• Äldre 9 Aug 11:48
    1835 visningar
    1 svar
    1
    1835

    svärmor/farmor

    AAAH, svärmor gör mej tokig snart, Vi ska ha dop för våran lilla grabb om drygt två veckor och det har krånglat hit och dit med lokaler och pengar, men nu har vi iaf hittat en BRA lokal och vi löser det så att mina föräldrar samt jag och några vänner ska baka själva.

    Eftersom vi är ute lite i sista minuten är det många som lovat att hjälpa till, men det är ändå mycket att fixa för mej som är ensam hemma med grabben om dagarna.

    DÅ ringer svärmor/farmor och beklagar sig över vilken dålig lokal vi har valt och hon hade minsann valt en annan och baka själva?!  ja de duger tydligen inte heller i hennes ögon, men hjälpa till, de vägrar hon.

    Plus att hon avslutar samtalet med att jag ska köpa dop-presenten från henne åt våran grabb.
    jag försöker förklara att jag har lite tajt med tid och kommer förmodligen inte hinna, och undrar om inte hon kan göra de, hon har både bil och körkort och INGEN bebis.
    Men det kunde hon verkligen inte göra, utan 1000kr skulle hon lägga på presenten och det fick inte vara de ena med de tredje.....

    Vad fan vill hon, att jag ska skriva kortet också eller?!

    Är det bara jag som tycker att presenter ska vara personliga? speciellt på dop? 
  • Svar på tråden svärmor/farmor
  • såärde­t
    Äldre 9 Aug 11:51
    #1

    äh, köp nåt ni verkligen tycker är en bra present så blir ni nöjda. 1000 kr är ganska mkt pengar för en doppresent tycker jag så det var ju generöst. Strunta i hennes attityd och gör som ni vill, det är ju ni som föräldrar som ev tycker hon agerar konstigt men ert barn kommer ju inte veta nåt om det eller lida av det.

Svar på tråden svärmor/farmor