Inlägg från: Lotus09 |Visa alla inlägg
  • Lotus09

Bugaboo Donkey

Malinooo: När jag frågade på det holländska företaget ang. electric blue fick jag till svars att den är slut och inte tillverkas i fler ex men kanske har pramworld tillgång till andra lager då deras variant är med flamskyddsmedel. Hoppas du får ett ex i alla fall.

Naims: Grattis till lilla bebben!! 

• Lotus09

Någon som vet om Bugaboos skötväska är bra och rymlig? Ni som väntar tvillingar, ska ni ha två skötväskor? Jag antar att även tillbehören är billigare att beställa utomlands?

• Lotus09

Naimis: tack för tipset!!

Sommar2010: kul att vi ses även i detta forum. Det är sant att alla vagnar är behandlade med flamskyddsmedel, även svenska vagnar. Det som skiljer dem åt är hur mkt dem är behandlade och med vilket medel. Storbritannien tillåter högre värden som standard. Därav finns det olika versioner.

• Lotus09

Marilis: väntar också på en donkey från MM. Betalde i mitten på september. Dem verkar ha riktigt mycket att göra men han Han som alltid skriver är ju alltid trevlig och brukar återkomma snabbt med svar. Fick dock maila två ggr nu sist. Han skrev att dem väntar på leverans från bugabooooch att det nya chassit ska levereras v. 40 eller 41. Vecka 40 har ju redan passerat nu så jag hoppas på nästa istället men sen tar det ju några dag innan man har den hemma efter att dem fått in den så jag räknar med att ha den i alla fall i v. 42. Men du får kanske din före eftersom du betalat före. Längtar!!

• Lotus09

Marilis: Jag fick också mail om att min skulle skickas i slutet på nästa vecka istället för denna. Verkar vara hårt tryck nu. Längtar så även om vi inte behöver den riktigt precis nu. Vilken färg har ni köpt?

• Lotus09

Marilis: Vi valde sand. Valde mellan den och royal blue men jag tror jag skulle tröttnat på den blåa. Har köpt en begagnad skip hop väska. Den är händig och har bla sand i sig så jag tror den blir fin till :)

• Lotus09

Marilis: Ha ha ha, inget fel med att köra svart. Man kan ju pimpa med färg på annat, precis som du skriver. Den verkar i alla fall vara väldigt rymlig och ha bra finesser. Jag väljer oftast svart själv, som båda våra förra vagnar har varit svarta men nu kände jag för att spexa till det så jag tog sand av alla färger :o

• Lotus09

Ngn mer som väntar på leverans från mm som har fått ngn info om när det kan tänkas ske??

• Lotus09

Roligt att ni fått era vagnar.....mindre roligt att dem missat vissa saker. Säkert så att dem inkluderar frakten i priset för att det ska låta bättre. Men tycker du ska Maila Marilis och påpeka detta. Har ju varit så tillmötesgående i mailen tycker jag. Min vagn har inte kommit med tanke på att den skickades samtidigt men vi bor å andra sidan ute på vischan.

• Lotus09

Hej!

Vid vilken ålder bytte ni från liggdel till sittdel? Upplever att liggdelen nästan lutar lite bakåt, ngn mer som tycker så? Hur gör ni för att skydda från solen då sufletterna är ganska öppna om ni förstår hur jag menar?

• Lotus09

Hej!

Jag undrar hur ni har gjort sittdelarna på donkeyn lite mer mysiga? Nu när det är så varmt och barnen ligger i så tunna kläder skulle jag vilja ha något mellan huden och själva sittdelen, ngt mjukt men tycker det är knepigt med ex filt eller liknande pga selarna. Tips mottages gärna :)

Sen undrar jag också om ngn har erfarenhet av solsufletterna till donkeyn och skulle rekommendera dessa?

• Lotus09

Pellefanten: Tack för ditt svar :) Använder du Bugaboos sittdyna eller har du fått ngn uppsydd? Vet du vad solsuffletterna kostar och vad heter dem så att man är säker på att få rätt. Funderar att beställa från Holland, från samma ställe som vi köpte vagnen.

Har du fler accessoarer till donkeyn som du kan rekommendera? :) 

Svar på tråden Bugaboo Donkey