• Äldre 7 Aug 21:15
    17408 visningar
    191 svar
    191
    17408

    Nilennas fototävlingstråd, Macro (närbilder)

    Hej och välkommen till Nilennas fototävlingstråd, Macro (närbilder)

    Här är det tänkt att vi endast tävlar med macrobilder (närbilder), efter valt tema. Då jag vill att vem som helst ska kunna vara med i denna tråd, oavsett vad man har för kamera eller erfarenhet, valde jag att skriva in närbilder också då jag inte kan anta att alla har macrofunktion på sin kamera.

    Lite regler:

    BIDRAGSDAGAR
    * Lämna bidrag måndag-fredag
    * Omröstning startas omkring midnatt fre/lör (00.01 lördag) och pågår till sön. 23.59
    * Jag startar omröstningarna. Kan jag inte så ber jag om hjälp

      TEMA 
    * Nytt tema skall ges av vinnaren under måndagen (00.01-23.59)
    * Ges inget nytt tema av vinnaren är det fritt fram för någon annan att lämna tema, tidigast tis 00.01

    BILDEN
    * Du får inte ha tävlat med bilden tidigare på fl
    * Åldern på bilden spelar ingen roll, nya som gamla bilder är välkomna, så länge de passar in på temat.
    * Du ska ha tagit bilden själv
    * Redigering tillåten, så mycket man själv känner behövs. Bildredigeringsprogram online finns här: http://pixlr.com/editor/
    * En bild/tävlande
    * Majoriteten avgör om bilden passar in under temat eller inte, var vänlig respektera detta. Tycker majoriteten inte att bilden passar in, lägg in en ny bild istället för att bli upprörd och ta illa upp.

    ÖVRIGT
    * Inget otrevligt prat i tråden
    * Lämna gärna konstruktiv kritik i omröstningstrådarna


    Alla är välkommna, både erfarna och oerfarna fotografer. Hoppas många vill vara med =)
       


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 21:58
    Ifall för få bidrag kommit in under veckan så förlänger vi tiden att lämna in bidrag med en extra vecka, och startar omröstningen fredagen efteråt.
  • Svar på tråden Nilennas fototävlingstråd, Macro (närbilder)
  • Äldre 7 Aug 21:16
    #1

    Jag som ts lämnar första temat efter midnatt. Ni får gärna komma med förslag under tiden =)

  • Äldre 7 Aug 22:13
    #2

    Vad roligt! :)

  • Äldre 8 Aug 02:05
    #3

    Tema: Godis

  • N a t h a l i e
    Äldre 8 Aug 20:50
    #4

    Wieee favoritar


  • Äldre 8 Aug 21:43
    #5

  • N a t h a l i e
    Äldre 9 Aug 17:46
    #6

    Jag får inte till mer macro än detta med min kamera. Ska man vara hård, så ska man inte rälna in min bild som macro.

    Men visar den iaf, så får ts bestämma.



  • Äldre 9 Aug 17:52
    #7
    N a t h a l i e skrev 2011-08-09 17:46:07 följande:
    Jag får inte till mer macro än detta med min kamera. Ska man vara hård, så ska man inte rälna in min bild som macro.

    Men visar den iaf, så får ts bestämma.
    Den godkänns. Som det står i ts så går det bra med "vanliga" närbilder oxå, då alla kanske inte har macrofunktion eller macroobjektiv på sina kameror, och jag vill att så många som möjligt ska ha möjlighet att vara med här.

    Kanske dags för mig oxå att fara ut och köpa lite godis så jag själv kan fota nått ;)
  • N a t h a l i e
    Äldre 9 Aug 17:54
    #8
    Nilenna skrev 2011-08-09 17:52:39 följande:
    Den godkänns. Som det står i ts så går det bra med "vanliga" närbilder oxå, då alla kanske inte har macrofunktion eller macroobjektiv på sina kameror, och jag vill att så många som möjligt ska ha möjlighet att vara med här.

    Kanske dags för mig oxå att fara ut och köpa lite godis så jag själv kan fota nått ;)
    Tack
  • Äldre 9 Aug 23:37
    #9

  • Äldre 9 Aug 23:39
    #10

    1.

    2.

    3. 

Svar på tråden Nilennas fototävlingstråd, Macro (närbilder)