Inlägg från: Naimis |Visa alla inlägg
  • Naimis

Bugaboo Donkey

bily skrev 2012-06-18 22:31:34 följande:
    Ååå, Hej å hå alla donkey lovers!

Blir lyrisk när jag ser er fina tråd!

Skramlar mina små mynt så jag får råd med en fin fin donkey till hösten!

Vi väntar tillökning i november och har en liten Stella på snart 2,5 år!

Är det nån här inne som vet om voksi åkpåsen passar till donkeys sittdel!?

:)

Vilken voksi? Hade en voksi urban i min cameleon, det funkade men donkeyn är ju smalare..kan tänka mig att de blir väldigt trångt. Men jag kan testa när vagnen kommer.
  • Naimis
    Hejåhå skrev 2012-06-19 15:16:17 följande:
    Naimis: när ordern är skickad får du ett tracking på TNT Parcels. Då vet du när den är på G. På den orderbekräftelse/kvittot man fick på mailen står det beräknad leverans.

Fast på min orderbekräftelse/kvitto står de " These goods marked * will be delivered by We will Contact You for Shipping Quote Western Europe". Ingen beräknad leverans alls.
  • Naimis

Fick i onsdags bekräftat att vagnen nu skickats från PW. Tog nästan precis 1 månad från beställningen. Hur lång tid tog de för er som beställt därifrån från det mailet till leverans?

• Naimis

Så typiskt, fick bekräftelse att vagnen skulle skickas i onsdags, dagen efter meddelar dom från PW att dom räknat fel och den svarta basen inte kommer in i lager förän någon gång under denna vecka. Känns ju sådär kul när dom sagt att den är skickad.

• Naimis
    Hejåhå skrev 2012-07-17 22:49:26 följande:
    Namis: du får TNT tracking när den är skickad och på väg. För mig tog det fem dagar från att transporten påbörjades.

Fick de, men som sagt hade dom missat att lagret inte räcker så jag får nytt under denna vecka
  • Naimis
    pingping skrev 2012-07-22 21:01:56 följande:
    Hej! Har nyss fått min Donkey DUO från PW, frakt 60 pund. Den kom inom två veckor fast att leveranstid var 28 dagar. Dock så valde jag svart så det var ingen specialare.

Dock har jag en fråga: 

Ska man kunna rucka på sitsarna så att de rör sig någon centimeter "fram och tillbaka" eller ska det vara helt stumt? Dvs när jag har satt fast dem och rycker i dem så är de lite rörliga, inte alls så att de lossnar, utan mer att de går att röra lite. Hoppas ni förstår vad jag menar. 

Är det något annat man bör kvalitetstesta när man är ute de första gångerna så att man vet vad man ska vara uppmärksam på? 

När beställde du? Har också beställt en svart och har väntat i över 1 månad. Dom har strulat till det med lagret den skulle skickas för 1,5 vecka sedan men har ännu inte skickats. Bara nyfiken!
  • Naimis
    pingping skrev 2012-07-23 08:14:52 följande:
    Malinooo och Naimis: Jag beställde min Donkey den 14 juni och den dök upp den 28 juni redan. Jag fick ingen leveransavisering från PW utan det kom via en avi från Posten att jag kunde hämta paketet hos dem. Blev väldigt förvånad. Det lustiga är att det stod PostNL på paketen, vet inte om det betyder att de kom från Holland (har inte de något centrallager där el dyl?) och inte att den gått via PW i London. Hoppas era kommer snart! Spigg och Pluppe E: Tack för bekräftan att det är ok att de är ruckbara, man blir ju lite nojjig så jag ville höra med er experter om ni upplevt samma sak :)

Suck! Beställde min den 15 juni. Den 11 juli fick jag ett mail om att den var paketerad och inlämnad till posten. Någon dag senare upptäckte dom att lagerstatusen på den svarta basen var fel och min inte skickats. Dom skulle få in fler under förra veckan men har inte hört något sedan dess. Skickade ett gnällmail och efterfrågade statusen i natt pga alla gravidhormoner. Fick de att låta som att andra som beställt efter mig fått sina redan (nästan sant om du beställde 1 dag innan ). Får se vad man får för respons.
  • Naimis
    pingping skrev 2012-07-23 09:30:44 följande:
    Malinooo och Naimis: Jag betalade min Donkey den 14 juni, så det var inte bara beställning. Det lustiga med leveransen var att Posten kom ut med paketet (fast de förvarnade inte så vi var ju inte hemma...) och sedan skickade de en avi och sa att nu fick vi hämta själva, eller betala extra för ny utleverans... Detta är i Stockholm, vet inte om det är bättre service från Posten/budfirman i andra delar av landet.

