jag är kär i min mosters man
Om han är tänd på dig och du fortsätter att reta honom genom att klä dig väldigt tajt, visa upp din kropp för honom, ta på honom och skicka andra signaler som hetsar upp honom och talar om för honom att du vill att han ska ta dig så finns risken att han till slut gör det, och då kan det vara för sent att dra sig ur. Dvs, om du leker med elden, var beredd på att du kan bränna dig.
Samtidigt tycker jag att du ska strunta i alla moralkakor som har serverats än så länge. Det finns ingenting som säger att en affär måste avslöjas. Risken finns förstås, men det är inte samma sak som att det måste hända. Däremot är det tveksamt om det är klokt att försöka få honom att lämna din moster för dig. Förmodligen vill han inte det, han är förmodilgen mest intresserad av att köra kuken i en tajt tonårsfitta. Även din förälskelse handlar i grund och botten om sexualdrift och parningsdrift, och detta går över efter ett tag. När det skett är det inte alls säkert att du vill leva resten av livet med honom (om vi nu antar att du skulle kunna förmå honom att lämna sin fru för din skull).
Jag var i en liknande situation för ett par år sedan med min frus systerdotter (hon var 16 då), och hon var möjligtvis ännu mer utmanande än du (t.ex. smekte hon mig över naken hud (t-shirt) när min fru inte var i närheten). Exakt hur det utvecklades behöver vi inte gå in på, men den riktigt starka attraktionen hon kände gick över efter ett tag.