• Merde

Bugaboo Donkey

Finns det någon i tråden som tar upp beställningar på att sy bumperskydd?
    Min symaskin är bara halvt om halvt fungerande och nu orkar jag inte krångla med den mer.

höstäpple skrev 2012-02-08 16:24:21 följande:
    Vet du någon annan förutom original som passar bra?
    Nej, men jag skulle bra gärna vela veta själv (har nyss fått vår Donkey och den enda åkpåse vi har och någonsin haft är just en retro revolution från Elodie).
    Som sagt, den funkar att använda men hade definitivt kunnat passa bättre.
  • Merde
    6 Små Älsklingar skrev 2012-04-01 20:33:18 följande:
    Slang till hjulen, var köper man det billigast?

Har för andra gången med bara någon vecka mellan fått punktering
    Går det inte att laga punkteringen då? Det verkar ju lite dyrt och opraktiskt att måsta köpa en ny slang om olyckan skulle vara framme.

Apropå däcken. Ventilen på ena bakhjulet har åkt in så att bara en liten del pekar ut vilket gör det lite jobbigt när man skall pumpa däcken. Någon annan som varit med om det/vet orsaken? Trodde det berodde på punktering men så verkar inte fallet vara så jag fattar verkligen inte varför ventilen åkt in. Går ju inte att dra ut den heller.
  • Merde
    EEE skrev 2012-04-28 23:48:05 följande:
    Måste fråga er som har stenkoll på allt!

Är det meningen att bakhjulen ska luta lite in mot vagnen? Min man påpeka det idag när han gick en bit bakom oss. Själv har jag aldrig sett det eftersom det är jag som brukar putta runt på vagnen.
    Har faktiskt lagt märke till det på vår vagn också men har ingen aning om det var så från början eller inte.

Någon som vet vart man kan köpa billiga regnskydd som funkar till Donkeyn? Orkar inte med dom man får med...
  • Merde
    johanna 77 skrev 2012-10-25 11:54:25 följande:
    Hej

är det ngn som kan svara på hur donkeyn är för en 2,5åring att klättra upp i själv.  den känns så hög...  Jag står i valet och kvalet mellan en donkey och en urban... (har varit nöjd med vår singel-urban, men duon känns så stor när man fäller ihop den)  donkeyn känns hög och som att den lätt blir skitig där barnen har fötterna... någon med erfarenhet som kan svara på detta??  

(jag kommer förmodligen att bli snittat... så jag vill att vår största ska kunna klättra upp själv...)

Det har funkat bra för vår son att klättra upp själv i Donkeyn. Han ålar iofs in under bumperbaren mer än klättrar.
    Tycker dock att vagnen är lite ostadig och skulle inte låta honom klättra på den utan att jag håller i den.
    Den blir rätt lätt skitig men är väldigt enkel att rengöra så det gör inte så mycket.
    Tycker personligen att Donkeyn är en supervagn, har ingen direkt erfarenhet av UJ men det jag sett har inte varit särskilt imponerande. Prismässigt är ju UJ inte så mycket billigare heller.
  • Merde
    Sockerbullen skrev 2012-10-22 22:43:30 följande:
    Jag tror du även måste betala tullavgifter om du köper från uk!
    Helt uppåt väggarna fel!
    UK äfr i allra högsta grad en del av EU.
  • Merde

Någon som kan berätta om- eller länka till någon sida som visar skillnaderna på det gamla och det nya chassit? Ser det precis likadant ut?

• Merde

Oj, vad många det är som verkar ha problem med knarrande chassin. Vi har inte haft det problemet alls (har det gamla chassit) dock har våra fasta hjul böjt sig lite utåt som att vagnen skulle varit tungt överbelastad trots att den inte varit det. Har funderat på att reklamera men vet inte om jag orkar och speciellt inte om jag skulle få en knarrande gnällkärra i utbyte. Så vitt jag har märkt påverkar det inte funktionen men jag är rädd för att någonting kanske kommer att knäckas eller gå sönder i framtiden. Någon annan som har sett att de fasta hjulen inte längre är "raka" utan lutar utåt och i sådana fall har ni reklamerat det?

• Merde
    Mamma Tes skrev 2012-10-29 01:53:57 följande:
    Dom bakre hjulen ska luta lite. Det gör dom på alla åsnor.
    Fast nu pratar jag om en märkbar förändring. Den har inte sett ut så från början och inte heller de andra åsnor jag sett på stan ser ut så :(
  • Merde
    Mamma Tes skrev 2012-10-30 00:17:17 följande:
    Merde: Visa bild!
    Ska försöka hinna ta en under dagen.
  • Merde
    Merde skrev 2012-10-30 09:01:15 följande:
    Ska försöka hinna ta en under dagen.
    Tusan vad svårt det skulle vara att få en bra bild då. Hur jag än gör blir det inte rakt så på ena bilden ser ena hjulet skevt ut och på andra det andra. Har dock noterat att det syns bra framifrån i Mono-läget. Märkte det när jag gick mot en spegel i en klädaffär tidigare i veckan. Hjulet som sitter till vänster lutade betydligt mer än det till höger. Så svårt att veta om det är jag som blivit mer medveten då det påttalats för mig eller om den faktiskt alltid sett ut så vilket jag har svårt att tro...

Går det för övrigt att fixa ett sprucket handtag på något sätt. Skummet på handtaget är helt uppsprucket på ena sidan och nu är det på väg att spricka på den andra också :~(. Ser för taskigt ut.
Svar på tråden Bugaboo Donkey