• niwi
    Äldre 18 Aug 13:04
    1651 visningar
    5 svar
    5
    1651

    Fertilitetsmonitor vilka använde sig av denna metod

    Skulle vilja veta hur många av er som blev gravida med hjälp av fertilitetsmonitor?

    1) Hur länge hade ni försökt innan ni införskaffade monitorn?

    2) Hur lång tid tog det att bli gravid efter införskaffandet av monitorn?

    Snälla jag ber som endast är berörda av denna fråga att svara och inget annat.
  • Svar på tråden Fertilitetsmonitor vilka använde sig av denna metod
  • ratche­d
    Äldre 5 Sep 08:23
    #1

    1) 3 månader, men jag lyckades aldrig hitta min ÄL under dem så de kändes inte som riktiga "försök".

    2) 4 månader, monitorn hittade min ÄL under alla dessa och jag blev gravid på fjärde försöket.

    Mycket nöjd med den.

  • niwi
    Äldre 13 Oct 11:03
    #2

    Tack för ditt svar. Jag kämpar fortfarande med nr 2

  • Äldre 21 Oct 13:57
    #3

    1: Vi försökte i 7 månader

    2: på första försöket med monitorn

  • Äldre 3 Dec 11:47
    #4

    jag hant bara o beställa min o få hem den så hade jag redann plussat så hant aldrig o börja.

  • Äldre 5 Dec 20:10
    #5

    I första graviditeten med sonen så hade jag och min dåvarande pojkvän försökt i tio månader, men jag hade aldrig kollat ägglossning och sådant utan bara tagit för givet att den var i mitten på cykeln.

    När vi köpte monitorn så hittade den ingen ägglossning första cykeln. Sedan andra fick jag utslag, mycket senare än jag trodde (så sent och nära inpå mens hade vi aldrig sex...) och då tog det.

    Andra graviditeten (som precis startat) tog det på första försöket och det var genom insemination så det var ju jättekul att det tog så lätt!

    Slår vad om att du plussar snart :) Lycka till!

Svar på tråden Fertilitetsmonitor vilka använde sig av denna metod