Inlägg från: MammaG |Visa alla inlägg
  • MammaG

Är det rätt att adoptera sn-barn?

Anonym skrev 2011-08-02 09:01:22 följande:
    Bör barn med HIV få gå på vanliga förskolor då? Vad tycker ni?
    Begriper du att "vanliga" barn utgör en större fara för barn med HIV än tvärtom?
  • MammaG
    Anonym skrev 2011-08-02 19:52:41 följande:
    Jag håller med TS, men väljer att vara anonym då det KRYLLAR av politiskt korrekta markattor här som älskar att sätta tänderna i dem som INTE gillar olika...
    Problemet är väl förr att ni är så ljusskygga och inte vågar stå för era människohatande åsikter
  • MammaG
    butterflower skrev 2011-08-11 11:36:42 följande:
    Man ärver inte sina adoptivföräldrars ursprung, men det säger väl sig självt?  
    Lustigt, i släktforskarkretsar uppmanar man adopterade att släktforska på sina svenska familjer eftersom adoptivföräldrarnas ursprung och rötter kommer att påverka mer i i livet än var man själv föddes.
  • MammaG

Men för att gå till ts; det var bland det dummaste jag läst! Jag tycker att de som adopterar sjuka barn och ger dem ett bra liv med tillgång till sjukvård, mediciner och chansen att få ett liv de aldrig hade fått annars är helt fantastiska. De ska förr ha en eloge, inte en massa skit.

Det lustiga är att så fort någon kallar sig "skattebetalare" så dyker det snart upp en massa människofientliga åsikter från den samme 

• MammaG
    butterflower skrev 2011-08-11 12:51:08 följande:
    Det är nog sant. Adopterade barn blir lite rotlösa på det sättet.
    Och adoption är inte naturligt. Barn ska växa upp med sina biologiska föräldrar.
    Det är väl därför adopterade barn ofta har en identitetskris.

• MammaG
    Dorian Ertymexx skrev 2011-08-11 12:41:38 följande:
    Meh, det är ju för att de är PK förstår du väl! :P
    Du har som vanligt så rätt, Dorian....attans släktforskare
  • MammaG
    butterflower skrev 2011-08-11 11:45:42 följande:
    Barnet blir svensk medborgare.
    Andra främlingsfientliga brukar lite diffust hävda att kan man språket korrekt och har tillägnat sig kulturen så kan man kallas svensk. De flesta, vågar jag påstå, adoptivbarn som kommer hit är så små att det svenska språket och kulturen (och deras föräldrar här) är det enda de någonsin upplevt. Men det hjälper alltså inte. Vi är enligt dig så djävla unika som grupp att ingen kan någonsin komma in? Skitsnack säger jag.
  • MammaG
    butterflower skrev 2011-08-11 10:56:58 följande:
    Nej.
    Jag menar att vi identifierar oss med både ursprung och religion.
    Men att vi kanske skulle sluta med det och bara säga människa?

Då slipper någon skämmas, för det verkar ni ju göra. Skämmas över erat ursprung och över vilken "ras" ni tillhör.

du sprutar verkligen idiotier ur dig. Jag skäms inte ett dugg för mitt ursprung. Det är för att jag känner det och är stark i det som jag kan vara öppen för människor som inte är identiska med mig. Det är jag-svaga fegisar utan rötter som ständigt måste omges med "sådant" som bara speglar dem själva.

Vad gäller "ras" så delar jag inte upp människor i raser 
  • MammaG
    butterflower skrev 2011-08-10 11:46:59 följande:
    Jag är en komplicerad personlighet med blod från många kulturer och folkgrupper. Jag är född i Ungern av en ungersk mor, men min far är från Peru. Jag har även spanskt, quechua (inkaindianskt), kinesiskt, tyskt, judiskt och kanske också arabiskt och rumänskt blod i mina ådror.

Töntigt och patetiskt?
    Finns inget som heter "inkaindianskt" (eller inka indianer) Inka var en samhällsklass. Sedan tyckte jag du skrev att du var svensk sedan måååååååååååååååånga generationer. Göteborgare, minsann (drygaste folkgruppen i Sverige)
  • MammaG
    butterflower skrev 2011-08-14 23:08:01 följande:
    Jaha, ja det skrev jag.
    Men jag skrev inte att föräldrarskap har någonting med någons utseende att göra.
    Ens riktiga föräldrar är väl i allafall de som uppfostrat, älskat och tagit hand om en?! Biologi är ibland betydelselöst
Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?