Inlägg från: Anonym (Hon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hon)

Varför så komplicerat?

Varför kan jag inte bara ta mod till mig och gå fram till den person som får hela min värld att vändas upp och ner och tala om att hon är den mest fantastiska människa jag någonsin har träffat. Att hon får mig att bli helt förvirrad och snurrig i hennes närvaro...  Att jag vill vara nära henne, alltid!

Att jag skulle kunna göra vad som helst för henne!

Att jag vill ta henne i min famn och kyssa henne passionerat och intensivt...

Varför ska kärleken vara så komplicerad? Så tillkrånglad på något vis... Jag menar ad är det värsta som kan hända? Att hon avisar mig... jo men då har jag iaf gett det hela en chans!?

Men å andra sidan är det kanske bäst att bara försöka glömma henne... Varför skulle hon ha känslor för Mig liksom?!  Jag menar, hon som är så mkt äldre än mig, vad skulle hon tro om mig?!  Knepigt... Kärleken är knepig!

Tar tacksamt emot tips på hur man gör för att visa sitt intresse men ändå lite diskret... Hur tar man reda på om hon eventuellt kan har känslor för mig??

• Svar på tråden Varför så komplicerat?
  • Anonym (Hon)

Nä det västa som kan hända är väl att hon tycker att jag är hel knäpp eller något i stil med det....

Hela historien är liksom en aning kompicerad...

Vi träffades för 1 1/2 år sen, där hon jobbar. Träffas då och då... Har lite kontakt via intrenet men inte mycket mer än det! Hon är super trevlig, jätte snygg och absolut den sexigaste kvinna jag någonsin fallit för!

Har träffat och pratat så pass mkt med henne att jag vet en hel del om hennes privat liv och hon vet en massa om mig...  Vi har aldrig träffats utanför jobbet, men skulle såklart mer än gärna göra det?

Så tips... hur/vad skriver man till henne?

• Anonym (Hon)
    Anonym skrev 2011-08-07 13:33:26 följande:
    Hur mycket äldre är hon än dig? Jag skulle iaf bli jättesmickrad om någon yngre kvinna blev intresserad av mej =) Lite förtjust i en men skulle aldrig våga göra något närmande eftersom hon är yngre...
    Hon är... 16-17(!!!!) år äldre än mig! Jag vet.. det är mkt men det hindrar dessvärre inte mina känslor för henne :/ Jag skulle kunna ge upp allt för henne om jag vetat att mina känslor varit besvarade.....

Jag tycker helt klart att du, precis som jag borde ta kontakt... =)
  • Anonym (Hon)
    Anonym (kör på) skrev 2011-08-07 13:01:08 följande:

hur ser hennes liv ut är hon singel`?
    Har du kännt av några vibbar från henne som kan tolkas som intresse? Ni borde ju gå¨ut tillsammans, lite fest lättar alltid upp en nervös stämning:) eller så tar du kontakt som vän, skicka ett sms??? ;)

Ja vad jag vet så är hon singel.... hon har pratat om en del x men aldrig om någon partner nu... Jag har helt klart kännt av vibbar som jag har tolkat som intresse.. men det e svårt... Många blickar är ganska intensiva! =) Har inte hennes nr... bara via nätet!
  • Anonym (Hon)
    Anonym (bix) skrev 2011-08-07 18:13:37 följande:
    Jobba på att bli kompis, tycker jag. Är du rädd att bli avvisad eller göra bort dig har du ju mer på fötterna om ni lär känna varandra lite först. Du kanske får veta viktig information som pojkvän/man, syn på homosexualitet osv som bidrar till ditt beslut att berätta eller inte. 

Jag tycker du ska fortsätta skriva lite då och då och eftersom ni pratar lite om privatlivet också, är det väl inget problem att fråga om ni ska ses på en kopp kaffe nån dag? Känns det helt omöjligt, för fikaställen på tal, eller nåt annat ni kan göra ihop som är "kompisaktigt". Så fort du märker att det finns en lucka, tar du chansen att föreslå att ses i all enkelhet utanför jobbet. Jobbar ni tillsammans eller möter du henne i hennes yrkesroll förresten? 

OM du bestämmer dig för att berätta hur du känner, och det visar sig att hon inte känner likadant, kom ihåg att du inte gjort något fel - du får känna som du gör!

