Bugaboo Donkey
SatuSv - det var bara en kartong, funderade själv över det och att det kanske kommer en till, men det hjälper ju inte det faktum att färgen ändå är fel... :/
SatuSv - det var bara en kartong, funderade själv över det och att det kanske kommer en till, men det hjälper ju inte det faktum att färgen ändå är fel... :/
Jag har sytt egna solskydd till donkeyn som förlängning av suffletten. Bild finns på www.tvillinglycka.wordpress.com.
Annars har jag hört att Brios liknande ska passa.
Tack! :) Jag har sålt en del jag gjort tidigare, kanske syr och säljer suffletter senare men antar att du vill ha så fort som möjligt..? Jag har nämligen händerna lite fulla närmaste tiden med nyfödda tvillingar :)
Är så ledsen nu, vet inte vad jag ska ta mig till! Vi flyttade i våras 1 månad före våra tvillingar föddes. Hade då köpt Donkeyn och ett problem var att den inte ryms in genom ytterdörren till lägenheten i twin-mode, men hyresvärden (andra hand) försäkrade oss om att man får ha vagnar under trappan längst ner i huset och eftersom vi bor på första våningen lät det ju perfekt! Vagnen får stå där och sen bär jag ut dem den korta sträckan. I somras var vi på landstället så är först nu vi är tillbaka och problemet har uppstått - fastighetsskötaren har sagt att vagnen inte får stå där! Det gör att jag är instängd i lägenheten hela dagarna för jag kan inte bära ut vagnen, veckla ut den och sen hämta barnen. Då är jag genomsvettig och barnen galna. För att sen upprepa proceduren när vi kommer tillbaka. Nää blir så less. Inte kan vi ju flytta för det heller! Allt är perfekt här annars. Så nu har vi den dyraste vagnen på marknaden, som knappt kommer användas. Det är ju när jag är ensam på dagarna den mest skulle användas. Den kan inte stå i cykelförrådet heller då dörren där är för smal. Helskotta alltså!!
Jo har tänkt den tanken också, visst kan min man ta bussen till jobbet men då är han borta lite längre men kanske ändå värt det. Men lite krångligt också att ta båda bebisarna till bilen, måste ha en i bärsele då för att ens få upp dörren, sen packa in dom i bilen för att sen ta ur vagnen, packa upp den, och sen i med barnen... Känns inte som att jag kommer orka det varje dag. :/
Jag tycker det är sjukt osmidigt faktiskt. Det är så jag gör nu. Får ont i ryggen av det.
Tror inte det? Vet någon?
När kan man förresten byta till sittdel? Vikt och inte ålder helst då våra är prematura och små trots korrigerad ålder.
Mina vita suffletter är inte ett dugg solkiga. Ser nya ut, 6 månader gamla och har inte varit extra försiktig.
Supernöjd med min donkey twin. Känns som en riktig kvalitetsvagn. Älskar hur lätt den är att hantera, fälla ihop och köra i all sorts väglag/terräng.
Hoppas ni kan hjälpa mig. Funderar på åkpåse till sittdelarna. Vet inte om det egentligen kommer behövas, har åkpåse till liggdelarna men de är utan hål för sele och skyddar inte för väder o vind men passar bra i liggdelarna med lock på. Vi använder fortfarande liggdelarna, men börjar bli dags att byta. Vid januari säkert. De har tjocka vinterhalare men det känns lite för öppet i sittdelarna...
Skulle ni köpa åkpåsar eller fixa med filtar och något vindtätt? Nästa vinter kommer de ju gå så kanske inte behöver åkpåse alls då så känns lite onödigt att köpa för max 2 månader.
Borde vi köpa nån billig åkpåse tex carena? Passar den? Sittdelarna är ju ganska smala. Kan inte prova i butik tyvärr.
Tack luella för din synpunkt! Vet du om carenas passar, eller nån annan av de billigare? Vill inte läggs ut för mycket om de inte används så mycket sen.
Skulle gärna köpa bugaboos egen åkpåse men har inte råd med två och finns inga begagnade där vi bor, bor inte i Sverige och de jag hittat som kan skickas blir frakten svindyr på.
Luella vet du någon som passar bra i donkeyn? Såg en som verkade bra men den var 48 cm bred! Blir ju jätteknöligt. Och kan som sagt inte prova.
Okej ska köpa åkpåse, står mellan brio shiny eller carena. Vilken är bäst i sittdel från 7 månaders ålder tills man slutar använda vagn? Eller måste man ha footsack sen? Tacksam för hjälp! Mvh okunnig förstagångsförälder :)