• LillaRu

    Vilka vagnar använder ni?

    Hej på er!
    En blivande tvillingförälder här som tänkte se vad ni tycker om era vagnar? Vad har ni för vagn? Är ni nöjd med ert köp? Varför? Varför inte?
    Just nu letar man ju efter en vagn som passar just ens egna behov men det kan vara bra att få höra era utvärderingar som faktiskt just nu använder tvillingvagnar?

  • Svar på tråden Vilka vagnar använder ni?
  • bebis2008

    har en bozz tvillingvagn. är grymt missnöjd. rekomenderas inte!! köp en dyrare vagn emmaljunga eller teutonia de lönar sig..

  • LizG

    Vi har en Bugaboo Donkey till våra tvillingar och den är helt underbar! Rekommenderas varmt! 

    Vi hade en Urban Jungle Duo när tvillingarna var nyfödda och den är bra också men jag störde mig på att jag var tvungen att ha dem ifrån mig när de slutade använda liggdelen så därför bytte vi. Men om man inte har problem att ha dem framåt så är det en kanonvagn.  

    Ett måste för mig är iaf icke fasta framhjul, vilken vagn man än väljer så är den med två barn tung att köra och fasta framjhul är uteslutet för mig.. Iom att man ofta måste handla med tvillingvagnen och därmed styra med en hand (med varukorgen i andra..) så är det skönt att inte behöva använda båda händerna för att styra runt hörn.. 

    Vi har även en Akta Graco Quattro Tour Duo som vi använder för småärenden (ica/lämna storgrabben på skolan) iom att vi kan sätta babyskydden i den. En kanonvagn att ha i bilen så man slipper flytta över sovande bebisar till vanliga vagnen.  

  • fågelblå

    Vi har en Easy Walker och en Emmaljunga Twin Nitro. EW köpte vi för jag ville ha en vagn som är relativt lätt att lyfta in i bilen men ändå rejäl. Tvillingarna har väldigt gott om plats i den med liten vägg mellan dom vilket är bra då de ska sova i vagnen utan att störa varandra. Hjulen är givetvis svängbara vilket är ett måste tycker jag. Emmaljungan har vi skaffat eftersom man inte kan ha sittdelen vänd mot sig på EW´n. Gillar inte Emmaljungan nåt vidare. Den känns trång och de små framhjulen är inte så praktiska men man kan ha beisarna vända mot sig även i sittdelen och det är bra.

  • Superbia

    Teutonias dubbelvagn, jättebra! Kan vändas både framåt och bakåt, skön och stabil att köra och så är den snygg också. Nackdel att den är så tung att jag själv inte kan lyfta den i och ur bilen. Köpte även en Babytravel Hong kong för att jag själv skulle kunna ta med barnen i bilen, mycket bra köp just i det avseendet, i övrigt är det en skitvagn.


    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • jjeenn1

    Jag har ingen än men kommer köpa en Icandy eller en babyjogger city select !

  • Greta Anna

    Vi har babyjogger som vi har i bilen som vi tar med oss och en begagnad Emmaljunga med stor ligginsats som vi har hemma. Vill att barnen ska kunna ligga tillsammans för det ger dem mer plats och de blir lugna av varandra. Babyjoggern är grymt lätt att fälla ihop så den är smidig att ta med sig. Funkar även för ett litet syskon att sitta i om man bär en av bebisarna eftersom det är separata platser. Bra solskydd i den och genomarbetade detaljer.

  • magda102

    Vi har en babyjogger city selekt. Hur nöjda som helst o i morgon ska vi byta till sittdelarna då kommer man kunna vinkla dem hur man vill :)

  • sofsan

    Vi har en Babytravel Dublin och är jätte nöjda, men jag hade önskat att jag kunde ha barnen emot mig.Nu under sommaren köpte vi en sulky som heter babytravel hong kong och är super nöjda med den också.


    (¯`°?.¸ ღ Neo 051211 ღ ¸.?°´¯) www.sofsan.se/ (¯`°?.¸ ღ Nova & Nora 100
  • twinkies

    Vi har precis såld vår UJ duo (tvillingarna är 2,5 år) och använder väldigt sellan numera vår Baby Jogger city mini. Både två var vi supernöjda med!

    Men idag skulle jag nog satsa på en Bugaboo, även om den är dyr, säkert jättebra andrahandsvärd!

