• Maddex
    Äldre 10 Aug 20:53
    3499 visningar
    8 svar
    8
    3499

    Hur viktigt är romantik för er grabbar?

    Jag har en fråga till er grababr där ute. Jag är en relativt bekväm tjej, jag är inte förtjust i "romantik", det vill säga, blommor varje månad, tända ljus m.m. Jag hatar det inte men det känns så oäkta, vet inte varför. Jag sitter gärna och breder ut mig i soffan istället för att krypa upp någons famn och jag älskar att hitta på spontana saker. Men har sett att många killar GILLAR romantik och störs utav att jag fungerar så här. Så min fråga är, hur viktigt är romantik för er?

  • Svar på tråden Hur viktigt är romantik för er grabbar?
  • Azis
    Äldre 10 Aug 23:31
    #1
    Maddex skrev 2011-08-10 20:53:04 följande:
    Jag har en fråga till er grababr där ute. Jag är en relativt bekväm tjej, jag är inte förtjust i "romantik", det vill säga, blommor varje månad, tända ljus m.m. Jag hatar det inte men det känns så oäkta, vet inte varför. Jag sitter gärna och breder ut mig i soffan istället för att krypa upp någons famn och jag älskar att hitta på spontana saker. Men har sett att många killar GILLAR romantik och störs utav att jag fungerar så här. Så min fråga är, hur viktigt är romantik för er?
     

    jag e tjej och stör av sååå mycket sånt! nån gång okej men tycker att det e bara dumheter, kärlek visas på andra sätt tycker jag
  • Henkan
    Äldre 11 Aug 11:30
    #2
    Maddex skrev 2011-08-10 20:53:04 följande:
    Jag har en fråga till er grababr där ute. Jag är en relativt bekväm tjej, jag är inte förtjust i "romantik", det vill säga, blommor varje månad, tända ljus m.m. Jag hatar det inte men det känns så oäkta, vet inte varför. Jag sitter gärna och breder ut mig i soffan istället för att krypa upp någons famn och jag älskar att hitta på spontana saker. Men har sett att många killar GILLAR romantik och störs utav att jag fungerar så här. Så min fråga är, hur viktigt är romantik för er?

    Jag är man och tycker att det är väldigt viktigt att jag får uppvakta min kvinna och visa min kärlek för henne. Sen om det är blommor, kramas i soffan, prata om allt möjligt, massera henne (utan att det ska behöva leda till sex), bjuda henne på mat. För mig spelar det inte så stor roll vad det är, huvudsaken är att jag får göra det...


     


    I övrigt är det sjukt ironiskt att tjejer klagar på att få för lite uppmärksamhet och ni klagar på att ni får det?


     


    Aldrig nöjda?

  • Maddex
    Äldre 11 Aug 18:04
    #3
    Henkan skrev 2011-08-11 11:30:16 följande:

    Jag är man och tycker att det är väldigt viktigt att jag får uppvakta min kvinna och visa min kärlek för henne. Sen om det är blommor, kramas i soffan, prata om allt möjligt, massera henne (utan att det ska behöva leda till sex), bjuda henne på mat. För mig spelar det inte så stor roll vad det är, huvudsaken är att jag får göra det...


     


    I övrigt är det sjukt ironiskt att tjejer klagar på att få för lite uppmärksamhet och ni klagar på att ni får det?


     


    Aldrig nöjda?


    Jag  "klagar inte" jag säger inte så mycket om jag nu blir uppvakdad så utan men "go white the flow". Tanken e ju god men för mig är romantik en shyst helmagad middag, bra film eller spela briljard eller bowling och sen får man se vad det leder till.
  • Henkan
    Äldre 11 Aug 23:15
    #4
    Maddex skrev 2011-08-11 18:04:27 följande:

    Ok, sorry att jag högg på lite hårt :/


     


    Om jag ska gissa generellt så tror jag det är färre som gillar att göra sånt för sin tjej (om vi just ser till blommor) än vad det är killar som gillar att göra så.


     


    Jag har ingen känsla för hur många tjejer som gillar romantik men jag kan säga att de allra flesta killar tror att så gott som alla tjejer gillar romantik så det kanske finns de som tror att de behöver vara romantiska men egentligen inte är det...

  • Maddex
    Äldre 12 Aug 19:26
    #5

    ja, varför måste killar göra det, men det e klart tanken e ju jäkligt go.=)

  • Henkan
    Äldre 16 Aug 18:15
    #6
    Maddex skrev 2011-08-12 19:26:17 följande:
    ja, varför måste killar göra det, men det e klart tanken e ju jäkligt go.=)

    För att synen som projiceras ut till höger och vänster och som ses i alla tjejfilmer, i alla tidningar och i alla serier är att tjejer ÄLSKAR romantik.


     


    För många av oss så tror vi att det är den enda vägen till en kvinnas hjärta. Och att det är ett bra sätt att visa sin kärlek på.


     


    Jag har faktiskt aldrig träffat en tjej som inte gillar romantik, så detta förvånar mig en del. Det ungefär som en kille som inte vill få sin mat lagad, haha =)

  • Maddex
    Äldre 24 Aug 22:06
    #7
    Henkan skrev 2011-08-16 18:15:07 följande:

    För att synen som projiceras ut till höger och vänster och som ses i alla tjejfilmer, i alla tidningar och i alla serier är att tjejer ÄLSKAR romantik.


     


    För många av oss så tror vi att det är den enda vägen till en kvinnas hjärta. Och att det är ett bra sätt att visa sin kärlek på.


     


    Jag har faktiskt aldrig träffat en tjej som inte gillar romantik, så detta förvånar mig en del. Det ungefär som en kille som inte vill få sin mat lagad, haha =)


    hahah ja jo vi finsn där ute=) tyvärr.
  • Progre­ssiv
    Äldre 5 Sep 07:43
    #8

    Det är überviktigt. Finns liksom inget bättre praktiskt bevis på hur mycket hon älskar mig.

Svar på tråden Hur viktigt är romantik för er grabbar?