• EEE

Bugaboo Donkey

spigg skrev 2012-03-22 08:36:37 följande:
    Jag har plastad bomull/acrylatväv på utsidan av suffletterna. Kallas även textil vaxduk. Finns på Åhléns, Ohlsons Tyger, Jysk och säkert många fler ställen. Tror det gick åt en knapp meter tyg per sufflett. Vi hängde ett lakan över den befintliga suffletten och ritade av men jag tror det är enklare och blir bättre med mönsterpapper.

Tack! Vill också ha något lite tåligare tyg på utsidan. Älskar dina sufletter! Supersnygga! Har en rulle mönsterpapper här hemma så det blir väl till att knepa och knåpa så fort barnen tillåter!
  • EEE
    Kinne79 skrev 2012-04-07 19:35:41 följande:
    Någon som vet vad en twin kostar från Pramworld, alltså dubbla ligg o sittdelar?

Har inte Pramworld kvar den funktionen där man på sidan för just det utförande man önskar skriver i sin mejladress så får du pris direkt skickat till mejlen? Sedan tillkommer fraktkostnad, i mitt fall £60.
  • EEE

Måste fråga er som har stenkoll på allt!

Är det meningen att bakhjulen ska luta lite in mot vagnen? Min man påpeka det idag när han gick en bit bakom oss. Själv har jag aldrig sett det eftersom det är jag som brukar putta runt på vagnen.

• EEE
    Merde skrev 2012-04-28 23:53:43 följande:
    Har faktiskt lagt märke till det på vår vagn också men har ingen aning om det var så från början eller inte.

Någon som vet vart man kan köpa billiga regnskydd som funkar till Donkeyn? Orkar inte med dom man får med...

Då ska det kanske vara så då?

Tullsa regnskydd har jag köpt. De kostar strax under 200kr/st nya.  
  • EEE
    PatriciaS skrev 2012-04-30 09:45:57 följande:
    Hej är det någon som vet vart i Skåne det finns att se donkeyn live?
    Vet att beba har den men finns den någon annanstans och kanske inte i Malmö?

Little Kids Corner i Kristianstad
  • EEE
    mamalolo skrev 2012-05-02 12:49:46 följande:
    Hej! Väntar barn #2 om en månad. Barn #1 är 1,5 år. Funderar på att köpa en Bugaboo Donkey eller en BabyJogger City Select. Någon av er som testat båda och kan jämföra? Kan inte bestämma mig för vad som är minst dåligt - extra lång vagn eller extra bred vagn...

Funderar också på att beställa vagnen från Pramworld. Någon som vet vad frakten från UK ligger på?

Jag funderarde också på City selecten innan Donkeyn dök upp. Hann aldrig testa den själv men fick veta av andra som har den att den är väldigt tungstyrd i snön och även tung att lyfta upp för trottoarer. Fördelen är väl att den är mindre på bredden. Jag kan idag säga att jag är så nöjd med att jag valde Donkeyn. Jag själv och andra kunder eller personal i butiker blir alltid lika förvånde över att jag kommer in genom dörrar och kan röra mig hyffsat fritt i butikerna. Tycker absolut att du ska besöka en butik där du kan testa båda vagnarna!
  • EEE

Kinne79 skrev 2012-05-02 19:07:29 följande:
    Någon som vet vilka åkpåsar som får plats i liggdelen? Tror ni babybooms från Gekås får plats?  

Hur mycket kostar dessa åkpåsar?
  • EEE
    Kinne79 skrev 2012-05-03 14:56:45 följande:
    299kr har jag för mig. När jag köpte fanns det svarta, grå, bubbelgumsrosa och röda. Vilka färger som finns nu har jag ingen koll på.

Tack för svar! Får väl se om det blir ett par såna vid nästa besök i Ullared. Min stora blev 2 i mars, tyckte mig läsa att de är ganska små. For min stora plats eller ska man kanske bara köpa åt den lilla då?
  • EEE
    mamalolo skrev 2012-05-04 13:20:40 följande:
    Nu har jag äntligen beställt en Donkey från Pramworld. Med fem veckors väntetid blir det tajt. BF 8 juni. :)

Min skulle också dröja 5 veckor men jag fick den något tidigare! Hoppas du också har lite flyt och får den tidigare.
  • EEE
    Tant Pruselius skrev 2012-05-04 22:40:45 följande:
    någon som har koll på det här med att england "flamskyddar" sina vagnar och vad det eg innebär?

Jag vill väl inte påstå att jag har koll på det men jag har arbetat inom möbelindustrin där vi arbetade med just "flamskyddade" tyger till bl.a england och usa. Tyget ska kunna utsättas för tex en glödande ciggarett under en viss tid utan att det tar fyr i tyget. Låter ju inte orimligt att det även gäller tyget på vagnar också.
  • EEE
    Bumbibjörn skrev 2012-05-05 15:13:11 följande:

ÅÅÅhhh va irriterande, har nu läst igenom 104 sidor om just Bugaboo Donkey och det visade sig vara den GAMLA tråden... orkar inte gå igenom 304 sidor till här..