Lycka till och berätta här hur det går!! 
    Jag mötte ( dock inte längre!) henne i hennes yrkesroll....   Nej hon är inte min läkare, tarapeut, psykolog... ;)
  • Anonym (Hon)

Wow! Ja där ser man... Hur lyckas man hamna i en situation med massa vin då? Bjuda ut henne? "råka" hamna på samma fest? Hmm får nog samla en väldig massa mod känner jag! :)

• Anonym (Hon)

Skickade ett meddelande till henne igår kväll... Bara allmänt men ändå!! :) Fler som varit i samma sits eller omvänt? Om du som äldre kvinna blivit uppvaktad av en så pass mkt yngre, hur hade du reagerat??

• Anonym (Hon)

Ja vi träffades genom hennes yrke... Vi har träffats till och från via hennes arbete innan... Nu mer ses vi sälln...Nej vi har aldrig umgåtts utanför hennes arbete men har dock kontakt via dator nu! Hänger du med?!

Kanske jag som rört till det haha ;)

Jodå svar får jag...  Svårt bara att veta vad man ska skriva!

• Anonym (Hon)

Idag har vi inga direkta roller till varandra... Det som gör det hela komplicerat är att jag inte har en jävla anin g om hon ens gillar tjejer... (hon uttryckte en gång att hon hade tänkt i dem banorna) Men jag vet ju inte... Och det som skrämmer mig är att jag inte vet hur hon kommer att reagera om jag berättar hur det ligger till!! :/

Vi umgås ju som sagt inte som vänner, därför är det kompicerat att ens fråga om vi ska ses, fika etc...

• Anonym (Hon)

Jo jag har fått svar... :) har dock inte vågat fråga nåt ännu!

• Anonym (Hon)

Skrev mest allmänt frågade hur hon mår och lite så... Vågar nog inte ta steget och bjuda ut på fika känner jag!! Omg vad jag är feg.. Jag menar en enkel fika är väl inget svårt att fråga om?!

• Anonym (Hon)

Syndiga tankar? Menar du att det är syndigt att bli förälskad i någon? Eller att det är syndigt att inte våga fråga om en fika?? För min egen skull borde jag nog tala om för henne hur jag känner, min familj vill se mig lycklig så vad menar du? Jag läser kanske ditt inlägg på fel sätt men du får gärna förtydliga dig i det du skriver!!

• Anonym (Hon)

haha ja jag fattade det!

Vad jag inte fattade vad dock ironin i föregående inlägg..... usch så här på morgon kvisten med kaffekoppen i näven hahahaha =))

jo jag vet... ska sammla mod!!  ;)

• Anonym (Hon)

Jodå ni har så rätt!! Jag ska ta mig i kragen...

• Anonym (Hon)

Hehe.. inget vidare faktiskt!! :/  Jag kommer sitta här och "inte våga" Tills jag blir gammal och bitter över att jag aldrig tog chansen.... :))

• Anonym (Hon)

Jo jag vet... Eg är det ju hur enkelt som helst!! Men ändå så står det många känslor på spel... :/ Jag försöker verkligen att alltid vara i nuet.. men här skräms jag av framtiden... vad ska hon tro, tycka eller tänka?! hmmm

vad hade ni tänkt ( i hennes situation) om jag skrev till er???

• Anonym (Hon)

Naawe.. men du har alltså skrivit vad du känner för henne osv?? Men hon har inte svarat på det..?

Modigt av dig... =)

• Anonym (Hon)

Roligt.. :) Hoppas du når dit du vill med denna tjej!

Själv mår jag skit dåligt över detta... Jag tror jag är kär!! Olyckligt kär.. Usch :/  Trodde aldrig att kärleket kunde ställa till det på detta sätt.... Vill ju bara att hon ska tycka om mig med!

• Anonym (Hon)

Roligt med svar! Hoppas du kommer fram till om det finns något mellan er! Kan du inte berätta lite om hur ni träffades? Hur mkt äldre än dig är hon? Och du lycka till!!! ;)

• Anonym (Hon)

Jag tog mod till mig och skrev till henne... :))

Vi ska ses i helgen!

Middag bara jag och hon...

Hon känner som jag...

Har nog inte riktigt landat i mig ännu men härligt känns det!!

Jag svävar på små rosa moln... :))

Svar på tråden Varför så komplicerat?