Inlägg från: Tordyvel |Visa alla inlägg
  • Tordyvel

Bugaboo Donkey

vi väntar kiddo nummer 2 och funderar på att investera i en donkey. har dock hört att selet är väldigt kort och att det är svårt att få plats med tex vinteråkpåse?
    hur upplever ni som har den detta?
    min kille är inte knubbig men dock rätt lång och stor för sin ålder. (2 i sept)  

• Tordyvel

är det billigare att beställa vagnen tex från england eller andra länder, eller går det på ett ut nu för tiden?

• Tordyvel

btw.. någon som har suflett osv i offwhite?
    undrar lite om den fort blir smutsig vid vanlig användning eller bleks konstigt i solen eller något?
    tycker nästan den färgen är snyggaste.. den eller helsvart..  

• Tordyvel

aha.. då blir det nog inte den vit-svarta då.. jag orkar inte tvätta vagn ofta.. :-P
    svart-svart då kanske.. eller röd-svart.. hmm.
    hade jag fått önskat hade den funnits i ljus olive och svart..men men.. . 

• Tordyvel
    denimbee skrev 2012-07-20 09:02:58 följande:
    Surfade runt lite och hittade en sida där det står att donkey twin säljs för strax under 6000kr, verkar ju vara något fel? Eller? Någon som känner till hemsidan ?!? www.freewebstore.org/babycarestore/Strollers/...
    ja det lät ju för bra för att vara sant! men man kan inte välja färd eller? fattar inget av sidan.. men värt att snoka runt lite mer på sidan och kolla kanske..
  • Tordyvel

jag tycker sidan ser skum ut.. jag skulle inte våga beställa från dom.. känns som lite varningsklockor hos mig, men jag kan ju ha fel.

Jag är iofs en sådan som gärna köper i samma stad jag bor för att få garanti och kunna åka dit och reklamera om det är något.. om det blir buggan för oss så blir det från babyproffsen, helt klart! 

• Tordyvel

jag gör ett test angånde denna sida och mailar dom så får vi se vad dom säger till att börja med.. tycker med det verkar skumt, men det intresserar mig för mycket för att släppa.. får se om jag hör något..

• Tordyvel

jag frågade företaget hur dom kunde ha en sådan billig deal när de andra tar de dubbla priset men det fick jag inget svar på. Dom skrev bara att man kunde skicka sin beställning via mail om vilken värg man ville ha och att det skulle vara en bugaboo twin orginal.
    jag har med sett att dom är ett registreat företag, men jag blir så sjuk misstänksam.
    Visst samtidigt blir man sugen på att få en vagn för halva priset, men att chansa och betala in pengar och sen eventuellt inte få någon vagn, det har man ju inte råd med att testa.

Hade möjligheten till faktura funnits så hade jag gärna testat att skicka en beställning.    
    Det dom med skrev i mailet var det som redan står på sidan, två års garanti, priset, det man fick med samt hur man dom skickar: dhl bland annat.
    Nej jag vet inte vad man ska tro om företaget.
    Det kan ju vara så att det är chineskopior som har kommit ut på markanden. Kan ju fungera riktigt bra det med, men det kan lika gärna vara värsta skiten, om det väl kommer en vagn.

Jag är sjukt tveksam.    

• Tordyvel

ja dom har loggan för paypal på sin sida, MEN mailar man dom eller läser man på deras sida så är det ENDA sättat att betala via Western union money transfer och denna sida erbjuder inte något skydd mot bedrägerier.
    Dessutom svarade dom sjukt snabbt på mailet. halv 9 på en fredag från en @gmail.com mail.
    Dom har ändrat om sidan lite nu med och har fler vagnsorter, alla på speciel offer.

Nej det är något som är skumt med det där företaget, det är för bra för att vara sant tror jag.
    Dom repiterar sig väldigt mycket i texten med och det är inte proffsigt skrivet.
    japp.. så tror jag.. fejk och lurendrejare..      

• Tordyvel

åh jag blir lite avis på er som fått era vagnar måste jag säga, men jag vågar inte köpa innan vi flyttat.
    Saker har en tendens att försvinna här.. en av anledningarna till varför vi flyttar.
    Jag kan inte heller bestämma migom färg. ville ha off white först, men om den blir skitig så fort så vet jag inte alls.. hm.. jag hade velat haft lila eller något sånt.. :P eller grön.. någon pratade om nya färger?
    Var det en annan bugga eller var det åsnan?   

• Tordyvel

jag kan inte sluta tänka på offwhiten i alla fall, torts att den blir smutsig. Den är så grymt snygg och ja..vagnen är ju till för att användas.

jag och en tjejkompis håller på att planera en Londonresa nu med, gu vad jag längtar! :) 

• Tordyvel
    Pellefanten skrev 2012-07-29 09:41:59 följande:
    Tordyvel: om du tänkt besöka PW så ligger det i manchester eller ja i närheten. Men d kanske finns andra butiker i London som säljer bb :)
    Nej jag ska inte köpa vagn eller besöka PW där.. köper nog i sverige.
    Lite jobbigt att frakta själv med, speciellt i 8 månaden eller vad det blir. :-P 
Svar på tråden Bugaboo Donkey