Betalade även den 15e. Har hört att leveranserna funkar så. Bor även jag i sthlm. Aja det är väl bara att vänta och se när den dyker upp.
  • Naimis
    pingping skrev 2012-07-23 09:46:21 följande:
    Naimis: Då är det ju superskumt att det är så stor skillnad mellan våra beställningar! Min tvåa kommer i augusti så jag är glad att den kom direkt... :) Blev lite sur att de åker ut kl 9 en morgon och tror att man är hemma utan att ha fått någon förvarning? Snacka om att få onödiga körningar... Hur som helst, jag hoppas det ordnar sig och att du får leverans vilken dag som helst!

Min 2a är beräknad på fredag. Hade räknat med att den skulle hinna komma innan bebis, då de skulle ta 1 månad. Nu fick jag för att jag inte beställde i tid.
  • Naimis
    Malinooo skrev 2012-07-24 10:03:01 följande:
    Tordyvel: finns ju ltd edition färger för 2012. Electric blue, jade grenn och coral red tror jag den heter. Skulle vilja ha allihopa :)

Till er andra som fått vagnen från pramworld redan. Hur länge fick ni vänta totalt? När de säger 28dagar, är det bankdagar då(mån-fre) eller totalt antal dagar med lör, sön inkluderat?

Till mig sa dom 28 arbetsdagar + 5-7 arbetsdagar för leverans. Däremot verkar de gått på under 1 månad för de flesta.

Jag kommer ha fått vänta nästan 2 mån när min kommer
  • Naimis
    Malinooo skrev 2012-07-24 17:30:17 följande:
    Naimis: tusen tack för svaret. Anledning att jag frågar är för att vi är bortresta i två veckor och om jag räknar på det så kommer vagnen antingen dagen efter vi åker eller två dagar innan vi kommer hem (beroende på hur man räknar då), och iom att posten bara håller den i två veckor så hoppas jag hellre att den kommer två dagar innan vi kommer hem så den inte skickas tillbaka innan vi hinner hämta den :).

Har du fått svar på ditt mail till dom förresten??

Dom svarade att dom inte fått sin leverans från bugaboo än, utan att den ska komma i början av denna vecka. Och dom ska skicka den så fort dom fått in den. Dom ber så mkt om ursäkt och undrar om jag fortfarande vill ha vagnen när jag skrev att bebis kommer snart. Sa att jag självklart vill ha vagnen men att jag anser att jag borde få någon form av kompensation för strulet
  • Naimis

Nu har dom skickat min vagn, äntligen! Dock kommer sittdynan dröja lite till, men bara vagnen kommer. Då lillebror valde att titta ut idag.

Det är den svarta basen som varit slut, Pw har inte fått sina leveranser från bugaboo i tid.

• Naimis
    Malinooo skrev 2012-07-25 21:02:28 följande:
    Naimis: STORT grattis till lillebror!! Hoppas att allt gick bra och att hela familjen mår fint. Och plus i kanten att vagnen är på väg, bra födelsedagspresent till lillebror. Vad hade du för sufflett färg? Okej svarta basen alltså, hm. Ja jag är glad att jag har några månader till bf iaf :). En kompis beställde sin vagn två dagar efter mig men hennes skickades igår. Hon har svart/royal blue. Antar att min dröjer för att jag valde electric.

Tack! Svart/svart blev de.
  • Naimis

Nu när min vagn äntligen ska komma, tror ni inte dom ringer och vill leverera första dagen på flera dagar jag inte är hemma. Får hämta den på posten imorn efter 16. Äntligen!!

• Naimis
    Lotus09 skrev 2012-08-01 09:34:52 följande:
    Någon som vet om Bugaboos skötväska är bra och rymlig? Ni som väntar tvillingar, ska ni ha två skötväskor? Jag antar att även tillbehören är billigare att beställa utomlands?

Om du syftar på den som finns i både skinn och canvas så tyckte jag att den var rätt värdelös. Skulle jag vara du skulle jag kolla skip hop duo double delux. Den ska passa tvillingvagnar.
  • Naimis

Köpte en Åsnan från PW i somras. Nu när jag ska gå in och registrera den så står det att serienumret redan finns. Och dessutom står de på den lilla klisterlappen att den är köpt Week 41 2011!!

Nån som varit med om något liknande?

Vad hade ni gjort?

• Naimis

Mitt chasssi har börjat knarra jätte mkt.

Har alla som reklamerat hos PW behövt filma?

Hur ska jag gå tillväga?

Svar på tråden Bugaboo Donkey