• mimatt

    magont ? och "uppstötningar"

    Hej, jag har en dotter på 1 1/2 år. Hon har de senaste dagarna haft hickningar, och nästan tendens till uppstötningar men är en glad och pigg tjej så det har inte varit så mycket bekymmer för henne på dagen, men till natten har hon varit orolig när hon ska sova och vaknat ofta men kanske oxo kan vara tänderna som kommer nu.. MEN inatt hade hon verkligen ont... hon skrek hela tiden och visste inte hon skulle sitta el ligga för hon hade så ont.. vi gav en alvedon men efter 30 min verka hon ha ont fortfarande lika mycket... efter mycket ont och skrik så till slut så spydde hon jättelite.. men det var som en liten "boll" fylld med pulver som hon fick upp... jättekonstigt... hon brukar inte annars ha bekymmer med något ?
    vad kan ha hänt och vad kan man göra för att förebygga att detta inte händer igen ? någon som haft liknande bekymmer ?

    /Maria


    magont
  • Svar på tråden magont ? och "uppstötningar"
  • Mixxa

    Jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen och fråga om råd. Hoppas hon mår bättre nu :)

  • mimatt

    Vi har ringt familjeläkarna nu och de sa att de va "inget ovanligt". magen kan blir dålig av tänderna el hon fått i sig nåt konstigt.

Svar på tråden magont ? och "uppstötningar"