Inlägg från: linaloo |Visa alla inlägg
  • linaloo

Bugaboo Donkey

Jean1: Du kan ju alltid köpa/byta med någon om du skulle lessna på rosa. 

Beställde äntligen Donkeyn idag!! Bara betalning och det som ska fixas imorrn.
    Gjorde så som jag tänkte, rosa topset och svart suffla, men tänkte att dottern får ha rosa sufletten och bebis rosa liggdelslock och svart sufflett. Tror det blir skitsnyggt.

Är det förresten nån här som är duktig på att sy suffletter?  

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

EEE: jag beställde precis från pramworld (10% rabatt) £989,1 +£60 frakt (£1049,1 totalt). Beställde i onsdags och jag får den nästa vecka (5-7 dagars leverans).

Hade för övrigt oxå kravet på mig att jag skulle sälja vår brio happy och vår cam innan. Har dock inte kommit så lång ännu :)

• linaloo
    lillaknytet skrev 2012-01-07 14:43:14 följande:
    Hur funkar pramworld med garantier och dyligt?
    Enl. dem så är det bara att man kontaktar dem så löser dom det. Har inte hört någon som haft nå problem med dem gällande reklamationer. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    linaloo skrev 2012-01-07 14:57:50 följande:
    Enl. dem så är det bara att man kontaktar dem så löser dom det. Har inte hört någon som haft nå problem med dem gällande reklamationer. 
    Oj, utryckte mig kanske lite klumpigt. Menade att de jag vet, som behövt reklamera/utnyttja garantier inte har haft några problem med att få det fixat. Precis som EEE skrev. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

Har en fundering.. 

Hur gör ni om ni ska in på t.ex öppna förskolan eller hem till någon som bor flera trappor upp utan hiss.. lämnar ni bara åsnan utanför/i porten eller låser ni fast den i nåt? i så fall med vilket lås?

Vill ju inte tro att nån stjäl en barnvagn.. men med min vanliga otur så skulle det säkert ske bara för att man är godtrogen och litar på folk. Men vore ju rätt surt OM det skulle ske, med tanke på att den är rätt dyr. 

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    EEE skrev 2012-01-08 15:10:31 följande:
    Tack för svar tjejer! Har fått samma prisuppgifter i mejlkontakt med Pramworld.

Är också orolig för hur det ska gå att frakta vagnen i bilen. Har tjatat på mannen att vi ska åka och testa men han är inte lika brydd som jag. Vi kör en Audi a4 -08 och den tog vår singelvagn utan problem och även vår Vibe 2(antagligen marknadens minsta syskonvagn), den tog mindre plats än singelvagnen t.o.m. Men Donkeyn verkar ju ta upp hela bagageutrymmet på kombibilar så hur ska det då gå för oss med en sedan?Rynkar på näsan
    Har oxå den funderingen. Vi har en audi A4 avant -08 (inte sedan). Kan testa hur den passar sen när jag fått hem våran. Ska dock byta bil snart, vet dock inte vad vi ska välja. Men är ju behöva prova packa bagaget innan vi bestämmer oss. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    linaloo skrev 2012-01-08 14:33:28 följande:
    Har en fundering.. 

Hur gör ni om ni ska in på t.ex öppna förskolan eller hem till någon som bor flera trappor upp utan hiss.. lämnar ni bara åsnan utanför/i porten eller låser ni fast den i nåt? i så fall med vilket lås?

Vill ju inte tro att nån stjäl en barnvagn.. men med min vanliga otur så skulle det säkert ske bara för att man är godtrogen och litar på folk. Men vore ju rätt surt OM det skulle ske, med tanke på att den är rätt dyr. 
    Ingen?
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

spigg: Hur gör du om du far på t.ex öppna förskolan eller ska hem till nån som bor flera våningar upp utan hiss? (o som inte har plats i lägenheten). Funderar på om man ska köpa nåt lås. Har hittat ett som verkar funka bra att låsa fast med. Men om man vill klippa det så går det nog rätt lätt. Har även hittat en annan sort som skulle larma om tråden klipps av. Tänkte om det är nån som brukar låsa fast vagnen.. 

Vet ingen annan i stan som har en Donkey, så känns lite osannolikt att nån skulle sno den. Känns som att den skulle kännas igen ganska snabbt. Men dumt att ta risken, man vet ju aldrig. 

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

spigg: Helt galet att sno ligg-/sittdel. Eller ja, helt sjukt att man snor saker över huvud taget. Ska se om jag hittar vilka lås det var jag tittade på. 

Freja 7 april 2011 ♥
Svar på tråden Bugaboo Donkey