• BabbelMia

    Mot ett snyggare jag!

    Ja, precis!

    Min våg (dock inte bäste vän  ), visade ofina 99,9 i går morse.
    Inget vidare när man bör väga en så där 25-30 kilo mindre.

    Så nu startar jag viktresa mot en mer bekväm kropp sommaren 2012, gäller att vara ute i tid lixom.
    Då bär det av mot varmare breddgrader oxå,så nu har jag lovat mig själv att sätta fart.

    Kommer gå min egen väg, så ingen direkt diet att följa.
    Är ni fler som vill haka på? Trevligt med sällskap på vägen för stöttning och tips och råd. Eller hur?!             

  • Svar på tråden Mot ett snyggare jag!
  • Linnika

    Jag är på!!

    Har kämpat på i 3 veckor, men sumpade allt när min kille fick semester.
    Så dumt!

    Jag tror att jag väger ca 80-83kg nånstans.
    Borde väl väga runt 60kg egentligen. 

    Jag följer inte heller någon diet. Tror stenhårt på att man kan äta precis ALLT, bara man gör det med måtta.
    Det är "med måtta" som är mitt största problem.  


    ღ Linus ღ
  • BabbelMia

    Låter som en själsfrände till mig :)

    Godis och läsk är min bov, och som du säjer, med måtta blir lätt med råge...

    Kommer inte äta ris,pasta,potatis iaf,det har jag inte gjort på ett tag, så lite mer GI inriktat, men framförallt mindre sött och mer motion!    

  • Linnika
    Drutten76 skrev 2011-08-01 20:50:57 följande:
    Låter som en själsfrände till mig :)

    Godis och läsk är min bov, och som du säjer, med måtta blir lätt med råge...

    Kommer inte äta ris,pasta,potatis iaf,det har jag inte gjort på ett tag, så lite mer GI inriktat, men framförallt mindre sött och mer motion!    
    Jag har egenligen inget behov av godis och sånt. När jag väl blir sugen på sånt så köper jag det.. äter nån bit, sedan får killen resten. Fikabröd är inte heller någon större fara här är inte så mycket för att fika sånt. 
    Min största last är nog mackor i alla former bara det är vitt bröd =/
    Inte bra alls =/
    Gillar inte grovt bröd och ju mer nyttigt destomer ogillar jag det.

    Så älskar jag pasta, vilket inte heller är så bra =/ 
    ღ Linus ღ
  • Linnika

    JAPP! Nu får det nog vara slut på det här, det är så trisst när man absolut inte trivs med sig själv.. =/
     


    ღ Linus ღ
  • straw2008

    Jag kommer titta in då o då, har precis gått ner 10 kg *stolt* o vill bara behålla denna vikt.

    Jag tog bort mestadels av allt vitt mjöl, pasta potatis bröd ris rök på en gång....

    Se till at äta det ni verkligen tycker om som är magert, sitt inte o pina er med saker ni inte gillar.


    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • MammaKlara

    Hänger på här... Har kämpat med LCHF till och från men nu under semestern har det gått åt skogen :) Fika, vin, glass... Men nu börjar hösten och inga kläder passar! HEMSKT!!!! Ska vi peppa varandra till att klara detta?

  • BabbelMia

    Klart vi klarar det!

    Du, Straw2008, får bli en toppenbra inspiration till oss!

    MammaKlara-visst är det! Jag införskaffade nya jag,så jag har just nu,men det är inte kul det heller 

         

      

  • BabbelMia

    Hallå!

    hur har ni det? Lika fint som hos oss hoppas jag.
    Solen gassar och badet lockar, iaf igår, idag är jag kanske lite för röd

    Maten går ok, eller rent av bra trots utflykt och sista minuten på hitt, känns gott, det är annars en väldigt lätt fälla för mig.

        

  • Ankan 81

    Hejsan ! Jag är gärna med här, behöver lite stöd ibland :)! Jag har under våren gått ner 11 kg med vv och har vara några kilon kvar till målvikten på 60 kg ! Fick mitt andra barn i april 2010 och då vägde jag 90 kg efter förlossningen :(! Har totalt gått ner 26 kg :)!!! Så glad och nöjd !!!!

Svar på tråden Mot ett snyggare jag!