  • I väntan på den lilla

    Vi har också en Babyjogger city select.. vi är absolut helnöjda!! så himla bra! vi hade en iCandy tidigare och den var också grym men vi upplevde att den som satt nere bakom framsitsen var ganska missnöjd så vi sålde den och köpte Babyjoggern. Vi upplever att våra killar är såå mkt nöjdare (de vill helst inte åka vagn utan gå själva) när de kan sitta och titta på varann eller sitta vända framåt båda två (med lika bra sikt).

    så den rekommenderar jag varmt!

  • Billabong

    Vi har en Babytravel Dublin till våra killar som är drygt 2 år gamla.

    På sommarens semester tog vi dock med två paraplysulkys istället. 

  • MinaFinaste

    Jag har haft ett par tvillingvagnar!
    Min första var en carena den ångrade jag att jag köpte redan efter en månad så den såldes innan grabbarna kom. Det jag inte tyckte om med dem var inget svängbart framhjul och att bebisarna låg framåt.
    Emmaljunga twin nitro 09 den var för smal in uti 09an är smalare än deras andra års modeller.
    Taco jumper duo den vagnen är gigantisk (90cm bred) jag kom inte in någonstans! Fördelen med den vagnen var att liggkorgarna var så stora att båda grabbarna fick plats i en korg och jag kunde ha storebrossan på sittdel vid sidan. När dom växte ur den köpte jag en Urban jungle duo älskade den vagnen men snart börjar det bli dax för sittdel och då vill jag inte ha dom från mig som man måste med den. Planen var att behålla den och använda den senare men en kompis behövde vagn så hon fick köpa den.
    Nu har jag en teutonia team cosmo 11 och det är nog den bästa vagn jag haft! Den kommer jag att behålla så länge dom använder vagn:)

  • Lejonfamilj

    Köpte en EJ city cerox 360 begagnad (föregångaren till Nitro) och tyckte den var helt ok så länge barnen var små och låg i mjukliftarna. Dock är den ganska smal inuti och har ingen mellanvägg vilket innebär att när de börjar sitta upp är det lätt att de stör varandra. Min man tycker att den är lite låg i handtaget (man ska nog inte vara alltför lång för att köra den bekvämt). I övrigt har jag tyckt om vagnen, lätt att styra och en bra vagn. Egentligen ville jag haft en BabyTravel Dublin men jag gillar inte att barnen åker framåt i sittdelen, tycker att det är alldeles för tidigt att åka framåt vid 6-7 månader, annars skulle jag gissa på att det är den bästa vagnen pris-prestanda. Har flera kompisar som har den.

    Nu när våra tvillingar fyllde ett år köpte vi en babyjogger city mini dubbel och är hittills supernöjda med den! Lätt att köra, fälla ihop och lasta in och barnen har en mellanvägg mellan sig vilket innebär att de inte stör varandra på samma sätt. Denna vagn hade jag dock inte velat ha för tidigt, runt året känns som en bra ålder. Använder vår EJ allt mindre nu eftersom barnen gillar att åka framåt numera.

    Lycka till i jakten på vagn och med era tvillingar!  

  • SaJo81

    vi har en Carena Double swing, varit skitbra, verkligen! kostade 5000 med liggdelar till=)

  • LillaRu

    Tack alla! Vi har nog enats nu om en teutonia då den går in i bilen vi köpt

    Någon som vet när de börjar rea ut 11:orna? Jag minns att vi köpte vår första vagn billigare för attd et var en årgång som var på väg ut... 

  • SaJo81

    Hoppas du har provat att lyfta in den själv i bilen, den är rätt otymplig... Men verkligen skitfin samtidigt:)

  • Marre6905

    Hej,
    Vi har tvillingar snart 2år och vi har en TFK tvillingvagn.
    Såldes endast 1år på babyland, dom slutade sälja den för det såldes dåligt. Vi hade turen att hitta en på blocket och är jättenöjda med den. Jag har hört att norrmännen letar efter ljus och lykta efter TFK vagnen.

    Det blir svårt att hitta en mindre vagn när du viker ihop den för bakluckan. Kanon helt enkelt.
    Så kolla om du kan få tag på en begagnad. Inte ett dugg sämre än dom dyrare vagnarna..en ny kostade 09 ca 8000kr.
    Vi  betalade 3000kr för våran beg.
    Lycka till!!!

  • Billabong

    Är det ngn som har BRIO Twin Sitty?
    Vad är bra respektive dålligt med vagnen? Hur gamla barn passar den till? Är lite fundersam till om den kommer räcka hela vagntiden ut...?

    Våra tvillingar är nu drygt 2 år gamla och vi har varit jättenöjda med vår Babytravel Dublin men överväger nu en enklare/lättare vagn för de tillfällen vi behöver syskonvagnen.

    Tacksam för all input!      

Svar på tråden Vilka vagnar använder ni?