierat mellan 2-12 miljoner per lämnat prov, detta efter "tvättning". Jag har också PCO, vilket ännu skulle försvåra chanserna att bli gravida.
    Men ingenting är omöjligt!! Flört

  • stonecold79

    Hej,

    jag fick veta efter utredning att mina spermier var både få i antal (1-4 miljoner) och dessutom slöa och låg mest och sprattlade på stället... totalt förvirrade alltså, ungefär som jag. =)
    Så här sade läkaren: "Ingenting är omöjligt, men det kommer inte hända..". Följdaktligen gjorde  vi ICSI och lyckades på andra försöket, resultatet är en snart 15 månader gammal Elias som är helt underbar.

    Elias skall nu få en lillasyster eller bror som kom till lika spontant som oväntat! Naturligtvis är det helt fantastiskt men man får ju en chock när man tror att det inte går alls.

    Vi visste inte riktigt varför det såg ut som det gjorde för mig, jag har opererats för pungbråck vid ett års ålder så det skulle ju kunna vara det men å andra sidan blev vi gravida nu när jag har gått ner ca 60kg. Det skulle ju kunna vara det som är orsaken också. Skitsvårt att veta.

    Men inget är omöjligt hur som helst, det ska man ha med sig.

  • Boulder

    Omkring 3 milj spermier per sats (innan tvätt), alla defekta pga dubbelsidig kryptorkism. Jag blev spontant gravid på tredje ägglossningen efter att jag slutat amma mina ICSI-tvillingar och på första efter att jag slutade amma lillasyster. Vi försökte länge och gjorde många ICSI innan första barnen kom så jag antar att det var ngt fel på mig också som rättades till iom graviditeten.

Svar på tråden Första barnet med ivf och sen andra spontant gravid???