Inlägg från: Mrs TH |Visa alla inlägg
  • Mrs TH

Bugaboo Donkey

Söte79, vi har betalat runt 11200kr för vår spritt nya donkey inkl mugghållare och frakt, slår solklart svenska priser, tom svenska beg priser det är vår anledninf ;)

• Mrs TH

Ja stor skillnad, hade det bara skilt 800kr så hade vi oxå köpt i Sverige. Men att vänta gör mig inget direkt, vi har juven cagn till dottern och lillasyster kommer förhoppningsvis inte än på ett tag(3mån). Men vi ser ändå framemot lite singel-åsne tid

• Mrs TH

Oh nära mig hon kommer 9-10-11/7 någon av dessa dagar . Jag måste snittas pga medicinska skäl och ngn av ovanastående dagar. Äsch det är ju både en mono och en duo och en twin det är ju det som är så bra, den passar de flesta

• Mrs TH

The maraja: japp 11200kr +- ngn krona, inkl frakt . Vi har beställt svart bas+sand topset+sufletter. Sen har jag köpt tyg till suflettet, dynor+åkpåsar.

Vår har lämnat uk, vilka har levererat till er som köpt ifrån pw? Jag har fått "sverige" kollinummer/trackingnummer men vetvinte vart jag ska söka

• Mrs TH

Hejåhå: fast varför skulle man sälja med kvitto? Garantin gäller väl bara för första köparen? Jag har aldrig fått med kvitto på något som jag köpt begagnat, varesig bilar eller vagnar. Men det kanske är vanligt, jag har ingen aning.

Äsch jag vet inte, för mig spelar det ingen som helst roll vart vagnen är köpt, det skulle det inte göra som köpare heller.

Om jag köper begagnat så är det för ngn av följande anledningar a: jag har inte råd med en ny och vet inte om alt vill inte beställa ifrån ett annat land, b: jag vill kunna se och klämma på vagnen innan köp. Jag skulle nog inte ifrågasätta varifrån vagnen kom, om det var en vagn jag ville ha för en summa, som jag var villig att betala.

Den som köper ex ifrån ett annat land har ju då antingen varit smart nog att hitta en billigare vagn utomlands som man tagit chansen att köpa, något som jag inte gjort alternativt inte vågat göra. Jag försöker alltid vara väl påläst och ha kollat av marknaden innan jag köper begagnat, jag betalar gärna mer för en finare vagn som är 1 år äldre, än för en 1 år yngre vagn som inte är välskött. För mig är det viktigt att de saker jag/vi köper begagnat  är välskötta och i fint skick, för det betalar jag gärna. Vi har ju gjort valet att köpa en ny vagn ifrån PW därför att det blev lika dyrt som att köpa en egagnad vagn och då värderar vi garantin högre än att det är en "svensk köpt vagn". Andra resonerar säkert helt annorlunda .

Men vi har tänkt oss ett barn till förutom det i sängen och det i magen så för oss är andrahandsvärdet av underordnad vikt. Vi är ute efter en funktionell vagn som passar oss, våra barn och vår livsstil och vi hoppas och tror att åsnan är rätt för oss

Jag tycker iofs att det verkar vara bra marknad för de flesta syskonvagnar. Bugaboo har ju bra andrahandsvärde, det ser man ju på ex cam, det vimlar ju av cameleons i Sverige men de får ändå rätt bra för dem begagnade . Man kanske inte får tillbaka det man betalade i inköp men jag tror nog att det är lägre värdeminskning på en åsna än många andra syskonvagnar.

Nu har jag inte fått vår vagn än men PW verkar ha fungerat bra för de som måste reklamera eller fixa saker på garantin, en del har fått reservdelar ifrån PW andra har mailat bugaboo själva och fått hjälp på det viset. Jag har iaf itne läst någon som beställt ifrån PW som inte fått hjälp. Men det finns ju ca 300 sidor så jag har kanske missat ngt .

• Mrs TH

Hur länge ska vagnen hänga i Eindhoven? Hoppas det är posten som uppdaterar långsamt!

• Mrs TH

Åhh nu är åsnan här vilken skönhet, jag är helt kär i den

Dottern är tyvärr sjuk så vi har fått premiärrulla inomhus men hon verkade trivas i den!

Svar på tråden Bugaboo Donkey