Inlägg från: Jaja88 |Visa alla inlägg
  • Jaja88

Bugaboo Donkey

Smart att sy i sittdynan! Har samma problem. Sonen som är 1,5 får inte plats i selen om han har tjocka kläder. Men sparkar han eller om vägen guppar mycket så glider han ur.. Det är ju inte så bra! Min pappa är också 1.95 förresten och han tyckte att vagnen var toppen! Jag är supernöjd med vagnen annars :)

• Jaja88

Jag har använt den till bara storebror några gånger! Funkar fint och går att packa hur mycket som helst :) Jag hade dock valt en annan vagn om vi inte hade behövt en syskonvagn. Men den funkar ju i mono och kommer bli toppen även när storebror är på förskolan i höst! Två veckor kvar till lillasyster kommer, sen ska vi rulla duo :)

• Jaja88

Jag tyckte att det var så dumt att det inte var något band mellan benen som det brukar vara på vagnar. Nu har jag tillsammans med min mamma fixat ett eget! Det är gjort i markistyg med kantband och så sitter det fast under sittdynan! Blev superbra :)

• Jaja88
    Luella skrev 2012-04-18 09:11:10 följande:
    Vill du lägga upp en bild?
    Så, nu har jag lagt upp en bild i bildtråden!
  • Jaja88
    TheMaraja skrev 2012-04-19 16:58:54 följande:
    Hej, Jag hoppar in här. Vi ska få "nr 2" i augusti, då blir vår dotter nästan 2 och jag har verkligen tok kärat ner mig i Donkeyn. Min man pluggar för tillfället så priset svider något så jag har googlat och sökt med ljus och lykta för att komma billigare undan än de 14 800 som den kostar här i Sverige. Efter att ha letat både nytt och begagnat i Holland, Tyskland och England verkar det ändå som att bästa pris i förhållande till nytt/begagnat blir att handla via Pramworld som jag sett att några av er gjort. Ni som fått era vagnar därifrån är ni nöjda? Hur blir det om något går sönder? Sköter man det via dom eller via vilken Bugaboo återförsäljare som helst?  Mrs TH: Betalade du 11 200 inklusive frakt? Det är ju jättebra!! Var det pw som skötte frakten då eller? Har nämligen mailat med en tjej i Tyskland som säljer en begagnad Donkey privat men det är just frakten vi kör fast på. Inte så jättepoppis (vilket jag förstår) att skicka till Sverige istället för att någon ska hämta den hemma hos henne :) Vore så skönt att få en sprillans vagn, men ändå några tusen billigare än vad den kostar här hemma

Jag köpte från pw och det var supersmidigt! För att få aktuellt pris på vagnen får du maila dem och fråga. Frakten ligger iaf på 60 pund och då får du den hem till dörren :) Vid reklamation får man skicka bild på skadan och vagnens id nummer. Sen skickar de reservdelar direkt hem. Det gäller samma garanti som den du får i Sverige. Även tillbehör är ju billigare att köpa där. Vi passade på att köpa babyskydd och vagga också!
  • Jaja88
    TheMaraja skrev 2012-04-19 19:35:13 följande:
    Jaja88: aha perfekt att veta. Då kanske man ska kolla på åkpåsar och så också när man ändå är igång. Nästa problem är färgen. Kan verkligen inte bestämma mig

Ja, gör det för det är som sagt billigare med alla tillbehör också! Priset på dem står på hemsidan, det är bara vagnen man måste maila om. Svårt med färg! Vi köpte svart bas med svart sufflett till storebror och rosa topset till lillasyster. Det blev jättefint tycker jag! 11 dagar kvar tills lillasyster kommer (planerat snitt).. Sen ska vi ut och promenera :)
  • Jaja88
    seewhatididthere skrev 2012-04-23 15:49:17 följande:
    Jag har fått information om att Donkeyn är skickad och ska ha kommit till sverige den 20/4. Är det någon som vet vilket bolag vagnen skickas vidare med från Pramworld?
    Jag har inte fått något nytt trackingnummer heller. Väntar sjukt otåligt och är hyfsat frustrerad över att inte kunna spåra vagnen vidare.
    Den skickas med posten i Sverige. Den kommer in i Malmö som första ställe. Posten kör ut och ringer innan för att se så du är hemma! Ring till postens kundservice och be dem fixa svenskt kolli nummer annars, det fick vi!
  • Jaja88

Min son är 21 månader och väger 13 kg, han får plats i selen nu men gjorde det inte med vinteroverall på! Min vagn är också köpt i England! Köpte ett parasoll till lillasyster också, men jag tycker att solen alltid lyckas komma från fel håll iaf! Sen blir ju vagnen extremt bred också :/ Hur gör ni andra för att skydda bebisen från solen?

