Inlägg från: linaloo |Visa alla inlägg
  • linaloo

Bugaboo Donkey

spigg skrev 2012-01-16 16:49:47 följande:
    Det går att ta isär selen. Antingen uppe vid axelfästena eller nere vid midjefästena. Gå in här och scrolla ner en bit så finns det bilder på hur man kan göra:
    blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/20.../
    Tsimfuck skrev 2012-01-16 16:20:45 följande:
    Vi tänkte beställa från pramworld, men vad får man till duo vagnen? allt som behövs? liggdel, sittdel - vad mer? :)
     Till duon får du ett chassi med hjul och varukorg under samt sidokorg, två ramar och två sittdelstyger samt ett liggdelstyg, två suffletter med fästen och bågar, ett liggdelslock. En pump, två regnskydd.
    Det var ju faktiskt rätt lätt. Förstod mig inte alls på selen först, fast mär man tittar på den och faktiskt kikar mer aktivt på hur remmarna går så var det ju en piece of cake att fixa. Gäller bara att dra igenom remmen i "rätt" vinkel, så går det jättelätt, behöver inte ta i nå speciellt hårt heller. 
    Tack! 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

Hav42: Priset för duo är 1049,1 pund inkl. frakt (60pund). De 10% är inräknade i det priset. Maila dem o beställ och dubelkolla att priset är detsamma.

• linaloo

Förtydligande: jag mailade alltså och frågade om pris. Efter att ha funderat ett tag(läs: bearbetat karln) så mailade jag o sa att jag ville beställa. De svarade direkt att de skulle återkomma under morgondagen för att färdigställa ordern. De ringde då upp nästa förmiddag, tog kortuppgifterna. Senare på dagen fick jag ett mail med trackinguppgifter. 6dgr senare hade jag min donkey hemma (trots långhelg).

• linaloo
    linaloo skrev 2012-01-16 20:12:25 följande:
    Det var ju faktiskt rätt lätt. Förstod mig inte alls på selen först, fast mär man tittar på den och faktiskt kikar mer aktivt på hur remmarna går så var det ju en piece of cake att fixa. Gäller bara att dra igenom remmen i "rätt" vinkel, så går det jättelätt, behöver inte ta i nå speciellt hårt heller. 
    Tack! 
    Hmm nu syns mina inlägg. Gick inte att läsa från mobilen. 

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Monica82 skrev 2012-01-17 14:57:47 följande:
    Hejjsan
    Ska eventuellt köpa en sådan och undrar om den är stabil även när bara ett barn sitter i? Har för mig jag läst någonstans att vagnen tippat då bara ett barn satt i så det är därför jag frågar. Har just nu en B city select och även om den är bra så är den framtung så kikar lite på donkeyn.  
    Jag har inte upplevt den som ostabil i mono.
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    p0o skrev 2012-01-17 19:05:02 följande:
    Hej!
    Ni som köpt från pramworld, fick ni också mail om er beställning där det stod 1st duo bas, 1st extra sufflett, 1st sittramar etc? Alltså som att det är delar som plockats ihop... Trodder nämligen det skulle stå 1 Bugaboo donkey duo i svart, och endast de typ om ni förstår :) eller är det nåt galet i beställningen här??
    Jag fick inget bekräftelsemail över huvudtaget. Fick endast ett mail med trackingnummer. Mailade däremot och bad om kvitto efter att jag fått hem vagnen.

Där stod det:

Bugaboo Donkey Base

Bugaboo Colours: Black (Click image to zoom)

Bugaboo Donkey Tailored Fabric Sets

Bugaboo Accessories Colour: Pink

Bugaboo Donkey Duo Extension Set

Bugaboo Colours: Black (Click image to zoom)

Bugaboo Accessories Colour: Black

Bugaboo Donkey Extra Sun Canopy

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    p0o skrev 2012-01-17 22:40:13 följande:
    Linaloo: tack! Så står det i mitt mail med, då verkar det stämma :)
    Så lite så!
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    jean1 skrev 2012-01-18 21:53:52 följande:
    Fick mitt kvitto/bekräftelse från Pramworld igår, men jag hittar ingen info om leveranstid. Vad har ni andra som beställt nu i dagarna fått för leveranstid?

5-7 arbetsdagar från att den skickas.
    Jag beställde via mail onsdag, ordern gjordes klar(och betalades) på torsdagen och den skickades då på eftermiddagen, fredag var röd dag. Hade vagnen hemma onsdagen efter. Bra jobbat tycker jag med tanke på att det var långhelg. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    LinnL skrev 2012-01-19 19:32:51 följande:
    Hej glada Donkeyentusiaster!
    Vi kommer att få syskon tätt, och för mig som gillar vändbar sittdel och kommer behöva ha enkel/dubbel/enkelvagn över tid känns Donkey Duon som det enda rätta.
    Vad är det sämsta - förutom priset och att regnskyddet är lite svårt att få på - tycker ni som använder den?
    Det verkar ju gå att få en rätt rimlig vagn för en tredjedel av priset... 
    Tycker inte regnskyddet var speciellt knepigt att få på. Tycker däremot att det är onödigt stort och klumpigt att bära med sig. Nu är inte min tjej så stor ännu, men vissa tycker att selen kan vara rätt tajt. Lite bökigt att man måste spänna upp selen för att ta sätta dit/ta bort åkpåsen om man vill ha selen som man ska ha den. Något tung (men vilken syskonvagn är inte det? och känns som att det bara har betydelse om du ska in o ur med den i bilen ofta), trots det väldigt lättkörd. Rullar över trösklar osv hur lätt som helst. 

Visst den är dyr, men de positiva egenskaperna överväger rejält. 
    Freja 7 april 2011 ♥
Svar på tråden Bugaboo Donkey