• Anonym

Är det rätt att adoptera sn-barn?

Många barn med kända sn adopteras till Sverige och de kostar det svenska samhället mängder med pengar, pengar som egentligen är skattebetalarnas. Är det rätt? Och är det rätt att adoptera barn med HIV och andra farliga sjukdomar? De riskerar att smitta svenska barn på förskolan och i skolan. Hur tänker ni andra kring detta? Är det verkligen en rättighet att adoptera vilket barn som helst till Sverige bara för att man fått sin hemutredning godkänd? Har man inte ett ansvar som skattebetalare också och ett ansvar för sina medmänniskor HÄR? Vad tänker ni? Adoption, ja. Adoption av vilket barn som helst, nej.

• Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?
  • butterflower
    Anonym skrev 2011-08-02 09:35:27 följande:
    Nej, det borde också vara förbjudet. Lika så att föda fula barn, faktiskt.

Fula, kroniskt sjuka, missbrukare, funktionshindrade och fattiga borde absolut inte få skaffa barn. De barnen kan ju komma att kosta vårt svenska samhälle en massa pengar i form av vård, mediciner, operationer, psykologhjälp med mera.
    Jag kan hålla med om att kroniskt sjuka, missbrukare, funktionshindrade och fattiga inte borde skaffa barn.
    Varken genom adoption eller annat.

• butterflower
    Lavish skrev 2011-08-02 09:40:48 följande:
    Jag känner liksom att det finns en följdfråga till din TS. Är det rätt att låta några människor med särskilda behov belasta det svenska samhället? För vad skiljer adopterade barnen från svenska? Vad ger mig rätt t.ex att föda ett barn med särskilda behov som kommer belasta samhället?

Det känns faktiskt som att ditt resonemang leder fram till en.... slutgiltig lösning....

Det är väl lika bra att vi... gör oss av med... alla med särskilda behov, feta, dyslektiker,släng in dem med cancer i släkten också, cancer kostar massor för sjukvården .
    Sjävklart ska våra skattepngar bekosta vård för Svenskar.
    Men det är dumt att importera problem. Eller? 
  • Anonym

Jag håller med TS, men väljer att vara anonym då det KRYLLAR av politiskt korrekta markattor här som älskar att sätta tänderna i dem som INTE gillar olika...

• butterflower
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-02 10:13:04 följande:
    "Rädda de på plats" är ett uttryck jag för alltid kommer att förknippa med SD, ett uttryck de i det närmsta slitit ut.
    Så fort vi hamnar där - börjar vi lirka och väga människors lidande och människovärde.

Inte ok.

Givetvis ska man få adoptera vilket barn som helst.
    Hjälpa på plats är väl vettigt? 
    Nån gång måste dom lära sig att klara sig själva.
    Och vi hjälper inte ett skit genom att "rädda" ett fåtal barn genom adoption. Men det kan inte du heller tro väl?
  • Milkina cerka

Mycket dumt har jag läst här på FL, men denna TS tar ju för #&§∂!%#!! PRISET!!!!!

Om en man kan visa så mycket hat, tänk så mycket kärlek vi alla kan visa tillsammans
  • butterflower
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-08-02 19:47:10 följande:
    Varför inte?
    För att dom är en smittorisk. Liten eller inte så vill inte jag ha mitt barn på samma dagis.
    Givetvis gäller det fröknar med. 
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    butterflower skrev 2011-08-02 19:55:07 följande:
    För att dom är en smittorisk. Liten eller inte så vill inte jag ha mitt barn på samma dagis.
    Givetvis gäller det fröknar med. 
    Det handlar om en extremt liten, ja nästan teoretisk, risk. Risken att bli knivhuggen av en förrymd galning är betydligt högre.

Den sortens rädsla är inte rationell och hjälper ingen.
    Past the point of no return, the final threshold. What warm unspoken secrets will we learn?
  • butterflower
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-08-02 19:58:07 följande:
    Det handlar om en extremt liten, ja nästan teoretisk, risk. Risken att bli knivhuggen av en förrymd galning är betydligt högre.

Den sortens rädsla är inte rationell och hjälper ingen.
    Men risken finns ändå. Det räcker.
  • puss
    chatnoir skrev 2011-08-02 16:36:03 följande:
    Eller för att man inser att det inte spelar någon roll. Maken och jag är unga, friska och kunde valt andra länder (det hade bara tagit någon månad längre). Vi har inte gjort några behandlingar. Desperata att bli föräldrar? Ja, det var vår högsta önskan! Men inte desperata i den meningen att vi inte hade några andra valmöjligheter, vi ville bara få barn så fort som möjligt. Och vi fick Kinas vackraste pojke!
    grattis! men jag antar att ni inser att ni är i minioritet.
    I am a fast machine I keep my motor clean
  • butterflower
    Jakkolina skrev 2011-08-02 19:37:48 följande:
    Men jisses,vad ska vi göra med våra egna svenska ungar när dom blir sjuka eller vilket gud förbjude föds sjuka??

Ska vi ge bort dom till ett annat land då,så inte andra barn blir smittade?
    Barn som föds i Sverige och är sjuka är ju vårat "problem" 
    Men att importera "problem" (sjuka barn) och vänta sig att skattebetalarna ska stå för alla kostnader är fel.

Vart går gränsen? Ska alla invandrare i Sverige få lov att ta hit sina sjuka och gamla släktingar för vård med? 
Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?