• Jaja88
    Hejåhå skrev 2012-06-09 07:36:16 följande:
    Jag hade nog tänkt mig att det skulle gå att ta bort sidokorgen och göra donkeyn lika smal som cameleon. Den känns betydligt bredare som det är nu. Lite besviken faktiskt! Men det betyder att camen får stanna i hemmet ett tag till :)

Tror att det skiljer 2 cm mellan donkey i mono och cameleon! Den ser bara bredare ut för att handtaget är lika brett som hjulen!
  • Jaja88
    uppsalatjej84 skrev 2012-08-14 17:37:57 följande:
    Nu blev jag som varit helt inställd på donkeyn osäker... Jag är också lite skeptisk till liggläget på bugaboo då min kompis har en (inte donkeyn). Har du något tips på en annan syskonvagn som du i efterhand tror att dina barn tyckt mer om?

Jag, ska byta ut vår donkey också. Just pga de ergonomiska sitsarna som inte alls passar lillasyster. Storebror har alltid älskat dem men som sagt inte liten!

Kommer köpa den nya 2me los angeles som ska komma till butik i månadsskiftet! 
  • Jaja88
    Quirall skrev 2012-08-15 15:59:48 följande:
    Jaja88: oj bra pris på den och lufthjul och vändbara sitsar precis vad jag vill ha men ser inte sittdelen ut att vara ergonomisk på den också? Vet du vilka fysiska butiker som säljer 2me vagnar?

Lekia kommer sälja den i fysisk butik. Den butiken jag har haft kontakt med (Motala) sa att den kommer komma som visningsex i månadsskiftet aug-sept. Enligt honom så hade de fått uppgift om att det ska gå att ha mjuklift i vagnen. Men man får väl vänta ett par veckor och se för att vara säker :)

Det enda är att den är 79 cm bred och alltså inte fungerar så bra om man bor i stan och åker mycket kollektivt kanske. Men för mig kommer det fungera bra.

(Ber om ursäkt för att inlägget är lite OT men jag svarade bara på en fråga :))
  • Jaja88
    Luella skrev 2013-05-11 10:20:22 följande:
    Jag har precis sålt min men svarar ändå .

Fördelar: Sitsarna är individuellt vändbara, det går att göra den till enkelvagn vilket dessutom är toppen när man ska packa in den i bilen då det blir som att stuva in en singelvagn, solsuffletten är jättebra!, bra varukorg, supersmidig att köra i stan och på landet, genom snö och genom sand. Det går att fälla den i sk beachmode och dra den bakom sig, perfekt över snövallar och om man ska gå ned en bit på stranden. Sidokorgen i monoläge saknar jag så det nästan gör ont nu när vagnen är borta.

Nackdelar: den ergonomiska/skålade sitsen som mina barn inte riktigt gillar att sova med. Hade det inte varit för den så hade vi behållt vagnen och kört med ståbräda.  Jag gillar inte lufthjul, jag hatar när det blir punka. Men nu ska det tydligen gå att köpa Buffalons foam-hjul till Donkeyn.
    Betyder det att man även kan sätta Donkeyns lufthjul på Buffalon?
  • Jaja88

Woohoo! Nu har jag beställt en Donkey Duo all black med en rosa och en petrol sittdyna :) Dessutom en svart bee + med en orange sittdyna! Lyckan är total, hoppas de hinner komma innan helgen!

• Jaja88
    kikidil skrev 2013-06-04 14:41:35 följande:
    Vi beställde precis en Donkey från Baby Plus i Holland. 1199 € kostar den, inklusive frakt till Sverige. Men då är det det vanliga chassit. Jag tror att priserna står på deras hemsida men om man mailar får man ett bättre erbjudande. Vi beställde en del tillbehör också och fick ett bra paketpris. Det är väl ingen skillnad på det svarta och det vanliga chassit förutom färgen?
    All black duo kostar 1289 euro ink frakt :)
  • Jaja88

Om ni kan tänka er att beställa från England så är det knappt en veckas leveranstid från www.discountbabyequip.co.uk. Dessutom superbra service!  Jag beställde en duo AB och gav 1019 pund för det plus 60 pund i frakt. Hade vagnen efter några dagar bara :)

Svar på tråden Bugaboo Donkey