Det jag vill veta är (gällande TWIN):
    Vart det är billigast att beställa ifrån (land och företag)
    Vad frakten kostar
    Om ja behöver köpa sittdynor/åkpåse (eller passar Cameleons)

Någon snäll som orkar hjälpa mig... pusst!  

Oj, drygt!

Finns en sökfunktion uppe på sidan där man kan skriva in sökord om man just söker något specifikt.

Jag köpte min duo från Pramworld och det har även många andra här i tråden gjort. Jag mejlade dem flera gånger innan jag beställde och frågade om jag kunde få ett bra pris när jag beställde en massa tillbehör mm. Det blev bara vagnen som jag beställde till slut men jag är så nöjd med priset! Det var inte heller min första vagn jag beställt därifrån och kan bara ge tummen upp för deras service!     
  • EEE

I morgon ska jag köpa tyg till suffletterna och även till bumpern. Räcker 1m tyg åt varje set eller ska jag köra på 1,2m per set?

Vad har ni för sorts tyg på insidan? Jag ska använda ett vattenavstötande på utsidan så jag tänkte att det på insidan kanske kan vara ett enklare tyg, eller?  

• EEE
    Tant Pruselius skrev 2012-05-05 22:31:40 följande:
    EEE - men jag läste på och det står att vissa av dessa medel kan värka skadligt... På vilket sett då. Och hur kommer det sig att svenska vagnar icke är behandlade?
    Ingen aning om hur dessa medel kan vara skadliga? Kanske allergiska reaktioner för känslig?

Nu skrev jag om min erfarenhet av möbeltyg som var behandlat med "brandskydd". Vet inte hur det är i England men i Usa stäms folk till höger och vänster. Deras lagar krävde att allt ytligt som kunde fatta eld skulle vara brandskyddade. Min tanke var bara att det kunder vara något liknande även när det gäller vagnar.

Vill absolut inte påstå att jag VET hur det ligger till.Drömmer 
  • EEE
    Plly skrev 2012-05-06 11:39:46 följande:

Jag tror det räckte med 1 meter (brukar vara dubbelvikt 150 cm brett va?), köpte 3 meter kantband som räckte bra och blev över... Köpte tyg i förra veckan och sydde klart en suflett igår (hamnar i bildtråden strax) Det var mer en söt sommarsuflett i vanligt bomullstyg, insida enfärgat bomullstyg. Nästa suflett jag syr får inget innertyg för det fuckade upp hela sufletten för mig när jag sydde

Tack för svar! Blev inget tyg idag för det var slutsålt.Obestämd Hoppas inte mitt innertyg ställer till det. Jag älskar min Donkey MEN orginal sufletterna är lite väl fattiga, har dem i off white och får slänga över filtar eller jackan när solen lyser starkt så minstingen kan somna.
  • EEE

Längtar tills nästa vecka då mannen ska jobba i Malmö. Då ska han köpa tyg åt mig så jag äntligen kan sy mina sufletter och skydd till bågarna! Kul när man kan förändra vagnen!

• EEE
    Tant Pruselius skrev 2012-05-12 20:36:43 följande:
    ååå rött är ju alltid rätt....

tycker ju bara att ofw/svart är så snyggt men rädd för att det ska vara himla opraktiskt - någon med erfarenhet?

Jag har offwhite/svart och det är ju väldigt snyggt måste jag säga! Jag tror att stark sol lyser igenom mer eller mindre på alla sufletter till Donkey eftersom det bara är enkelt tyg och inte dubbelt som på Camen. Riktigt dåligt!!! Av naturliga skäl blir väl just offwhite den som släpper igenom mest ljus. Jag har lyckats hålla sufletterna rena men min man!!!! Han är ju i en klass för sig, här om dagen drog han den ena sittdelens suflett mot vår bil som inte var allt för ren och idag i en gul vägg så självklart har de blivit smutsiga.Demon

• EEE
    EvelinaE skrev 2012-05-14 09:29:37 följande:
    Hej! Jag köpte en bugaboo donkey på blocket begagnad. Jag märkte inte då att chassit var trasigt. Hela handtaget är lixom av på ena sidan. Man kan köra den normalt men skulle jag hålla vagnen i en rulltrappa eller dra upp den för en trappa lossnar handtaget på ena sidan. Alltså helt avbrutet:/ vet ej om detta går att laga. Har inget kvitto & vet ej var den är köpt. Men vet att den är ett år gammal för de står under vagnen att den är tillverkad april 2011 och så står serienummret bredvid. Min fråga är, vet någon om jag har någon garanti på bugaboo utan kvitto för att den ändå är så pass ny. Hur går man till väga? Känns lite surt att köpa ett helt nytt chassi för 4700:- men något måste göras för den är inte säker att köra nu. Hoppas någon har koll på detta med reklamationer:)

Fan va surt! Har du pratat med de du köpte vagnen av? Var det bara chassit du köpte eller hela vagnen?

Har jag förstått det hela rätt så är det första ägaren till vagnen som har 2 eller 3års garanti. Hade jag varit säljare till en vagn som hade gått sönder efter försäljning så hade jag nog hjälp köpare med garantin  .
Svar på tråden Bugaboo Donkey