• Anonym (Hjärt­esorg)
    Äldre 18 Aug 12:24
    2079 visningar
    8 svar
    8
    2079

    Kan man dö av hjärtesorg?

    Jag tror jag håller på att få en hjärtinfarkt. Har å fruktansvärt ont i hjärtat! Min sambo har det trassligt med sina barnsom han inte får träffa. Jag har gjort det jag kunnat för att hjälpa. Jag pratade med en jurist igår  om vad som finns att göra för att han ska få träffa dom. Hans svar var att det finns inte så mycket att göra förutom att gå till tingsrätten. Där har vi varit. Det leder ingenstans. Mamman vinner jämt och det sa juristen att det skulle hon göra nu också förmodligen. gör hon inte det så kan hon utan problem väcka åtal eller vad det nu heter igen... Detta leder ingenstans och varje dag är en bergochdalbana! Ena dagen så bestämmer vi att vi låter dom ligga på is och försöker ta oss någonstans i vårt eget förhållande. Andra dagen har han ändrat sig och vill kämpa. Detta tar knäcken på mig! Jag vill inte förlora honom! Han är det bästa jag har! Men jag vet inte hur mycket jag orkar med! Han får inte lämna mig.. Hjääälp.. Jag kan inte hjälpa honom, han kan inte hjälpa sig själv. Inngen kan göra någonting och han vill att vi går skilda vägar eftersom han ändrar sij varje dag om barnen. Vet inte vad jag vill med detta, men jag mår så fruktansvärt dåligt!!!!!! VARFÖR?! VArför ska deras mamma vara den hon är?" Varför kan vi inte bara leva utan henne? Åhhhh....

  • Svar på tråden Kan man dö av hjärtesorg?
  • Anonym (Hjärt­esorg) Trådstartaren
    Äldre 18 Aug 13:00
    #2
    troddeduja skrev 2011-08-18 12:46:30 följande:
    men han har ju rätt till delad vårdnad om det inte är så att han har stora problem med missbruk etc! jag tycker att han ska kontakta familjerätten bums! För han har faktiskt rätt att ha barnen varannan vecka!
    Kämpa med honom!
    Det är inte så lätt! Han har rätt till dom varannan vecka enligt domstolsbeslut. Men när han har dom så går mamman till socialen och anmäler oro och då blir det utredning enligt lag. Det är som ett ekorrhjul som snurrar fortare och fortare..
  • Anonym (Hjärt­esorg) Trådstartaren
    Äldre 18 Aug 13:11
    #4
    troddeduja skrev 2011-08-18 13:04:23 följande:
    men om det inte är nån anledning till oro så borde ju rimligtvis även utredningen visa det! och där gäller det att stå på sig!
    Är det under utredning nu?
    ja alla utredningar har lagts ner.. Men en mors ord väger tyngst ändå och det spelar ingen roll hur mycket hon anmäler, de måste utredas. Nej det är det inte.. 
Svar på tråden Kan man dö av hjärtesorg?