• Anonym (kär)
    Äldre 14 Aug 11:07
    5964 visningar
    11 svar
    11
    5964

    Kan killar bli kära???

    Kan vekligen killar bli riktigt kära i en kvinna??? Då menar jag sådär riktigt kära som vi kvinnor blir i killar. Tycker killar om romantik, eller är det bara ett förspel för att få sex???

  • Svar på tråden Kan killar bli kära???
  • FIame
    Äldre 14 Aug 11:22
    #1

    Ja killar kan bli väldigt kära. Tror alla killar blir riktigt riktigt kära en eller ett fåtal gånger i sitt liv. 

    Vet inte men det känns som om tjejerna har större "förmåga" att bli kära. De blir kära lite hit och lite dit.

    Sen relaterat till sex, som du tar upp, så ingår sex i kvinnans kärlek till mannen, medan män inte alls kopplar ihop kärlek och sex, snarare tvärtom. 

  • Äldre 14 Aug 11:22
    #2

    Tror verklingen att killar kan bli lika tokkära som vi tjejer:)

    Det där med romantik och killar har jag dock aldrig förstått mej på tyvärr. Men är det nån som vet så får ni ju gärna skriva om det:)

    Ha en bra söndag alla

  • AnneSo­phie
    Äldre 14 Aug 11:26
    #3

    Jag läste ditt inlägg högt för min kille, som undrade om du är väldigt ung och inte har så stor erfarenhet av killar/män. Självfallet kan killar bli kära, precis lika togmegaknasigtkära som kvinnor. Män är som kvinnor är, kan man nog sammanfatta det. Lika lika och lika olika. En del män/kvinnor gillar romantik, andra inte osv osv.


  • Äldre 14 Aug 12:13
    #4

    Klart killar kan bli tokkära. Du har nog bara träffat "fel" killar.

    Killar gillar romantik, men exakt vad det innebär varierar från människa till människa. Vad du tycker är romantik är kanske inte det för killen som du träffar.
    Vad menar du med romantik?


  • Äldre 14 Aug 12:22
    #5

    Klart vi kan. De gånger jag hört någon säga "Jag är berädd att ge allt för den människan, jag skulle kunna offra mig själv" så har det varit killar. Tjejer verkar däremot (som någon skrev här ovan) kunna bli kära i skådisar och popstjärnor lite när som helst. Det är tjejer som skapar trådar som lyder "vem ska jag välja?" vilket inte direkt ger en kärleksbild huggen ur sten.

    Givetvis generaliserande och ovetneskapligt men är det diskussion så är det.


    Behold, i come as a thief.
  • Fluffs­kalle
    Äldre 14 Aug 12:24
    #6
    Johan75 skrev 2011-08-14 12:22:19 följande:
    Klart vi kan. De gånger jag hört någon säga "Jag är berädd att ge allt för den människan, jag skulle kunna offra mig själv" så har det varit killar. Tjejer verkar däremot (som någon skrev här ovan) kunna bli kära i skådisar och popstjärnor lite när som helst. Det är tjejer som skapar trådar som lyder "vem ska jag välja?" vilket inte direkt ger en kärleksbild huggen ur sten.

    Givetvis generaliserande och ovetneskapligt men är det diskussion så är det.
    Fast sådana killar finns ju också överallt, som väljer mellan den ena eller andra hela tiden och inte är seriös.

    Men TS, även om jag är kvinna, ja, det kan de, jag lovar!
  • Anonym
    Äldre 14 Aug 12:26
    #7

    Intressant fråga tycker jag. Och om nu killar kan bli kära - varför kan de inte koppla bort det där sextänket då? Jag menar, varför kollar de per automatik på andra tjejer och värederar om de är "knullbara"? För så uppfattar jag killar - även om de gör det snyggt och diskret? Är det genetiskt? 

  • Äldre 14 Aug 12:35
    #8
    Fluffskalle skrev 2011-08-14 12:24:29 följande:
    Fast sådana killar finns ju också överallt, som väljer mellan den ena eller andra hela tiden och inte är seriös.

    Men TS, även om jag är kvinna, ja, det kan de, jag lovar!
    men då uttrycker de sig, enligt min erfarenhet, sällan i termer av "kärlek".
    Behold, i come as a thief.
  • Äldre 14 Aug 12:37
    #9

    Varför tror du att det bara är killar som spanar och gör knullbarhets-bedömningar?

  • Anonym
    Äldre 14 Aug 12:37
    #10

    Tror inte ett dugg på att killar generellt har ett sånt där sextänk som beskrivs ovan.

  • Äldre 14 Aug 12:38
    #11

    Tveksamt. Min karl kan inte det i alla fall.


    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
Svar på tråden Kan killar bli kära???