Inlägg från: ThereseX82 |Visa alla inlägg
  • ThereseX82

Bugaboo Donkey

Pärla- Jag tycker också selen är alldelens för liten. I början var jag övertygad om att jag inte skulle få plats med A. Men nu åker hon då utan problem i åkpåsen med overall.
    Jag har den på det största som går, med axel remmarna längst ner på den där dom sitter fast. Fast jag spänner bara fast henne runt midjan, hon ryms med armarna i men det känns som att det borde vara obehagligt , huvudsaken att hon inte kan glida ur nertill. Jag vet att det finns lösa selar man kan sätta på vagnen. Dom visade där jag köpt den, men det löste sig ju iaf..

• ThereseX82

Pärla- jag var in där jag köpt vagnen, barnbutiken på gamla brogatan. Men det finns nog överallt där det säljs vagnar skulle jag tro. Tror att det var tullsa som hade sele.. Lycka till!

• ThereseX82

Zinara- Den finns på barnbutiken och på bontie. Säkert på fler ställen men det är dom jag vet.

Sen går den säkerligen in på bussen bak.
    Att priset kommer sänkas tvivlar jag på, och köper du i USA tillkommer väl tull om den ska skickas. Tar hon den på flyget son sin egen vagn är det ingen tull.

Det var dom svaren jag kommer på.. Det trillar säkert in fler.

• ThereseX82

Bonti heter det ju, haha ligger en på norrtullsgatan och en på karlavägen. Barnbutiken finns på gamla brogatan iaf. Det är ju många som beställt vagn från England, vet inte vad dom kostar i USA, vi har köpt våran i Sverige. Enklast så.

Kläm och känn ordentligt. Lycka till!

• ThereseX82

Igår tog vi fram vårt extension kit, heter det så? Och bäddade med täcke och kudde, storasyster (18 månader) provlåg liggdelen och hon rymdes. Nu blev det genast verkligare att det snart kommer en bebis! Bf 23/3. Längtar tills jag får rulla åsna som duo!

• ThereseX82

Selarna är ju en säkerhetsåtgärd i alla vagnar. Jag skulle aldrig förlåta mig själv och Astrid ramlade ut. Även om jag har svårt att tro att hon skulle det, men selen är ju till av en anledning.

• ThereseX82

Tribelle- två inlägg ovanför ditt har du länken längst ner i spiggs kommentar. :)

• ThereseX82

Jean1- vi har likadant på våran, har också haft CAM innan. Så jag utgick från att det ska dippa lite fram på donkeyn med? Eller?

• ThereseX82

Jag skulle nog inte heller bytt från CAM till donkey om vi inte haft behov av syskonvagn. Dock gillar jag körkomforten med donkeyn bättre än camens lite rangliga sätt. Men det är klart bättre utrymme för barnet i CAM... :)

• ThereseX82

Vart mejlat man bugaboo? Jag har testat en adress jag fick i facebook gruppen men inte fått svar. Vet någon ungefär hur länge det tar innan dom kan tänkas svara? Jag har problem med knarrande donkey chassi. Någon som haft samma som fått hjälp? Eller ska jag vända mig till barnbutiken där jag köpt vagnen kanske?

• ThereseX82

Mitho- vi har haft en UJ till Astrid, den byttes dock till en cameleon när det blev dax för sittdel. Nåväl skitsamma.

Jag var jättenöjd med den och bättre köregenskaper får man leta efter.
    Jag tycker faktiskt att donkeyn är rätt snarlik och det har nog främst med att det är lufthjul att göra. Jag är supernöjd medvåran och framförallt är den lätt att ratta runt även med två barn i.. :)

• ThereseX82

Spigg- jag mejlade i onsdags. Väntar några dagar till innan jag mejlat igen..

• ThereseX82

Smoolan- har du köpt vagnen i svensk butik måste man reklamera genom dom.
    Enligt han jag mejlade med på bugaboo.

Svar på tråden Bugaboo Donkey