Inlägg från: Jaja88 |Visa alla inlägg
  • Jaja88

Bugaboo Donkey

Min vagn är på utkörning nu! Sitter på helspänn här hemma och bara väntar :)

• Jaja88

JAA! Nu står den i hallen, min åsna :)

Dock i kartongen men det blir det ändring på när sambon dyker upp!

• Jaja88

Jag är kär :) Har nu byggt ihop vår donkey och den är underbar! Är det bara vi som har köpt babyskydd som man kan klicka fast på? Det blev iaf superbra det också! Ska bli spännande att provköra den!

• Jaja88
    Plly skrev 2012-02-09 20:57:40 följande:
    Vilket babyskydd har du köpt? Maxi cosi?

Ja, maxi Cosi carbiofix har jag köpt! Det verkar superbra faktiskt :)
  • Jaja88

Nu ska vi snart ta premiärturen med åsnan! Ska bli kul, blir dock i mono än så länge!

• Jaja88
    Stefanie skrev 2012-02-15 18:42:01 följande:
    Idag har jag fått mail från pramworld och vagnen är skickad!  Jaja88, du frågade precis samma saker som jag undrar nu, men nu kanske du har svaret... Hur funkar det med det här holländska trackingnumret, hur vet jag när vagnen är i Sverige..? Jag skulle så gärna vilja vara hemma när den kommer eftersom att vi inte har bil vilket krånglar till det om vi måste hämta den på posten. Är så glad, äntligen är den på väg! 

Jag använde Google translate för att förstå vad de menade! Sen när jag uppfattade det som att den var i Sverige så ringde jag till posten och bad om ett svenskt kolli nummer! Sen ringde han från posten när han var på väg till mig för att se att jag var hemma.. Supersnäll var han och hjälpte mig att bära in allt också :) Jag är supernöjd med vagnen, den är fantastisk. Förutom att sonen inte får plats i selen när han har overall på sig fast han bara är 1,5! Men annars är den toppen :)
  • Jaja88
    Stefanie skrev 2012-02-15 20:45:05 följande:
    Smart, det ska jag göra! Jag fick två mail med olika trackingnummer. Antar att det betyder att det är två olika kollin som åker för sig... Hur många dagar tog det innan din vagn kom fram från att de skickat den?

Ja, det fungerade helt okej att översätta så faktiskt! Jag tror att det tog sex dagar om jag inte minns fel! Ja, det betyder att det är två kollin! Den extra sittdelen kommer i ett eget mindre paket! Den var riktigt smidig att montera faktiskt, jag blev positivt överraskad av det. Svårast var att pumpa hjulen men vi åkte till macken sen för att se hur mycket luft man fick i! Vad ska du ha för färg på din donkey?
  • Jaja88
    Stefanie skrev 2012-02-15 22:29:45 följande:
    Jag har beställt svart bas med vitt topset. När man kollar står det leverans 18 feb, det verkar ju inte troligt i sverige när posten inte levererar på helgerna. Eller gör de det?  Du har beställt samma färg va?! Längtar efter vagnen något galet, speciellt nu när jag lånar en mindre bra vagn och försöker ta mig fram i snömodden! 

Det där datumet ändrades ett par gånger för mig, men jag tror att det står för när vagnen anländer till sverige! Nej, jag har svart bas med rosa topset till liggdelen och svart sufflett till sittdelen :) Den rullar riktigt smidigt i snön, så hoppas att du får den snart!
  • Jaja88
    Stefanie skrev 2012-02-21 23:43:33 följande:
    Det var något fel på min pump. Blev macken med hjulen (skönt att de går att ta loss) och sedan blev det premiärtur! Sonen satt och babblade nöjt i vagnen och njöt av utsikten hela vägen tills han började bli trött och vi var på väg hem då han insåg att han satt fast. Jag brukade inte spänna fast honom helt i gamla vagnen (brio go) så han blev väl lite sur vilket jag räknat med, men det är bara att vänja sig!

Grattis till att du har fått vagnen nu :)
  • Jaja88
    Delira skrev 2012-02-22 21:24:22 följande:
    Bästa och snyggaste skötväskan till Donkeyn för två småttingars saker??
    Jag köpte en skiphop duo double deluxe till min vagn! Den är ju till syskon och verkar toppen. Jag har dock inte provat den än eftersom lillasyster inte är född än :)
Svar på tråden Bugaboo Donkey