• Anonym

Är det rätt att adoptera sn-barn?

Många barn med kända sn adopteras till Sverige och de kostar det svenska samhället mängder med pengar, pengar som egentligen är skattebetalarnas. Är det rätt? Och är det rätt att adoptera barn med HIV och andra farliga sjukdomar? De riskerar att smitta svenska barn på förskolan och i skolan. Hur tänker ni andra kring detta? Är det verkligen en rättighet att adoptera vilket barn som helst till Sverige bara för att man fått sin hemutredning godkänd? Har man inte ett ansvar som skattebetalare också och ett ansvar för sina medmänniskor HÄR? Vad tänker ni? Adoption, ja. Adoption av vilket barn som helst, nej.

• Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?
  • Emeli
    Thalis skrev 2011-08-03 12:44:51 följande:
    Mäh,du vet väl att de pengar du,jag och andra adoptivföräldrar betalat och fortfarande betalar i skatt är öronmärkta till andras biologiska barn typ Hannas....t
    I helvete heller. Jag brukar försöka undvika svordomar, men det finns undantag. Sällan har en tråd retat upp mig så till den grad som denna. Tänkte först ignorera den eftersom den antagligen bara syftar till att provocera, men kan som vanligt inte hålla fingrarna i styr.
    Milkina cerka skrev 2011-08-03 12:43:25 följande:
    Du ser det du ser, jag kan föreställa mig resten, hur hon mår psykiskt och varför hon inte orkar det du ser som normalt, stackars tjej.

Jag håller med dig. Stackars tjej. Hoppas hennes föräldrar är omtänksamma och kärleksfulla, för denna tjej tycks ha behov stora som oceaner. Föräldrarna verkar ge henne ekonomiskt stöd i alla fall. 

• Thalis
    Emeli skrev 2011-08-03 13:06:09 följande:
    I helvete heller. Jag brukar försöka undvika svordomar, men det finns undantag. Sällan har en tråd retat upp mig så till den grad som denna. Tänkte först ignorera den eftersom den antagligen bara syftar till att provocera, men kan som vanligt inte hålla fingrarna i styr.
    Milkina cerka skrev 2011-08-03 12:43:25 följande:
    Du ser det du ser, jag kan föreställa mig resten, hur hon mår psykiskt och varför hon inte orkar det du ser som normalt, stackars tjej.
    Jag håller med dig. Stackars tjej. Hoppas hennes föräldrar är omtänksamma och kärleksfulla, för denna tjej tycks ha behov stora som oceaner. Föräldrarna verkar ge henne ekonomiskt stöd i alla fall. 

Det är faktiskt första gången jag ser att du blir irriterad,men jag förstår dig!
    Skönt att du skriver i denna tråd,för någon måste ju få dessa människor att förstå. Själv har jag gett upp .
    Mamma till A, A, A och V.
  • Milkina cerka
    Emeli skrev 2011-08-03 13:06:09 följande:

Precis, vi får hoppas att hon har föräldrar som s e r  henne och hennes behov och stöttar henne, pengar är ju inte allt och de kan definitivt inte ersätta omtänksamma föräldrars kärlek.
    Om en man kan visa så mycket hat, tänk så mycket kärlek vi alla kan visa tillsammans
  • Thalis
    Milkina cerka skrev 2011-08-03 13:18:04 följande:
    Precis, vi får hoppas att hon har föräldrar som s e r  henne och hennes behov och stöttar henne, pengar är ju inte allt och de kan definitivt inte ersätta omtänksamma föräldrars kärlek.
    Det tror jag att hon har!!
    Mamma till A, A, A och V.
  • Milkina cerka
    Thalis skrev 2011-08-03 13:20:02 följande:
    Glad
    Om en man kan visa så mycket hat, tänk så mycket kärlek vi alla kan visa tillsammans
  • Anonym

T o m min sjuåring fattar hur sjukt ditt resonemang är. Jag förklarade dina åsikter för henne, ts.

Hennes reaktion:

Det är klart att de barnen också ska få ha en familj och har de ett funktionshinder som man inte kan hjälpa dem med i det land de kommer från så är det ju jättebra att de kommer till Sveige där de kan få hjälp! 

• Anonym
    Anonym (tveksam) skrev 2011-08-03 00:49:55 följande:
    2, jag bryr mig inte om hur liten risken är att HIV smittar, jag vill inte ha mitt barn på en förskola där det går barn med HIV, hepatit eller andra smittsamma livslånga sjukdomar typ herpes, (vilket jag tyvärr inser är omöjligt) ändå tycker jag detta..
    Känner du så här så föreslår jag att du helt väljer bort förskola till dina barn och har dem hemma istället!
  • Emeli
    Anonym skrev 2011-08-03 13:23:21 följande:
    T o m min sjuåring fattar hur sjukt ditt resonemang är. Jag förklarade dina åsikter för henne, ts.

Hennes reaktion:

Det är klart att de barnen också ska få ha en familj och har de ett funktionshinder som man inte kan hjälpa dem med i det land de kommer från så är det ju jättebra att de kommer till Sveige där de kan få hjälp! 
    Din dotter har hjärtat på rätta stället. {#emotions_dlg.flower}
  • Emeli
    Thalis skrev 2011-08-03 13:20:02 följande:
    Det tror jag också.
  • Selfish Geene
    Emeli skrev 2011-08-03 13:43:27 följande:
    Din dotter har hjärtat på rätta stället. {#emotions_dlg.flower}
    jag tror att det snarare handlar om hjärnans placering
Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?