• tvillingamma 05

    ~~~~~Photoshop ~~~~~~

    Tänkte starta en ny  tråd , här kan vi photoshopa bilder till andra på barn, vuxna,djur ,tackkort osv...

  • Svar på tråden ~~~~~Photoshop ~~~~~~
  • lilljohansson
    Lilo84 skrev 2012-01-19 09:58:10 följande:
    Amela, tyvärr fungerar inte dina bilder! Kolla in i Xtinas album, så måste bilderna vara!
    Man kan inte kolla på hennes bilder om man inte är inbjuden till hennes konto..




    Något av detta som kan funka då?
  • Lilo84

    LillJ, jasså så pass!
    Jo då bilderna är helt ok men... har du möjlighet att beskära dem innan du laddar upp dom här på FL?
    Ansiktet blir "för litet" när storleken komprimeras!


  • H  NA
    irre47 skrev 2011-12-08 15:33:55 följande:

     


     


     


     


    inget  jul kort men nån bild i allafall . till tvillingmamman .
    Ville bara påpeka att man får inte ta andras fotografens bilder och absolut inte göra om dom och publicera! Bara så du vet!
  • irre47
    H NA skrev 2012-01-19 16:57:18 följande:
    Ville bara påpeka att man får inte ta andras fotografens bilder och absolut inte göra om dom och publicera! Bara så du vet!
    vadå puplisera hon bad mig i andra tråden att göra om dem
  • H  NA
    irre47 skrev 2012-01-19 18:32:03 följande:
    vadå puplisera hon bad mig i andra tråden att göra om dem
    Jag menar inte bilderna som tvillingmamma lagt ut på sina barn utan bilderna  du använde till morphing, allså bilden på flickan i geisha dräkten och flickan i den blåa hello kitty klänningen. Du tog de från an annan fotograf, gjorde om (klistrade in tvillingmammans flickornas ansikten) och publicerade här! Är du inte rädd att någon anmäler dig för stöld nån gång? Du "lånar" ju jämt bilder eller annat konst från andra. Ursäkta, jag menar inget illa, men du får kanske läsa på lite om upphovsrättslagen? Inte alla kanske känner till det. Många tror att om bilderna ligger ute på internet tillgängliga för allmänheten så kan man bara ta de, men så är det inte. Det är alltid någon som äger de. ha det gott!
  • MammaAmy
    irre47 skrev 2012-01-19 11:20:54 följande:

     


    till amela
    haha Oj va kul!! Tackar så mycket ;) 
    det blev jätteeebra!!! 
  • irre47
    H NA skrev 2012-01-19 19:06:52 följande:
    Jag menar inte bilderna som tvillingmamma lagt ut på sina barn utan bilderna  du använde till morphing, allså bilden på flickan i geisha dräkten och flickan i den blåa hello kitty klänningen. Du tog de från an annan fotograf, gjorde om (klistrade in tvillingmammans flickornas ansikten) och publicerade här! Är du inte rädd att någon anmäler dig för stöld nån gång? Du "lånar" ju jämt bilder eller annat konst från andra. Ursäkta, jag menar inget illa, men du får kanske läsa på lite om upphovsrättslagen? Inte alla kanske känner till det. Många tror att om bilderna ligger ute på internet tillgängliga för allmänheten så kan man bara ta de, men så är det inte. Det är alltid någon som äger de. ha det gott!
    men att ni andra har gjort samma sak ä väl okey då va nej lägg ner nu hopass ni får de bra på denna jävla skit sida med massa moraltanter överallt .anmäl du om du vill jävla intenet olis.
  • H  NA
    irre47 skrev 2012-01-19 23:03:31 följande:
    men att ni andra har gjort samma sak ä väl okey då va nej lägg ner nu hopass ni får de bra på denna jävla skit sida med massa moraltanter överallt .anmäl du om du vill jävla intenet olis.
    Vissa kan inte ta till sig kritik! Jag har aldrig tagit någon annans bild eller konst.  Bilder jag använde till mina photomanipulationer köpte jag HÄR för där betalar man för copyrighten och får användarrätten.  Nu är jag fotografen själv och skulle bli skitförbannad om något tog bilder jag tagit på folk och klistrat in någon annans ansikte! Jag menade inget illa irre, men det är inte första gången någon har sagt till dig att sluta ta andras bilder. tråkigt att du tar påpekande och det minsta lilla kritiken som personligt angrepp.
  • Rosen

    hej
    har inte läst hela tråden. jag undrar ifall någon har bra sidor på ps-hjälp? finns en del sidor men jag minns inte, det var så längesen jag höll på med ps

  • MammaAmy

    Hej, någon som skulle kunna fixa vår sons bild, som ska läggas på hans tårta ...
    det ska vara i BEN10 motiv, med denna bild som jag bifogar (ni får gärna klippa bort bakgrunden/bilen)
    , och text
    Grattis Leo 6 år!

    Tack snälla på förhand!



     
Svar på tråden ~~~~~Photoshop ~~~~~~