Inlägg från: linaloo |Visa alla inlägg
  • linaloo

Bugaboo Donkey

VeronicaNyberg skrev 2012-01-10 13:13:35 följande:
    Wiiiooo ska åka och hämta min donkey nu, de hade försökt leverera imorse men jag hade glömt säga portkod.
    Härligt!!
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    EmmaW84 skrev 2012-01-11 00:06:11 följande:

Någon som har mönster till att man sy egen  suflett  och är det svårt?

Jag undrar oxå. Alt. om det är nån som är duktig och vill sy åt mig mot betalning?
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Stefanie skrev 2012-01-11 16:19:38 följande:
    Då fortsätter jag med att fråga:
    Är det totalt priset med frakt? Och vad är nackdelen med att beställa vagn från pramworld jämfört med att köpa i Sverige? Jag ska köpa en när som helst och skulle gärna spara de där pengarna jag med...
    Japp, 1049,1 är med frakten inräknad (60 pund för duo). Gissar att det är ungefär samma för mono. Paketen som de kommer i är ett paket på drygt 20 kilo. Sen de andra väger typ 6,5 kg (det innehåller en extra sittdel +sufletterna +liggdelslocket, bumperbaren till ena sittdelen och suflettbågarna till ena sittdelen). Dvs tror att frakten är ungefär detsamma. Vet dock inte priset för mono. 

Fick förresten hem min åsna idag. Jag dör, den är helt fantastisk!

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Boobear9 skrev 2012-01-13 08:18:22 följande:
    Elisabeth83: Gör den?! Nån mer som tycker det? Jag funderar ju på att köpa den som singelvagn till att börja med, och det är väl meningen att den ska vara lika bra som mono..?
    Jag har inte upplevt att den drar. Fick den iof här om dagen så har inte kört såå himla mycket ännu. Men hittills har jag inte upplevt det. 
    Elisabeth83 skrev 2012-01-13 05:53:14 följande:
    Nu är jag ägare till en donkey :) Men jag tycker den drar så, men det kanske blir så när man bara har ett barn i? kanske jämnar ut sig med två stycken i sen. En svart och en rosa sufflett blev skitsnyggt :)
     Härligt! Vi tog oxå svart och rosa suflett! Har dock bara börjat använda den rosa, den svarta får komma upp när bebis kommit. Har du olika mycket luft i alla däck? Kan ju kanske vara nåt sånt som gör att den drar. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    spigg skrev 2012-01-13 20:30:46 följande:
    Haha, du är snäll och smart du! Man kommer långt med smicker! Japp jag är här, och här i min sidfot finns länk till min grupp Barnvagnar! på Facebook, så om du går med där ska jag samla alla jag vet beställt suffletter till sina Donkeys så att du kan få info om vartifrån de köpte!
    Framåt våren är jag oxå intresserad av den informationen! :)
    Är redan medlem i barnvagnsgruppen! 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    MinMinna skrev 2012-01-14 14:21:28 följande:
    Har donkeyn ergonomiskt sits?
    Japp
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    79Malla skrev 2012-01-14 17:05:03 följande:
    Hej! Jag har läst de senaste sidorna här på tråden, och har förstått att det finns en del av er som har beställt vagnen från England (Pramworld). Jag har varit i mailkontakt med dom och fått ett pris på vagnen. Men jag har lite frågor; - den levereras (antar jag!) omonterad. Hur går det att montera den själv? - hur funkar det med garantin när man beställer den från ett annat land? Tacksam för svar!
    Den är lätt att montera. Bara att trycka dit däcken och montera sittdel-/liggdelstygerna på ramen. Stoppa suflettpinnarna i sufletten, pumpa däcken.Tar nog MAX 30 min allt som allt. Inget mekande, bara klicka dit typ.

Enligt det jag hört, så ska det bra vara att ringa/maila pramworld om vad som är fel. Fota det som är trasigt, så brukar de skicka reservdelar/nya delar fraktfritt. Dock inte behövt testa garantin. Har bara haft min åsna ett par dagar.  
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Boobear9 skrev 2012-01-15 21:38:27 följande:
    Nu har jag köpt en Donkey! Ska bli kul att ta premiärturen imorgon... :) En liten fråga; har en Simple world åkpåse och en fårskinnsfäll, någon som vet om det går att använda dessa till Donkeyns sittdel? Har inte lyckats dela på selen och kunnat trä in i hålen på åkpåsen/fårskinnet... Men det borde väl gå, nån som vet?
    Har inte undersökt saken nå närmare, men jag tror inte att det går.. Om du kommer på nåt sätt så berätta gärna. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    jean1 skrev 2012-01-16 18:59:39 följande:
    Håller på att (äntligen!!) lägga en beställning på en Donkey Duo hos Pramworld och nu ringde de och ville ha kortuppgifter. Ville bara dubbelkolla med er här som meställt från Pramworld om det är så ni också betalt, i förväg genom att lämna kortuppgifter?
    Det stämmer!
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    spigg skrev 2012-01-16 16:49:47 följande:
    Det går att ta isär selen. Antingen uppe vid axelfästena eller nere vid midjefästena. Gå in här och scrolla ner en bit så finns det bilder på hur man kan göra:
    blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/20.../
    Tsimfuck skrev 2012-01-16 16:20:45 följande:
    Vi tänkte beställa från pramworld, men vad får man till duo vagnen? allt som behövs? liggdel, sittdel - vad mer? :)
     Till duon får du ett chassi med hjul och varukorg under samt sidokorg, två ramar och två sittdelstyger samt ett liggdelstyg, två suffletter med fästen och bågar, ett liggdelslock. En pump, två regnskydd.
    Tack, ska kolla om jag får till det :)
    Freja 7 april 2011 ♥
Svar på tråden Bugaboo Donkey