Bugaboo Donkey
Tack Therese för tipset! Ska kanske kolla upp dem här lösa selarna du talade om. Det e det värt.
Tack Therese för tipset! Ska kanske kolla upp dem här lösa selarna du talade om. Det e det värt.
Jag har en Skip Hop Duo Double på min donkey, och den är absolut inte stor. Tycker den är väldig skön att använda med mycket utrymme. Däremot kan den göra tyngd när barnet sitter i sittläge, alltså kan vagnen kan välta om man inte vaksam.
Alltså det borde gå och förstora selarna runt armar och ben mer!
Jag blir tokig snart! Har så himla svårt att låsa min dotter, även om jag har gått och köpt extra sele så tycker jag ändå att det är inte som original.
Vad kommer jag att göra nästa vinter när min dotter är större??? Hur ska hon då få plats i selerna då??
Selerna är på max lösa, men det funkar ändå inte!!!
Klagar inte ni mammor på selen? Eller har ni fixat det på nåt sätt?
Jag ska tillbaka till affären så dem får kolla upp det?
Tror ni att dem fixar det?
Ok, det var synd att det inte finns så mycket att göra..
Jag ska kolla vad jag kan göra.
Tack Spigg!
Så nu har jag fixat selerna på åsnan!
Efter mycket klagande och irritation har jag gått tillbaka till barnbutiken och fått selerna lösare. Tjejen som jobbar där gjorde det på bara sekunder!
Vilken skillnad och lättnad. Nu kan jag låsa henne utan problem, skrik och svett
Härligt att ha större utrymme runt armarna med säkerheten med såklart ;/)
Nej nej ingen förlängning alls! Hon pillade bara in där sömndelen är, alltså där sömnen slutar och bara förlängde på det sättet.
Kanske vart det en dålig förklaring, men vet inte annars hur jag ska förklara
Men hur som helst, det går att LÖSA UPP MER på selerna!
Nu kan jag lätt låsa min dotter med säkerhetsbältet
Spigg: Jo, jag tror att hon drog ut spännena vid axlarna och bara förlängde dem, alltså pillade ut remmen ur klämman. Sen vid benens rem gjorde hon samma sak. Jag såg inte så himla bra och tydligt, så ursäkta min dåliga förklaring.
Men ni som klagar på tighta seler, ta er till barnbutiken där dem säljer Bugaboo Donkey, och kolla upp selen!
Jag lovar, det är det värt!
Spigg: Exakt så gjorde hon ja, och då tyckte jag precis som du, om det skulle vara riskabelt. Jag frågade det, men det är det inte. Hon visade mig att det håller precis som innan och det är ABSOLUT INTE FARLIGT. Annars skulle jag inte ha gjort det.
NaBas: Nej det gör det
NaBas: Nej det gör det inte. Den är precis så säker som innan. Ingen risk för farligheter..
Var kan man hitta billiga sittdyna till donkey? Tänker ta bort åkpåsen nu och sätta dit en sittdyna.
Tänkte fråga lite om sittdynan till donkeyn...
Varför köper man sittdyna till vagnen? Kanske låter lite knäppt, men när man tittar på priset så kostar dem 600 kr, och tycker att det låter sjukt dyrt för en sittdyna, men varför har man dem? Går det inte att sitta på själva vagnens sits?
Nån som rekommenderar Bugaboos sittdyna STARKT? Eller är det bara onödigt kostnad?
Vad tycker ni? Jag är osäker, och vet inte vad jag ska göra..