• Merde

Bugaboo Donkey

Tjoho!
    Nu är ordern hos Pramworld lagd. Tydligen så har dom inte duon i black/black i lager förrän nästa vecka :( men det känns skönt att ha fått det överstökat i alla fall. Låg och sov när dom ringde så måste ha låtit lite förvirrad, haha.
    Var sjukt sugen på att inkludera sufletter i offwhite men hindrade mig själv. Det får bli senare. Just nu får jag nog vara nöjd med att det ens blev att köpa en ny vagn (vilket min sambo länge tyckte var helt onödigt).

Boobear9 skrev 2012-01-11 10:17:03 följande:
    Hur mycket skiljer det i pris på en monovagn på Pramworld (inkl frakt) och i Sverige? Är det inte jobbigt att köpa utomlands om det skulle bli något fel på den som måste åtgärdas?
    Hur mycket det skiljer på en monovagn vet jag inte men priset för en duovagn fraktat ligger på kring 11200 kr i jämförelse med 14800 kr som den kostar i Sverige. Det var lite för mycket skillnad för att jag skulle kunna motivera mig själv och sambon att köpa den här hemma. Antar att prisskillnaden torde ligga på ungefär samma för en mono men kan inte säga något säkert.
  • Merde
    Stefanie skrev 2012-01-11 16:19:38 följande:
    Då fortsätter jag med att fråga:
    Är det totalt priset med frakt? Och vad är nackdelen med att beställa vagn från pramworld jämfört med att köpa i Sverige? Jag ska köpa en när som helst och skulle gärna spara de där pengarna jag med...
    Med frakt ja.
    Jag är lite osäker på det där med nackdelarna och funderade en del på det jag med innan men det känns inte som att nackdelarna skulle vara så pass stora att det uppväger att betala typ 4000 kr mer för samma vagn. Klart att det förmodligen är smidigare att köpa den från en lokal återförsäljare men ja... 4000 är mycket pengar.

Måste dock säga att jag inte vet hur länge priset från Pramworld kommer att gälla. Dom har 10% rabatt nu nämligen så det är inte ordinarie pris.
  • Merde
    jean1 skrev 2012-01-31 15:40:15 följande:
    Jag fick mail med trackingnr den 25/1 och idag ringde jag posten för att kolla vart paketen var och de är i Örebro så med lite tur kunde jag få vagnen levererad redan imorgon .
    Fick också mail med trackingnummer den 25/1 men vår vagn är tydligen bara i Malmö, eller snarare ett av de två kollina är i Malmö. Nu ser jag att posten har problem med spårningen av paket men konstigt om vagnar som skickats samtidigt kan vara på olika platser sådär. Jag är inte särskilt imponerad av posten sedan innan och inte är jag mer imponerad nu.

Behöver ju veta när den kommer att levereras då vi inte har bil och jag knappast kan ta den på bussen direkt (gravid i v. 37)...
    Ni som har portkod och fått vagnen levererad. När har ni lämnat portkoden så att de kan komma in? Ringde till posten idag och hon skulle maila portkoden åt dem som skulle köra ut paketen men lovade ingenting :(. Inte heller går det att få veta när de kör ut paketen (service?) så att man kan hålla sig hemma. Och eftersom paketspårningen inte fungerar vet jag ju inte säkert vart den är ens en gång så har ju ingen aning om den kommer att komma imorgon eller nästa vecka. Skitposten!
  • Merde

Hjälp! Ni som monterat Donkeyn. Vart förvarades "krokarna" som man fäster den nedre varukorgen med? Hittar inga krokar :( och har alltså bara två band med öglor. Har letat igenom alla förpackningar men inga krokar.

• Merde
    linaloo skrev 2012-02-01 17:12:08 följande:
    Krokarna sitter väl fast på varukorgen?
    Nej, tyvärr inte. Typiskt nog. Har i alla fall kontaktat pramworld om att de saknas och fick svar direkt så hoppas på att det inte tar evigheter att få dom hemskickade sedan.
    Stefanie skrev 2012-02-01 17:38:54 följande:
    Är monteringen svår, bortsett från korokarna?

Och hur ser liggdelen ut i, är det någon madrass med? Insåg i natt att jag inte har en aning om såna detaljer :) 
    Nej, inte direkt. Bortsett ifrån att jag letade ihjäl mig efter krokarna då. Det följer med bra, enkla instruktioner och fastän det är ganska mycket att montera så känns det inte överdrivet jobbigt.
    Ja, det följer med en madrass till liggdelen :)
  • Merde
    Stefanie skrev 2012-02-01 21:15:07 följande:
    Jag och Jaja88 beställde i onsdags om jag minns rätt. Jag har fått kvitto men ingen av oss har fått trackingnummer än vilket förmodligen betyder att de inte skickat vagnarna....

De skulle få in vagnar från bugaboo i fredags och skicka efter det. 
    Fredag var nog ett preliminärt datum skulle jag tro. Min vagn skulle ha skickats senast den 20/1 men skickades inte förrän den 25/1 så det beror nog på om deras inleveranser från Bugaboo blir försenade.
    Ni behöver dock inte oroa er, den skickas ju så snart den kommit in i lager :)
  • Merde
    Picasso08 skrev 2012-02-04 21:45:23 följande:
    Hej!

Ska lägga in en order på PramWorld i veckan. Men är det ingen risk att man får betala tull o moms här i sverige?
    Nej eftersom PW är ett brittiskt företag och vagnen därmed skickas från ett annat eu-land. Hade du beställt den från USA däremot...
  • Merde

wh whatts och något holländskt företag med krångligt namn (kolla någon sida bak i tråden) finns ju också som alternativ om du vill ha vagnen snabbare.

• Merde

För er som skrivit tidigare i tråden och undrat hur det funkar om man måste reklamera något/få delar utbytta när man köpt vagnen från Pramworld kan jag nu ge ett svar.
    Vår vagn saknade två krokar som skall sitta på varukorgen under vagnen. Har haft mailkontakt med Pramworld som i sin tur kontaktat Bugaboo. Har fotat problemet samt skickat vagnens serienummer. Fick besked idag om att de varit i kontakt med Bugaboo Sverige som beställt delarna och att dessa skall skickas till mig inom 7-10 dagar. Nu har ju delarna inte dykt upp ännu men upplever servicen hos Pramworld som mycket bra och snabb. Har fått svar på mina e-mail direkt och de har varit väldigt samarbetsvilliga.
    (Dock är jag sjukt irriterad och besviken över att delarna över huvud taget saknades men det är ju inte Pramworlds fel utan där får Bugaboo stå med hundhuvudet).

• Merde
    höstäpple skrev 2012-02-08 14:31:52 följande:
    Någon som vet om elodieåkpåsarna sitter bra i donkeyn? :)
    Jag tycker inte det. Inte i sittdelen i alla fall. Det funkar väl men inte mer än så.
Svar på tråden Bugaboo Donkey